leuke beroepsverhalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarryPlopper

Re: leuke beroepsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:32

ik werkte hiervoor bij een installatie bedrijf en was daar elektricien. Wij moesten in een ziekehuis operatie kamers aanpassen, ik en 3 andere collega's melden ons en kregen te horen dat we die groene pakjes aanmoesten trekken, mutsje op en witte klompen aan. Wij volledig aangekleed komen we erachter dat we gereedschap moesten hebben, dus hup naar de auto's toe.

Komen we onderweg een gezin tegen met hun zoontje die die ochtend geopereerd zou worden en jochie was nog al in paniek want ja dat is eng, wij lopen langs en zeggen netjes goedemorgen.
Wij komen a een half uurtje terug lopen met slijptollen, boormachines en noem het maar op. Maar dat gezin zat daar ook nog druk te zijn om hun zoon gerust te stellen, wij waren het al helemaal vergeten en lopen er dus weer langs, je raad het al, jongetje raakte helemaal in paniek en begon enorm te janken omdat hij dacht dat wij hem gingen opereren met ons gereedschap :')

ik heb een kind nog nooit zo hard horen huilen en schreeuwen. Ben later samen met een andere collega maar even mee gelopen met een arts om het jochie te vertellen dat wij hem niet gaan opereren maar dat wij daar aan het werk moeten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:34

Haha, echt geweldige verhalen hier!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:46

BarryPlopper schreef:
ik werkte hiervoor bij een installatie bedrijf en was daar elektricien. Wij moesten in een ziekehuis operatie kamers aanpassen, ik en 3 andere collega's melden ons en kregen te horen dat we die groene pakjes aanmoesten trekken, mutsje op en witte klompen aan. Wij volledig aangekleed komen we erachter dat we gereedschap moesten hebben, dus hup naar de auto's toe.

Komen we onderweg een gezin tegen met hun zoontje die die ochtend geopereerd zou worden en jochie was nog al in paniek want ja dat is eng, wij lopen langs en zeggen netjes goedemorgen.
Wij komen a een half uurtje terug lopen met slijptollen, boormachines en noem het maar op. Maar dat gezin zat daar ook nog druk te zijn om hun zoon gerust te stellen, wij waren het al helemaal vergeten en lopen er dus weer langs, je raad het al, jongetje raakte helemaal in paniek en begon enorm te janken omdat hij dacht dat wij hem gingen opereren met ons gereedschap :')

ik heb een kind nog nooit zo hard horen huilen en schreeuwen. Ben later samen met een andere collega maar even mee gelopen met een arts om het jochie te vertellen dat wij hem niet gaan opereren maar dat wij daar aan het werk moeten

Ach gossie, arm kereltje :(:) maar ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Over gereedschap: weet je hoeveel herdershonden er in een gereedschapskoffer passen? Nou, eentje dus.......

Ik had een bedrijf als klant die twee waakhonden hadden lopen en die overdag gewoon in het kantoortje aanwezig waren. Kwam je binnen, ging een hond voor je zitten, keek naar de baas "waf" en dan zei de baas dat het goed was, ging de hond weg.
Sta ik hun kopieerapparaat te repareren, hoor ik gerommel achter me; draait die hond wat om de gereedschapskoffer. Nah, het zal. Wil ik een moment later iets uit m'n koffer pakken, ligt die hond pontificaal IN mijn koffer! Zo'n kop van: ik lig hier, als je iets moet hebben, hoor ik het wel! Pak ik een stuk gereedschap onder die hand vandaan, nou denk maar niet dat die opzij ging; ik moest maar zien dat ik m'n spullen uit die koffer kreeg. Iedereen op het kantoortje moest dat natuurlijk zien en die hond vond al die aandacht geweldig :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:47

Hahaha dat verhaal hierboven van dat operatie gereedschap:')
Arm kind.

Ik heb jaren vakantiewerk gedaan op de groepsverzorging beginnend dementerenden en dan maak je ook wat mee, haha. Weet zo gauw geen concrete voorbeelden maar ik moest regelmatig met bewoners mee praten, dat ze met het vliegtuig gingen bijvoorbeeld toch echt de piloot nog even wilden spreken voor vertrek.
Of een mevrouw die mij aanzag voor iemand anders en met rollator en al achter me aan kwam om me een kopje kleiner te maken :D

En een broer en zus van 91 en 95 die elkaar zowat de hersens in sloegen als ze naast elkaar aan tafel zaten :')

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:05

wij hebben een cafetaria en maken daglijks rare dingen mee, maar de raarste stamt uit de tijd van vroegah, toen ik nog in een lunchroom werkte..

