Ziekmelden bestaat niet meer?????

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:57

Jolien87 schreef:
Manda schreef:
Ja dat was ook nog zoiets, ze wist niet of ze iemand voor mijn diensten kon vinden...... dus? als ze niemand vind moet ik gewoon die volledige diensten gaan draaien?
Ik heb gezegd dat ik wel eerst overleg met mijn vriend en dan terug zou bellen hierover voordat ik uitspraken zou doen.....
Wat een gedoe als je eens iets mankeert...

Dat is niet jouw probleem hoor.

Idem.
Als jouw leidinggevende niet met bezettingsproblemen door ziekte etc om kan gaan, dan had ze een andere baan moeten zoeken. Ze krijgt betaald om dit soort dingen op te lossen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:58

Je geeft aan contract te hebben met vast aantal uren voor onbepaalde tijd. Ziekmelden kan gewoon, tuurlijk is het vervelend voor heb en waarschijnlijk proberen ze op deze manier het op te lossen. Vaak heb je 1 of 2 wachtdagen, wat betekent dat je die niet uitbetaald krijgt, bij langere ziekte krijg je de dagen erna gewoon doorbetaald. Dit wordt vaak gedaan om ziekteverzuim te voorkomen (mensen die zich dagje ziekmelden omdat ze brak zijn bijvoorbeeld na stappen).
Ik zou zeker niet gaan werken met die enkel, want gaat herstel alleen maar langer duren, en lopen is er gewoon niet goed voor nu.
En inderdaad lees je CAO na op de precieze regels bij jouw werkgever :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:00

Helaas is dit een steeds meer voorkomend probleem binnen de zorg. Gewoon opbellen met de mededeling dat je je ziek meldt. Laten zij maar een vervanger voor je zoeken, je meld het vroeg genoeg.
Zo ben ik ook eens een keer ziek geweest de dag voordat ik weer moest werken. Ik moest maar komen werken want er was niemand. Ik had me juist die dag voordat ik het weekend moest werken ziekgemeld met de gedachten dat ze dan iemand konden vinden voor me. Je begrijpt wel dat ik dat niet meer deed maar 5 minuten voor aanvang werktijd.

Mensen die in de zorg werken worden geïntimideerd vind ik met de melding dat er voor jou tien anderen zijn. Ik vind het een harde en respectloze wereld tegen de medewerkers die dag en nacht klaar staan als een manager lekker thuis zit. Deze mensen moet je koesteren en dan zouden er wel meer mensen in de zorg werken en blijven werken.

Beterschap TS!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:02

Manda schreef:
Ik werk voor een bekende thuiszorgorganisatie in een verpleegkundig team, ik heb gewoon een contract voor onbepaalde tijd met een vast aantal uren.

Ja dat was ook nog zoiets, ze wist niet of ze iemand voor mijn diensten kon vinden...... dus? als ze niemand vind moet ik gewoon die volledige diensten gaan draaien?
Ik heb gezegd dat ik wel eerst overleg met mijn vriend en dan terug zou bellen hierover voordat ik uitspraken zou doen.....
Wat een gedoe als je eens iets mankeert...

ahhhhh daar komt de aap uit mouw, ze kan dus niemand vinden, dat is haar probleem, jij bent nu niet in staat om te werken, en aangezien je ook nooit ziek bent geweest, vind ik dat ze best wat meer rekening met je kunnen gaan houden,

delvira

Re: Ziekmelden bestaat niet meer?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:03

o ja heeeeeeel veel beterschap, en hopenlijk ben je snel weer wat opgeknapt.... :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:05

Aan de mensen in de zorg: sterkte, en praat er waar mogelijk over met je collega's, zodat ook zij weten dat dit niet normaal is en dat ze het niet zomaar moeten accepteren. Ook kan de steun van de vakbond wel degelijk wat betekenen, dus het is een overweging.

En ik snap ook niet dat er zo met mensen omgegaan wordt, al helemaal niet juist in de zorg. Het verbaast me dan weer niet dat er heel veel mensen ziekworden juist door stressgerelateerde klachten. (De winst die je de ene dag haalt door iemand onder druk een dagje eerder aan het werk te hebben, krijg je vervolgens ook nog eens 5-dubbel of meer terug in langdurige uitval als mensen het niet meer trekken.)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:06

Welk cao heb je?

