Kosten op kamer wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:40

_sharonnn schreef:
Zorgverzekering moet wel zelf, maar zal omgerekend met zorgtoeslag een tientje zijn :) ik zat zelf te denken aan een kamer van max 350 en dan dus ongeveer 100 euro aan eten (ik eet 2 dagen vd week op m'n werk). Dan hou ik ongeveer 175 euro over voor de rest :)
Is dat realistisch?
Echter als ik een goedkopere kamer vind, is dat weer extra geld natuurlijk!

Nee €100 aan eten per maand vind ik niet realistisch, eerder het dubbele.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 11:44

Dan vraag ik me af waar ik dat allemaal aan moet gaan uitgeven om eerlijk te zijn, aangezien het merendeel hier €100 of iets meer noemt, dan nog zou het geen ramp zijn, werk ik 2 uurtjes meer :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:47

_sharonnn schreef:
Dan vraag ik me af waar ik dat allemaal aan moet gaan uitgeven om eerlijk te zijn, aangezien het merendeel hier €100 noemt..

Je eten voor 5 dagen in de week, wasmiddel, schoonmaak middel, shampoo en andere persoonlijke verzorging.
Ik vind €25 per week voor al je eten etc. niet realistisch

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 11:48

Vjestagirl schreef:
_sharonnn schreef:
Dan vraag ik me af waar ik dat allemaal aan moet gaan uitgeven om eerlijk te zijn, aangezien het merendeel hier €100 noemt..

Je eten voor 5 dagen in de week, wasmiddel, schoonmaak middel, shampoo en andere persoonlijke verzorging.

Ik eet geen wasmiddel ;)
Ik heb m'n vorige post gewijzigd.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:51

Ligt er ook aan wat er bij je kamer inbegrepen zit. Ik ben inmiddels student af, maar dit was mijn lijstje:
Kamer: €340
internet: € 6,-
telefoon: € 15,-
zorgverzekering: €30 (na aftrek zorgtoeslag)
boodschappen: €125,- Ik lette wel goed op de prijzen, maar kon wel eten wat ik wilde
krant: €15,-
sporten: €15,- (jaarabbo sportcentrum)
overig: (kleding/uitgaan etc): € 50
Totaal: 596

Kosten voor de studie hoefde ik niet zelf te betalen.

Bhodi

Re: Kosten op kamer wonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 11:56

Dat klinkt niet heel raar eigenlijk en had je het idee dat je makkelijk kon rondkomen? :)

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:01

Hierbij ook mijn lijstje wat ik per maand kwijt ben. Ben wonend in Groningen, krijg een royaal bedrag per maand van mijn ouders en geen stufie meer. Ouders betalen de studie volledig.
- Kamer €460,- (32m2, incl. g/w/l, tv, internet)
- Afvalheffing&waterschap €80,- (jaarbasis)
- Zorgverzekering €120,-
- Telefoon €30,-
- Boodschappen €200/250,-
- Auto €50,-
- Paarden €300,-

En dan nog allemaal kleine dingetjes zoals een keer shoppen, uit eten, dagje weg enz. Heb alleen geen idee hoeveel ik daar aan kwijt ben. Kom elke maand uit, maar spaar niet maandelijks. Soms eens een keertje een creditcard rekening die om de hoek komt kijken aan het einde van de maand :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:02

Ja, maar ik verdiende ook genoeg bij :) zodat ik ook nog op vakantie kon en mijn klim-hobby kon betalen (heb ik er niet bijgezet).
Ik heb wel gemerkt dat ik vrij zuinig kan zijn met geld, ik zal het nooit zomaar uitgeven aan snel een hapje op het station, veel kleding oid. Als je van jezelf weet dat je goed bent met geld moet het wel lukken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 12:09

Ik kan ook goed met geld omgaan, betaal nu mijn paard ook zelf, dus weet hoe het is om verantwoordelijkheden te hebben :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:17

Ik vind toch dat jullie wel echt behoorlijk goedkoop zitten! Hier in Rotterdam op een kamer van 35m2 na aftrek van huur- en zorgtoeslag:

Kamer incl allles: 355 euro
Zorgverzekering: 30 euro
Inboedelverzekering: 3 euro
Boodschappen: 110 euro
Telefoonabo: 17,50 euro
Reizen buiten ov: 10 euro
Sporten: 55 euro
Studentenvereniging: 50 euro
Overige uitgaven: 80 euro

Totaal: 710 euro

Dit is basis, de ene maand kan het minder (vooral boodschappen redde ik soms voor 80 euro), maar de andere maand is het ook ruim meer...

Grootste inkomsten waren m'n basisstufi, ouders en bijbaan. Inmiddels is de stufi voorbij en is het dus wel lastig rondkomen :7

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 12:21

Ilse_C schreef:
Ik vind toch dat jullie wel echt behoorlijk goedkoop zitten! Hier in Rotterdam op een kamer van 35m2 na aftrek van huur- en zorgtoeslag:

Kamer incl allles: 355 euro
Zorgverzekering: 30 euro
Inboedelverzekering: 3 euro
Boodschappen: 110 euro
Telefoonabo: 17,50 euro
Reizen buiten ov: 10 euro
Sporten: 55 euro
Studentenvereniging: 50 euro
Overige uitgaven: 80 euro

Totaal: 710 euro

Dit is basis, de ene maand kan het minder (vooral boodschappen redde ik soms voor 80 euro), maar de andere maand is het ook ruim meer...