Er kwam een man binnen met allemaal medailles om zn nek en die vroeg heel netjes aan me of hij naar het toilet mocht. Dus ik zeg; maar natuurlijk... toch??!!...

:-(

mijn baas kwam achter me aan en zei, neeeeeee hij mag niet naar het toilet... te laaatt..

ik zal je vertellen, buiten dat het enorm lees: ENORM stonk... zat er nergens geen poep... op de bril, ja erop.... de muren de toilethouder en noem maar op....

Had wel een heule lieve baas, want hij had het opgeruimd... _/-\o_

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 12:21

Boah haha lekker...medailles voor :)ddd

Ach dat arme jochie :(:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:34

Aah arm jochie :(:)

Ik ben al heel wat jaren rij-instructeur. Ik rij voornamelijk motor en brommer maar heb jaarlijks ook wat autoleerlingen.
Een paar jaar geleden had ik een hele lieve meid in de auto, tijdens de lessen hou je wat gesprekjes en zo kwamen we op haar opleiding en werk. Ze had op de praktijkschool gezeten en werkte tegenwoordig bij een supermarkt.
Prima, niks mis mee. Ze had wel erg veel moeite met de theorie gehad en dacht erg rechtlijnig maar goed he, iedereen is anders.
Op een goed moment reden we op de autosnelweg, op de linkerbaan om een vrachtwagen in te halen. Die vrachtwagen had een enorme betonnen rioolbuis achterop liggen en was dus logischerwijs heel zwaar. Terwijl we naast de vrachtwagen rijden geef ik de opdracht dat we bij de volgende afrit de snelweg weer verlaten, ik zeg er nog specifiek bij dat dat over 1200 meter is.
Zonder ook maar een enkele vooraankondiging schiet ze vlak voor de vrachtwagen naar rechts waarbij ze de vrachtwagen afsnijdt. De chauffeur reageert daarop door te claxonneren waarop mijn kandidaat voor mijn gevoel met 2 voeten boven op de rem gaat staan.
Het enige wat ik in mijn spiegels zie is een enorme vrachtwagen en ik grijp het stuur en trek naar rechts.
Overdwars zijn we op de vluchtstrook tot stilstand gekomen, ik lijkwit en mijn kandidaat stomverbaasd.
Met veel moeite zeg ik niks en rij ik met een enorm bonkend hart in mijn keel met mijn dubbele bediening en de alarmlichten aan de snelweg af, ik parkeer de auto op een parkeerplaats, stap uit en loop zeker 5 minuten rondjes om de auto terwijl mijn verbaasde kandidaat mij vanuit de auto met haar ogen volgt.
Wanneer ik het gevoel heb rustig te zijn ga ik naast haar zitten, negeer haar verbaasde blik en vraag: "waarom deed je dat op die manier? Je had toch nog 1200 meter tot de afslag?" waarop zij mij met een lichte blos aankijkt en zegt: "wat is een meter?".

Het arme kind had geen idee wat ze had misdaan en wist écht niet wat een meter was. Ik had me tot dat moment nooit gerealiseerd dat er daadwerkelijk mensen zijn die dat niet weten...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:41

Och jeetje :=
Daar ga je toch ook niet van uit inderdaad. Wel petje af voor jou dat je zo rustig bleef!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:42

Jeetje! Wat een verhaal!
En levensgevaarlijk, wat goed dat je er zonder kledingscheuren af bent geraakt!

Heeft ze uiteindelijk haar rijbewijs gehaald?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:42

Nog maar 1 dan :D

Wederom rijdend op de snelweg met een kandidaat. Laat ik voorop stellen dat leerlingen vaak een eindeloos vertrouwen hebben in de instructeur, gelukkig maar want ze moeten echt op je vertrouwen. Maar soms, heeeeel soms maken we daar ook weleens misbruik van }>

