Geld lenen van duo voor opleiding, hoe en wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:16

dream_lot schreef:
purny schreef:

Je hoeft pas 2 jaar na diplomering te beginnen met afbetalen en je mag er zo lang mogelijk over doen. Rente is ook laag, lager dan bij de meeste instellingen

Vergeet niet dat een huis bv kopen terwijl je nog een lening terug aan het betalen bent niet makkelijk is. banken zullen niet snel een hypotheek verstrekken.

Maar ieders eigen keus natuurlijk. Ts, kun je het geld niet lenen van je ouders? Dat je t wel terugbetaald maar in termijnen?

Studieschuld is een uitzondering (wordt niet geregistreerd bij het bkr), maar ik weet het niet zeker of het moet verandert zijn nu. Denk dat bijna iedereen wel een studieschuld heeft, dan zouden die dus geen huis kunnen kopen...

Petrichor

Re: Geld lenen van duo voor opleiding, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 09:38

Heb je ook nog steeds recht op een OV chipkaart zodat je dus niet de reis kosten zelf moet bekostigen?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:15

Petrichor schreef:
Heb je ook nog steeds recht op een OV chipkaart zodat je dus niet de reis kosten zelf moet bekostigen?

misschien moet je gewoon eens met DUO bellen, die kunnen je precies helpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:31

Petrichor schreef:
Gucci_ schreef:
€10.000 voor een kappersopleiding?! :wow:
Inderdaad waarom geen gewone mbo opleiding tot kapper gedaan? Dan kon je gewoon stufi krijgen, ik had iets van €400 pm zonder lening en kon mijn opleiding daar makkelijk van betalen. Lesgeld was iets meer dan €1000

Ik kreeg gewoon stufi, alleen mijn ouders hebben de opleiding bekostigt.

Dus je ouders hebben 10.000 euro betaald voor een jaar kapperschool en nu wil je weer iets gaan doen waarbij je met allerlei spullen in aanraking komt, snap je ouders helemaal. Misschien kun je eerst eens een jaar gaan werken en sparen en heel goed nadenken wat je wel kunt met je allergieen.
En je beurs heb je niet aan je ouders gegeven dat jaar, zou toch wel zo netjes geweest zijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 17:16

Ik heb de allergie ontwikkelt voor een stof die in haarverf zit, de kans is dus heel klein dat ik daar weer mee in aanraking kom.

Mijn ouders hebben altijd gezegd wij betalen 1 opleiding, wil je meer dan betaal je dat zelf. Prima snap ik volledig. :)