mannenstudie! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:33

pimaude schreef:
Knert: dat lijkt me wel het fijnst, dat je gewoon wordt behandelt zoals iedereen! :) Waarom koos je voor de bouw?

Mijn buurman is een bekende architect, hij inspireerde mij als klein basisschoolmeisje al. Het doel: architect. Echter bleek ik meer een beta te zijn. De keuze voor fysica was dan snel gemaakt. Al heeft het vak constructeur mij ook wel geboeid. Heb nu alleen de basis mechanica gehaald.

In deze tijden overweeg ik wel te switchen, heb al de tijd werk gehad. Maar ben er qua arbeidsvoorwaarden niet op vooruit gegaan. Oke werk moet leuk zijn, maar van 7 - 19.00 uur weg te zijn voor werk...en vervolgens nog niet eens een inflatiecorrectie krijg. Mooi vak, alleen niet voor starters.

Overweeg werktuigbouwkunde, energietechniek....of eeuhm natuurkunde of wiskunde docent.

MarjoleinvdB

Re: mannenstudie! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:38

Ik ga dit over 1,5 week naar het 3e jaar van de opleiding chemisch fysisch analyst, ook overwegend mannen maar daarvoor deed ik biologisch laboratoriumonderzoek en daar waren het overwegend vrouwen en ik moet zeggen, voor het doen van onderzoeksprojecten of gewoon samenwerkingsopdrachten heb ik toch echt liever de mannen!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:42

Aah mooi, dan is er nog hoop, ben dan erg benieuwd:)
Interessante beroepen heeft iedereen gekozen!
Heeft iemand ervaring met BBL?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:56

Ik kreeg geen BBL werkplek dus helaas nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:47

Hier de eerste schooldag ! ^^ wie nog meer?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:02

Ik deed bouwkunde en kreeg als enige meisje mijn diploma :D :D :D

Zit je daar tijdens de examenfoto tussen 40 jongens :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:07

othelloster schreef:
Aah mooi, dan is er nog hoop, ben dan erg benieuwd:)
Interessante beroepen heeft iedereen gekozen!
Heeft iemand ervaring met BBL?

ik, maar ik werk al 9 jaar voor dat bedrijf :D

ik ging 4 dagen werken en 1 dag per week naar school.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:19

Wees blij! Ik doe een echte vrouwen studie, secretaresse. Het eerste jaar, bitches, kippenhok en veel gewissel van groepjes. Tweede jaar bekwam dat wat, maar nog steeds een kippenhok natuurlijk :'). Nu nog een jaartje hahaha.

Zelf leek mij de opleiding verkoopadviseur mobiliteitsbrance wel wat, ook wel redelijk mannelijk. Maar dat gaat waarschijnlijk mijn vriend doen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:54

Alleeenn maaarrr jongens ! :/

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:34

Haha, ik heb maandag introductie en begin 1 september.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:25

Toch enigste meisje. Een hoop lomperikken zie ik al :p

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:31

Veel plezier op die studie!
Ik ben reeds alweer 6 of 7 jaar van school af ;)
Maar ik heb een studie Automatiserings Elektronica gedaan en zit nu in een baan als Storingsmonteur. Heb alleen maar mannelijke collega's! Echt waar, ik vind het fantastisch!

Leuk te lezen dat steeds meer dames de mannen beroepen in gaan! Waarom niet! Wij kunnen dat ook!

Ook heb ik een jaar op de HTS Arnhem Autotechniek gezeten, maar dat vond ik minder, was niet wat ik wou doen, dus daar mee gestopt :)

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:32

Oh, ik zou gewoon haast jaloers op jullie kunnen worden. Ik doe de opleiding Paraveterinair op niveau 4 MBO. De eerste twee (nu 1 jaar) zit je samen met alle dier studenten, 1 jongen op 17 werkt niet. Pff kippenhok. Mannen zijn in mijn ogen veel makkelijker. Over een week begin ik op het Helicon te Nijmegen aan Paraveterinair met paard en gezondheid erbij. Zal ook wel een meiden klas worden :P

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:33

Hier ook.

Zit in mijn laatste jaar van docent wiskunde en we zitten met meer mannen dan vrouwen in de klas.
Vandaag mijn eerste dag met lesgeven!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:36

TS je mag wel wat jongens bij mij in de klas dumpen wij hebben maar 1 of 2 jongens en misschien geen :'). Vorig jaar zat ik ook bij veel puberende jongens is de klas dus ik weet hoe je je voelt heel veel sterkte.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:45

ik doe misschien niet zozeer een mannen opleiding (paardensport) maar ik merk wel dat er meer mannen zitten dan op de paardenhouderij en tegenwoordig is het bij de hoefsmedenopleiding zelfs 50/50 hihihi

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:40

BeauWertz schreef:
ik doe misschien niet zozeer een mannen opleiding (paardensport) maar ik merk wel dat er meer mannen zitten dan op de paardenhouderij en tegenwoordig is het bij de hoefsmedenopleiding zelfs 50/50 hihihi

Oee haha ik ga over 2 jaar paard en sport doen xD maar kon nu nog niet ivm niveau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:09

Zo. 35 mannen :p met 1 een goede klik dus ik ga hem met algemene vakken helpen en hij mij met het auto-gedeelte.:)

Morgen naar een museum in denhaag haha

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:10

leuk! Veel plezier! Probeer gewoon open te staan, nadat het nieuwigheid eraf is, krijg je met iedereen wel een band en word je zo One of the Guys :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:14

pimaude schreef:
Zo. 35 mannen :p met 1 een goede klik dus ik ga hem met algemene vakken helpen en hij mij met het auto-gedeelte.:)

:D zo deed ik het ook, dat konden ze wel waarderen....ik hielp hen met verslagen, teksten, nederlands,
maatschappij ed, de jongens hielpen mij dan weer met praktijkopdrachten en ingewikkelde berekeningen :P

Veel plezier!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:16

Ik doe Informatica en zit dus ook met bar weinig meisjes (waaronder een transgender) in de klas, toevallig goed bevriend geraakt met een meisje van mijn opleiding. De meeste jongens zijn ook echte nerds op mijn opleiding en die moesten nogal wennen aan vrouwelijk contact haha. Erg grappige taferelen leverde dat op. Maar vind het eerlijk gezegd superchill, lekker gemoedelijke sfeer en eigenlijk nooit problemen. En heb mijn vriend ook leren kennen op mijn opleiding :D

Ik help ook heel veel met verslagen en taaldingetjes. Nederlands is niet hun sterkste kant haha.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:18

Hier nog iemand die een 'mannenstudie' gaat doen, Veehouderij niveau vier, 9 jongens en ik ben het enige meisje, we zullen zien wat er van gaat komen, lekker lomp waarschijnlijk, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:28

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-23 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:32

Ik doe opleiding chemie. In mijn jaar zit welgeteld 1 ander meisje, in totaal zitten we met 20 leerlingen in mijn jaar. Daarnaast is ongeveer 1/3 deel Duits (waaronder ook het andere meisje).

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:34

Ik studeer organische chemie en ik verwachte veel man weinig vrouw, maar het is zeker nog wel een 25/75 verdeling. Dus ik heb nog heel wat dames ontmoet bij mij op de opleiding.