Enfin, we rijden op de snelweg, kandidaat is iets aan het vertellen en gedurende haar verhaal stuurt ze een beetje naar rechts waarop wij de kantstreep raken. Hier op de snelweg is dat een zogenaamde ribbelstreep, dat wil zeggen dat als je op de streep rijdt dat een geluid geeft om je erop te attenderen dat je de rijstrook uit rijdt.
Kandidaat kijkt verbaast opzij en vraagt: "wat is dat nou?" Waarop ik, naar buiten kijkend om mijn lach in te houden doodserieus zeg: "oooh dat is voor blinden" :')
Kandidaat is even stil en zegt: "goh dat is handig, dan horen ze het als ze de rijstrook uit gaan" _O- _O- _O- _O-

Terwijl ik op mijn tong bijtend bedenk hoe ik dit recht ga breien komt de kandidaat zelf tot de conclusie dat dit toch niet echt geloofwaardig is, hopend op een mooi verhaal vraag ik naar haar visie waarop de kandidaat concludeert dat de strepen tussen de rijstroken onderbroken zijn en dat de blinde met een beetje geluk tussen de strepen doorgaat en dan dus niet merkt dat er van rijstrook gewisseld word >;) _O-

Nog steeds op mijn tong bijtend vraag ik de kandidaat vervolgens wanneer deze voor het laatst een blinde heeft zien rijden op de snelweg :')
Daarop valt het kwartje en schiet ze in een lachstuip en constateert dat ze toch wel erg veel vertrouwen heeft in mijn slappe verhaal

:')

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:50

:D :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:51

En als we toch bezig zijn kan ook de schietstoel niet uitblijven :+

In mijn vorige bericht staat uitgelegd dat de kandidaten altijd veel vertrouwen hebben in de instructeur en dat dat belangrijk is.

Ten tijde van dit verhaal reden wij in auto's waarin op het stuur de bediening van de radio zat. Denk aan de bekende knopjes om van radiostation te wisselen, volume te wijzigen, geluid te dempen en nog een heel mooi mysterieus knopje. Het knopje had de afbeelding van een "omgekeerde rotonde" dus de pijltjes met de klok mee. Voor de mensen die niet weten wat dit knopje doet: je kan ermee wisselen van cd naar tuner, AM/FM etc

Maar goed dat wist mijn kandidaat dus niet en vraagt wat dat voor knopje is. Toevallig had ik net de nacht ervoor een beetje een beroerde nacht gehad en dus een late documentaire over straaljagers en bijbehorende schietstoelen gekeken.
Nog een beetje met mijn hoofd daarbij zeg ik met een serieus gezicht: "ooh dat is de schietstoel" niet verwachtend dat mijn kandidaat daarop in zal gaan hoor ik tot mijn stomme verbazing naast me "oh dat is handig, hoe werkt dat?"

:') :')

Dus ik begin een hele uiteenzetting over de werking van de schietstoel zoals ik die op de tv had gezien, waar het dak openvouwt (op de scheiding tussen het 'stoffen' hemeltje en de stijl), hoe je weer beneden komt (met de parachute in de hoofdsteun) en wanneer je het gebruikt (als je een ernstige aanrijding niet kan voorkomen). Natuurlijk vertel ik ook dat het alleen voor de bestuurder werkt omdat de passagier-schietstoel in deze wagen is uitgeschakeld voor de veiligheid :')
Kandidaat vind het allemaal aannemelijk en reuze interessant.
Tijdens deze uitleg maakt de kandidaat een foutje op een kruispunt waarop het onderwerp natuurlijk meteen wijzigt naar het kruispunt en ik zo compleet vergeet te vermelden dat ik natuurlijk een grapje had gemaakt :D
Kandidaat betrof een leerling van een collega dus je kan je voorstellen hoeveel lol zij had toen ze de keer erna met haar leerling reed en die heel serieus begon te vertellen over de schietstoel in mijn auto

:') :')

meestal ben ik wel serieus trouwens hoor :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:52

Furrow schreef:
Jeetje! Wat een verhaal!
En levensgevaarlijk, wat goed dat je er zonder kledingscheuren af bent geraakt!