Grootste inkomsten waren m'n basisstufi, ouders en bijbaan. Inmiddels is de stufi voorbij en is het dus wel lastig rondkomen :7

Ik kan bij jou al een aantal wegstrepen, sporten doe ik niet en anders is het voor mezelf hardlopen. Telefoon abbo betaal ik ook niet en m'n zorgverzekering is goedkoper. Scheelt al bijna weer €100 :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:24

Ja de studentenvereniging gaat er na augustus ook uit, dus dat scheelt sowieso. Het sporten is inderdaad eigen keus, maar ik zou niet zonder willen! :) Dit is trouwens ook inclusief paardrijden en af en toe nieuwe spullen daarvoor. Zorgverzekering kan absoluut niet goedkoper. Het is al met korting voor studenten en daarbij heb ik geen extra pakketten behalve de tandarts.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:28

qua eten, drinken, schoomaakspul en wasmiddel ed ging ik vanaf het begin uit van 5 euro per dag, dus 35/week. Zolang je een beetje budget inkopen doet (aldi/lidl, goed op aanbiedingen letten) kan je dat makkelijk redden.
Ik had toen alles voor mezelf, dus grootverpakkingen werkten niet voor mij (alleen van houdbare dingen zoals rijst en pasta ed) als je met meerderen bent ben je gemiddeld goedkoper uit.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 12:30

Ja ik heb nu nog mijn eigen paard, maar helaas moet ze weg.. Dus heb €250 weer "vrij" straks. Combinatie gaat helaas niet lukken..
Tja daar ben ik nog niet naar op zoek geweest, maakt mij niet zoveel uit of ik alleen of samen eet, maar daar zal het qua kosten ook niet vanaf hangen naar wat ik zoek :)

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:35

A'dam centrum:

Huur incl. g/w/l + tv & internet: 310
Gezamelijke huisrekening: 10
Huishouden: 150-200

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 13:00

Om eerlijk te zijn, valt me tot wat ik nu gelezen heb, Amsterdam nog wel mee qua kosten van kamers. Weet niet hoeveel m2 je dan hebt natuurlijk :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:01

Vjestagirl schreef:
_sharonnn schreef:
Zorgverzekering moet wel zelf, maar zal omgerekend met zorgtoeslag een tientje zijn :) ik zat zelf te denken aan een kamer van max 350 en dan dus ongeveer 100 euro aan eten (ik eet 2 dagen vd week op m'n werk). Dan hou ik ongeveer 175 euro over voor de rest :)
Is dat realistisch?

Nee €100 aan eten per maand vind ik niet realistisch, eerder het dubbele.

Ik red 100 euro per maand makkelijk :) Komt voornamelijk omdat ik altijd samen eet met mijn huisgenoten en wij veel dingen in de aanbieding kopen :) Dus het is maar net hoe jij je geld uitgeeft, of je vaak alleen eet of dat je altijd samen eet ;) En ik moet zeggen dat ik geen gluten en lactose mag hebben en dan ben je vaak al veel duurder uit en zelfs dan red ik het met 100 euro per maand :)

Maarja ik eet ook altijd samen, dus dat scheelt heel veel in de kosten :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:07

Het ligt er ook helemaal aan wát je koopt voor eten en dat soort dingen. Als je altijd heel uitgebreid verse groenten, fruit, allerlei verschillende ingrediënten en dure merken koopt en extra dingen die eigenlijk niet heel noodzakelijk zijn, ben je veel duurder uit dan wanneer je goedkope merken neemt en houdbare producten bij wijze van spreken, en alleen noodzakelijke dingen (Dus lijstje maken en alleen dat wat op je lijstje staat kopen) :P
Toen ik de basis spullen allemaal al had (kruiden, afwasmiddelen, dat soort dingen) had ik ook vaak nog minder dan 20 euro per week aan boodschappen (maar hoef wel maar 4,5 dagen in de week zelf voor eten te zorgen, ben in het weekend bij mijn ouders). Totdat sommige producten weer aangevuld moesten worden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 13:17

Ja precies dat dus!
Tot nu toe sta ik er vrij positief in :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:24

Ik wil ook graag het huis uit, dus ik volg dit topic even.
Ik vind het bedrag dat je te besteden hebt niet gek klinken TS.
Denk dat het daarmee wel lukt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 13:27

Ja klopt en erg veel werk ik er dan niet eens bij. 8-10 uur in de week, dus kan altijd meer

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:33

_sharonnn schreef:
Is dat realistisch?

omgerekent met toeslag komt het niet uit op een tientje hoor, tenzij je een behoorlijk eigenrisico hebt. houd hier dan ook rekening mee he.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:34

Vjestagirl schreef:
_sharonnn schreef:

Waarom niet? Ik red dat makkelijk. Zo vaak heb je geen wasmiddel en dergelijke nodig. Meisje in de kamer naast mij eet zelfs voor 15,- per week. Echt, als ik macaroni maak kan ik twee porties invriezen. Zo'n zakje verse aardappeltjes plus zakje sla waar ik twee keer van kan eten kost mij niet meer dan 2,-. Dat is 1,- (excl. vlees) per dag. Het hoeft echt niet veel te kosten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 13:38

unihorses schreef:
_sharonnn schreef:
Is dat realistisch?

omgerekent met toeslag komt het niet uit op een tientje hoor, tenzij je een behoorlijk eigenrisico hebt. houd hier dan ook rekening mee he.

Dat dacht ik toch wel ;)
Ik ken mijn eigen kosten toch wel :)
Ik ben 19 en word eind van dit jaar 20, dus regel het al anderhalf jaar zelf.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:41

_sharonnn schreef:
unihorses schreef:

Dat dacht ik toch wel ;)
Ik ken mijn eigen kosten toch wel :)
Ik ben 19 en word eind van dit jaar 20, dus regel het al anderhalf jaar zelf.

en waar precies ben jij dan verzekerd? wil ik dan ook wel.