Ik heb zelf vvt (verpleeg verzorg en thuiszorg) en bij mijn andere baan heb ik cao gehandicapte zorg. En ik kan me bij beide banen ziekmelden.

Ze proberen wel t ziekete verzuim te verlagen... maar ziek is toch echt ziek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:07

Ik geloof dat het hoogste ziekteverzuim in de zorg is. Maar ik vind het niet zo gek... als je ziet hoe er met mensen word omgegaan in die sector. En demonstreren doet men niet, want dan worden de mensen alleen gelaten en dat willen ze niet. Ik ben zo blij dat ik niet meer in de zorg werk.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:11

Omygod hier valt mijn mond van open. Wat denkt die vrouw wel niet, wat een aso. Gewoon ziek melden hoor dat kan altijd!

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:12

Ik werk zelf ook in de zorg, heb me net ziekgemeld omdat ik griep heb.. ;-)
dus wat dat bestaat niet meer? Ze willen je gewoon je overuren af laten schrijven! Blijf stand vast!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:14

Manda schreef:

Als je dit soort dingen zegt wek je wellicht de indruk dat het allemaal wel meevalt en dat je wel kan komen werken. Zou ik niet meer doen dus.
Gewoon bellen en kort en bondig ziekmelden. Niet moeilijk over doen. En laat het vooral niet gebeuren dat zij van hun probleem jouw probleem maken.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:15

purny schreef:
Ik geloof dat het hoogste ziekteverzuim in de zorg is. Maar ik vind het niet zo gek... als je ziet hoe er met mensen word omgegaan in die sector. En demonstreren doet men niet, want dan worden de mensen alleen gelaten en dat willen ze niet. Ik ben zo blij dat ik niet meer in de zorg werk.

Ik ben ook zo blij! Deed de opleiding BBL 1ste jaar. Nog nooit zo'n afgedankt werk gehad, laat staan hoe bepaalde collega's met cliënten omgingen... :n (werkte op een PG Afdeling).
Ben ook gestopt met de opleiding, ook vanwege lichamelijke klachten. Achja... dat krijg je als ze je nog alles voor einde dienst lieten doen en zelf lekker naar huis gingen...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:15

Gewoon ziek melden.
Ik vat dit op als personeels getreiter, is schijnbaar erg in trek de laatste tijd bij bepaalde werkgevers.

Ook werkgevers hebben zich aan de regels te houden punt.

Anders even het juridisch loket bellen met je vraag (is gratis advies)

Het is natuurlijk wel zo dat je het gaat merken als je ineens lastig personeel word.
Dat is een keus die je moet maken voor jezelf.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:18

Probeer niet te snel weer aan het werk te gaan! Ik had eens op een donderdag een paard op mn voet gehad en had me voor zaterdag ziek gemeld want het was op vrijdagochtend al duidelijk dat ik niet zonder krukken kon met een gebroken grote teen. Die vrijdag daarop belde mn baas of ik aub kon werken want ze zaten vreselijk omhoog, ik mocht dan achter de kassa zitten en weinig te doen. Nou toen ik aankwam in de winkel was mn baas helemaal onthutst toen ze zag hoe ik aan kwam hobbelen en het was zo druk op de werkvloer dat ik alsnog steeds in beweging moest komen. Toen heeft ze me toch maar 's middags naar huis gestuurd omdat het niet ging. Als jij moet werken met je voet dan functioneer jij niet 100% en kunnen je clienten ook niet de zorg krijgen die ze verwachten. Du hoooooo de rem erop en eerst weer beter worden!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:19

@xPenny: Ik deed ook BBL, je word behandeld als een stuk ..... je weet wel. En als je een fout maakt word je er je hele werktijd op gepakt terwijl het de gediplomeerde ook kon overkomen. Geen haar op mijn hoofd die denkt ooit nog een stap binnen de zorgsector te doen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:21

Ik zou ook even nakijken hoe het in je contract / cao staat. Bij mijn vorige werkgever waren de eerste 2 dagen van mijzelf (verlof/ overuren) en daarna pas voor de baas. Bij mijn huidige werkgever hoef ik niets extra's in te leveren. Enige verplichting is dat wij ons telefonisch ziek moeten melden. Na 5 dagen kreeg ik een telefoontje van de ARBO of ik al bij de huisarts was geweest etc.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:27

Jeetje, gewoon ziekmelden hoor. Gewoon rust nemen want anders hou je er nog langer last van.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:29

Gewoon ziekmelden inderdaad.

