elenaMM77 schreef:wat je het beste kunt doen, in mijn ervaring, is zoveel mogelijk lezen/luisteren als de taal eenmaal passief snapt, komt
het spreken er wel achteraan..
er zijn veel programma's en boeken zowel in het duits als in het Nederlands verschenen..
begin echt op kinderniveau.. immers kinderen leren door eenvoudig taalgebruik en veel herhalingen
neem een paar afleveringen van de smurfen.. kijk eerst die in het nederlands, zodat je weet waarover het zo ongeveer gaat en ga het dan in het duits kijken..
niet aan storen als je het niet kunt volgen, immers je weet al wat er gezegd is.. het gaat gewoon om het absorberen van klanken en klankherkenning/woordherkenning volgt wel..
kwa boeken zijn bijvoorbeeld Emiel en zijn Dectives in beide talen verschenen.. of dubbele lotje.
niet ieder woord opzoeken, gewoon je ogen erover laten gaan en de woorden eruit halen die je wel kent.. paar bladzijden nederlands, dan hetzelfde stuk in het duits.
gaat dat eenmaal lekker en snap je het duits zonder het nederlands dan ga je het niveau langzaam opschroeven..
Derrick, is eenvoudig duits
Hans Meiser is iets gevorderd, een talkshow..
begint tv kijken makkelijk te worden?
dan Tageschau (het journaal) gaan volgen.. immers nieuws kun je ook in het nederlands weer nalezen of je het goed begrepen hebt..
hetzelfde kun je ook doen met muziek..
1 .. 2 .. polizei.. daarvan is het grootste deel redelijk eenvoudig duits..
lyrics erbij, meebrullen en kijken of je de strekking van het nummer snapt..
zelfde geldt voor
99 luftballon
en
Ein bisschien Liebe
hopelijk heb je er wat aan..
ik was slecht in vreemde talen.. een docent duits rade mij deze methode aan om mijn duits te verbeteren.. en op deze wijze heb ik mijn duits van zeer matig naar boven gemiddeld gehaald binnen mijn schooltijd..
en mijn engels van slecht naar zeer goed (na mijn schooltijd)
^ dit dus!
Ik haatte het om woordjes enzo te studeren, maar ben echt een muziekliefhebber. Oa voor Frans heeft me dit enorm vooruitgeholpen. En bij Duits heb ik ook gezocht naar leuke liedjes en die lekker opgezet de hele dag. Na een tijdje 'ken' je de tekst en brabbel je mee, dat is iig al een begin!
Veel chatten of praten met je vrienden in het Duits. Als het echte vrienden zijn vinden ze het vast niet erg als het even niet lukt of je fouten maakt. En verder veel geduld hebben en ik wens je veel succes. Ik vind Duits echt een *** taal en heb het 3 jaar lang tegen m'n zin gestudeerd
vandaar...
(Die Hungerspielen
) en die lees ik stukje per stukje met de Nederlandse versie er naast
Dus ik zou zeggen, koop je lievelingsboek in het Duits, dat heb ik ook gedaan
)
):