Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Duplo schreef:Ik kan je verder helaas geen tips geven maar volgens mij kan je op mijnuwv.nl zien of je ziek gemeld bent.
Is inloggen met je digid
Veel sterkte iig komende tijd!
Nickolay schreef:Ik werd ziek tijdens mijn dienstverband, maar werkgever accepteerde mijn ziekmelding niet.
Zelf contact opgenomen met UWV, die heeft een eerste ziektedatum vastgesteld.
Omdat mijn ex werkgever eigenrisicodrager voor de ziektewet is, moeten ze me nu toch 70% doorbetalen.
Ook na einde dienstverband en dit totdat ik weer aan het werk kan of afgekeurd word
Yinnar schreef:Duplo schreef:Ik kan je verder helaas geen tips geven maar volgens mij kan je op mijnuwv.nl zien of je ziek gemeld bent.
Is inloggen met je digid
TS heeft nog steeds een arbeidsovereenkomst. Ze is nog lang niet in beeld bij het UWV. Dat is pas bij of de 42e week van het verzuim of bij ziek uit dienst treden. Dan moet de werkgever haar wel ziek uit dienst melden uiteraard. Anders moet ze zelf actie ondernemen als het contract is beëindigd.
Yinnar schreef:Nickolay schreef:Ik werd ziek tijdens mijn dienstverband, maar werkgever accepteerde mijn ziekmelding niet.
Omdat mijn ex werkgever eigenrisicodrager voor de ziektewet is, moeten ze me nu toch 70% doorbetalen.
Ook na einde dienstverband en dit totdat ik weer aan het werk kan of afgekeurd word
Ben je gezien door een bedrijfsarts of verzekeringsarts? Alleen zij bepalen of er sprake is van verzuim. Niet een medewerker van het UWV.
Ik snap even die 70% niet. Ben je twee jaar ziek geweest ?
quartel schreef:even zien of ik het goed begrepen heb hoor.
Jouw contract loopt af en je baas wil je niet ziek gemeld hebben staan.....
Logisch....ga jij ziek de deur uit dan is hij verplicht jouw uitkering te betalen want het is niet de bedoeling dat het UWV personeel op gaat vangen wat door de werkgever veroorzaakt kan zijn.
)
Citaat:Mijn contract loopt af tijdens mijn ziekte
Bent u ziek en loopt uw arbeidscontract af? Vanaf het moment dat het dienstverband eindigt, hoeft uw werkgever u geen loon meer te betalen. U krijgt dan een Ziektewet-uitkering. Uw werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor u aan bij ons.
Yinnar schreef:Duplo schreef:Ik kan je verder helaas geen tips geven maar volgens mij kan je op mijnuwv.nl zien of je ziek gemeld bent.
Is inloggen met je digid
TS heeft nog steeds een arbeidsovereenkomst. Ze is nog lang niet in beeld bij het UWV. Dat is pas bij of de 42e week van het verzuim of bij ziek uit dienst treden. Dan moet de werkgever haar wel ziek uit dienst melden uiteraard. Anders moet ze zelf actie ondernemen als het contract is beëindigd.
DeniseES schreef:Dit klinkt wel een beetje als 'goedhouden' tot je ze 'gezond' van je af kunnen en je ze dan niets meer kost... Terwijl wanneer je ziekgemeld bent, je gewoon de ziektewet in gaat en ze aan het eind van je contract dus niet 'zomaar' van je af kunnen. Maar dat zal ook wel van je contract afhangen.
Ik zou er zeker achteraan gaan en je ziek laten melden door een arbo-arts
Yinnar schreef:Nickolay schreef:Ik werd ziek tijdens mijn dienstverband, maar werkgever accepteerde mijn ziekmelding niet.
Ben je gezien door een bedrijfsarts of verzekeringsarts? Alleen zij bepalen of er sprake is van verzuim. Niet een medewerker van het UWV.
Ik snap even die 70% niet. Ben je twee jaar ziek geweest ?

biancaroze schreef:je valt ook onder vangnet aangezien je dan WW gerechtigd bent..