Ik heb vorig jaar een paard op mn voet gehad, dat zag er nog wel iets heftiger uit dat die van jou maar lijkt er toch behoorlijk op. Ook niks gebroken maar wel heeeel zwaar gekneusd. Drukverband erom heen, koudecompressen er tegenaan en 2 weken omhoog gezeten en zo min mogelijk lopen was mijn dokters advies. Ik heb er echt nog ruim 7 maanden last van gehad dus zou deze blessure zeker niet onderschatten.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:33

Voor de gene die zeggen dat oproepkracht geen ziekmelding hebben is niet waar ;)
Je hebt 2wachtdagen daarna kijken ze hoeveel je de laatste 13 weken je gewerkt hebt daar pakken ze het gemiddelde van.

Dit is van randstad weet niet hoe de rest zit maar volgens mijn heeft iedereen recht op ziekmelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:36

Wat een belachelijke reactie, gezondheid staat ten alle tijden voorop! Dat je voet zo reageert op 4 uur werken dat zegt genoeg dus je moet zeker niet doorgaan anders zit je straks veel langer thuis.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:38

Dus als je voet gebroken was geweest,had je 6 weken zonder geld gezeten.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:38

Wat een vervelende situatie, voornamelijk voor jou!
Jij bent diegene die niet kan werken, dat is niet jouw probleem. In de CAO staat inderdaad hoe het zit met ziekteverzuim, of je 1 wachtdag hebt of geen etc.
Succes met de situatie!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:45

'gewoon' ziekmelden hoor, ook per mail zodat je het zwart op wit hebt en vraag eventueel een verwijzing/aanmelding bij de arbo als je het idee hebt dat ze je niet 'geloven'
Ik ben met zo'n zelfde voet en ongeluk wel doorgelopen/gewerkt ondanks dat ik minder op mijn benen hoefte te staan als jij doet vermoedelijk (alsnog liep ik veel tijdens mijn werk hoor) en heb nog maanden last ervan gehad, geen idee of dat was omdat ik niet voldoende rust heb genomen, maar meegeholpen zal het zeker niet...

http://s648.photobucket.com/user/Miek80/media/voet1.jpg.html?sort=3&o=33
http://s648.photobucket.com/user/Miek80/media/voet2.jpg.html?sort=3&o=34

zelfde soort voetje, heb me met name bewonderd over de hoeveel kleuren het aan kon nemen en dat het via mijn tenen eruit zakte... terwijl er met mijn tenen niets aan de hand was, was puur midden/zijkant voet, wel nog lang last gehad van een dove voet, waarschijnlijk zenuw beschadigd oid

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:25

Wat een onzin zeg, ziekmelden bestaat niet meer _-:(
Dat ze het ziekteverzuim willen verlagen kan ik me voorstellen, maar het lijkt me toch logisch dat jij niet fatsoenlijk op die voet kan lopen. Dat ze niemand anders kan vinden is ook niet jouw probleem. Heel vervelend allemaal maar goed, jij had ook liever gewoon gewerkt ipv met een pijnlijke voet thuis gezeten.

Overigens zou ik het ziekmelden nog wel per mail ook doen, dan heb jij in ieder geval zwart op wit staan dat je je op tijd hebt ziek gemeld.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:31

Dat was wel een heel bijzonder antwoord :+
Maar inderdaad, zoals gezegd kan en moet jij je gewoon ziekmelden. Ik zou in dit geval voor de zekerheid dit niet alleen telefonisch doen maar ook via email.
En voor diegenen die refereren naar wachtdagen, dat doet helemaal niet ter zake want ook dan moet je je ziekmelden. Je werkgever moet namelijk nog steeds registreren wanneer jij ziekgemeld bent, anders weet je ook niet wanneer die wachtdagen voorbij zijn :+