Heeft ze uiteindelijk haar rijbewijs gehaald?

jazeker, afstanden heb ik haar leren schatten nav de borden tot de afslagen waar wel en geen afstanden op stonden en laten zien waar de afslag was ten opzichte van die borden. Netjes in 1x geslaagd.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 21:53

Haha geweldige verhalen Polly! Ik zie het helemaal voor me +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:59

Hahaha Polly, meer! Meer!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:00

Nog 1 dan :+ (dr komt steeds meer boven borrelen)

Een van mijn eerste jaren als instructeur vroeg een doorgewinterde collega of ik met een leerling van hem op examen wilde, hij was wegens omstandigheden verhinderd.
Het betrof een kandidaat met erg veel moeite met het technische aspect en ondanks herhaaldelijk adviseren om eens een les in de automaat te nemen wilde zij, of eigenlijk haar ouders, perse dat ze in de schakel zou afrijden.
Wegrijden is normaal gesproken een samenspel tussen het laten opkomen van de koppeling en een beetje gas bijgeven, echter had zij die coördinatie niet en ze gaf dus een pomp gas terwijl ze de koppeling liet schieten en soms reed de auto dan weg :roll:

Enfin, collega adviseert mij de examinator in te lichten waarop ik aangeef dat ik dat niet zie zitten. Ik kwam net kijken en dan met zo'n opmerking op examen komen geeft weinig vertrouwen. Ik besluit niks te zeggen en we rijden naar het CBR. Kandidaat vraagt of ik mee wil rijden en ik zeg dat toe.
Eenmaal in de auto staan we bij het eerste kruispunt wat meteen een kruispunt met een stop-bord is. Kandidaat stopt voor de streep, zet de auto met veel geweld in 1...denkt ze. Het betreft een auto waar de 'achteruit' links naast 1 zit en onbewust heeft ze de pook ingedrukt en ik vermoed dus dat de auto in de achteruit staat, examinator heeft dit niet opgemerkt.
Aangezien ik weet hoe ze wegrijdt kijk ik voorzichtig achter me, er staat gelukkig niemand dus in een split-second besluit ik me maar gewoon schrap te zetten.. Leerling geeft gas, trekt haar voet van de koppeling en ja hoor!!!! VOLGAS ACHTERUIT +:)+

ik hoef niet te vermelden dat deze poging tot afrijden niet gelukt is....

de poging erna overigens wel :)F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:02

Heb voor een verzekeraar gewerkt die ook nog bankierde in Nieuwegein.
Elk jaar kwam er een boertje op klompen die de opbrengst van zijn beesten, die die had verkocht in Utrecht, langs brengen.
We hebben een keer gepoogd te vertellen dat we een girale bank waren, maar zijn er mee gestopt gezien het bedrag wat ie binnenbracht. Echt waar, kwam op klompen binnen werd naar de directie kamer geloosd waar die zijn klompen voor de deur uitdeed en netjes zijn opbrengst op tafel legde en om een kwitantie vroeg voor het bedrag wat ie had gestort.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 22:05

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:06

Ik heb een tijdje in de verzorging gewerkt en ook op een gesloten afdeling met dementerende oudjes... zwaar werk, maar ook liefdevol. Zo hadden we een bewoner die in de huiskamer onrustig werd van alles... mw zat in haar rolstoel en zag mij aan komen lopen, begint vervolgens keihard te roepen: Hé meissie, he meissie, he meissie! Ik zeg tegen die vrouw: Hé meissie??? Vervolgens antwoord ze keihard... ja je hebt toch 2 van die dingetjes??? wijzend naar me buste... :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:09

ThreeFingers schreef:
@Polly

Jou beroep hoort toch ook wel hie thuis: [STW] Nog meer mensen met een spannend beroep?

Soms wel ja, maar eerlijk is eerlijk. Die keer met die vrachtwagen is de enige keer geweest dat ik echt even bang was in de auto, verder vind ik het niet zo spannend. Heb dubbele bediening, kan bij het stuur en heb inmiddels zoveel ervaring dat ik met een klein beetje doordringend praten die rem ook wel loskrijg als ze echt hard remmen.
Met de motor is het een stuk spannender, dan kan je alleen maar praten en hopen dat ze luisteren :j

Vond dit wel hier thuishoren :')

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:11

Hahaha heb je nog meer Polly?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:12

Ja hoor, in 10 jaar heb je heel wat tijd voor rotgeintjes O:)
Ik zal weleens graven in mn archief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:12

Maak een blog :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:15

daar heb ik wel meer over nagedacht, punt is alleen dat ik dan best wat details moet gaan wijzigen om het onherkenbaar voor de betrokkenen te houden. Deze zijn al zoveel jaar terug dat het vast verjaard is :D
Maar ik ga het toch maar een keer heroverwegen

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:38

Geweldige verhalen Polly _/-\o_