Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hvelreki schreef:Ik snap niet dat je al gewoon niet bij aanvang om verheldering hebt gevraagd. Bovendien vind ik dit écht niet de verantwoordelijkheid van de docent. Hoe moet die immers weten dat jij zijn feedback niet duidelijk vond?
Shadow0 schreef:Hvelreki schreef:Ik snap niet dat je al gewoon niet bij aanvang om verheldering hebt gevraagd. Bovendien vind ik dit écht niet de verantwoordelijkheid van de docent. Hoe moet die immers weten dat jij zijn feedback niet duidelijk vond?
Duidelijke eisen en duidelijke feedback horen gewoon bij je taak als docent - en wat goede vakinfo en goede feedback is, is vaak helemaal niet zo subjectief. Het heeft mij verbaasd wat een puinhoop het bij veel vakken is, en wat een verademing als de zaken wel op orde zijn.
Magrathea schreef:Ik denk juist wel dat je een kans maakt. Waarom niet? Dit is jouw interpretatie van de opdracht geweest: als die fout was (jij dacht tenslotte dat je het wel goed deed) dan komt dat door de onduidelijke instructie van de docent.
Hvelreki schreef:Die man had dus zeker wel zijn best gedaan om het uit te leggen, alleen kon hij blijkbaar niet zo goed overbrengen wat hij bedoelde (mbt tot de opdracht dan, hoorcolleges buiten beschouwing gelaten). Had toen niemand om verheldering gevraagd, was hij ook in de veronderstelling geweest dat iedereen de opdracht begrepen had.
friendly schreef:Op een gegeven moment wordt er gewoon geacht dat je zelf oud en wijs genoeg bent om zelf je verantwoordelijkheid te nemen en zelf actief achter dingen aan te gaan wanneer het niet duidelijk is.
Citaat:Je zit niet meer op de basisschool waar alles voorgekauwd word.
Daar is nog een vracht winst te behalen.
)
Ik blijf alleen vinden dat het de verantwoordelijkheid van de student is om bij onduidelijkheid te reageren. Ik ben akkoord dat opdrachten duidelijk horen te zijn, maar als dit niet zo is kan je ofwel zelf om verheldering te vragen of de opdracht maken op jouw manier, met het risico op een slecht punt. Sommige docenten weten misschien niet eens dat hun opdracht onduidelijk is, omdat niemand hén daar feedback over geeft. Maar ik laat het hier ook bij, hoop dat TS tot een goede oplossing kan komen. Laat je hier wel nog even het resultaat van je gesprek weten?
Ben pro-actief, anders heb je er alleen jezelf mee
Rowdine schreef:Ik verbaas me niet over je cijfer gezien het aantal schrijffouten (of in dit geval typefouten) die je maakt.
Bovendien heb ik zelfs van docenten wel erger gezien.Shadow0 schreef:Rowdine schreef:Ik verbaas me niet over je cijfer gezien het aantal schrijffouten (of in dit geval typefouten) die je maakt.
Geen sportieve reactie vind ikBovendien heb ik zelfs van docenten wel erger gezien.
(En wat betreft feedback: er valt wel degelijk genoeg te zeggen over wat goede feedback is. Dat is helemaal niet zo subjectief of alleen maar een mening.)

Rowdine schreef:Wat een drogreden.
Shadow0 schreef:Rowdine schreef:Wat een drogreden.
Ik bedoelde maar: spelling zegt niet alles. Maar blijkbaar hoeven alleen studenten maar voortdurend te horen te krijgen wat ze allemaal fout doen en hadden moeten doen.
(Overigens kon ik een paar kleine foutjes ontdekken maar niks geks eigenlijk?)
Anyway, het blijft een erg onsportieve opmerking waar eigenlijk geen enkele reden voor was, en die zeer waarschijnlijk niets met het cijfer te maken heeft.
Zwerte schreef:Ik zou dit eerst met de docent proberen te regelen. Leg je situatie uit, het zijn tenslotte ook mensen. Maar kijk uit dat je niet beschuldigend gaat doen, hou de verantwoordelijkheid bij jezelf.
Een docent hoort zeer zeker feedback te geven, met name bij een onvoldoende. Ik heb zelf ook wel eens docenten aan hun jas getrokken omdat ik niet begreep hoe ze bij een bepaald cijfer komen. Dan houd je het bij jezelf, zonder te oordelen over de docent en zn functioneren.
Ik ga toch ook wel met anderen hier mee dat dit de uni is en dat werkt echt anders dan school. Zelfstandigheid is zeer noodzakelijk en dat mis ik wel een beetje in je verhaal. Als de opdracht niet duidelijk is, vraag je verheldering. Doe je dit niet en lever je maar gewoon wat in, kijk er dan niet raar van op dat het een onvoldoende is. Ook al is het de taak van de docent om er goede feedback bij te geven, wanneer dit ontbreekt kan je zelf wederom om duidelijkheid vragen. Een tweede keer maar gewoon iets doen vind ik moeilijk te begrijpen. Daarbij zeg je zelf al dat je begrijpt dat het geen voldoende waard is, waarom probeer je dit dan toch voor elkaar te krijgen? Als je dat zelf al inziet, waarom heb je het op die manier dan ingeleverd?
Rowdine schreef:Hoe weet jij nu of dat al dan niet iets met haar cijfer te maken heeft gehad? Bij mijn studie werd voortdurend op schrijf of typefouten gecontroleerd, en daar werd je ook streng op afgerekend.
Het lijkt me nogal logisch dat je als student te horen krijgt wat je fout doet en wat niet. Het zou wat zijn als dat niet zo was.