Kamers zoeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: Kamers zoeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:58

Ik heb mijn kamer ook via SSH gevonden ik woon in Zeist op de warande, is een kwartiertje fietsen naar de Uithof en omdat het niet in Utrecht zelf ligt is het niet heel erg populair dus daar heb je een grote kans op een kamer.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:00

Ik heb vorig jaar een kamer gevonden door..

Jawel, BOKT :D Een prachtige kamer, in een prachtig studentenhuis, voor een prachtige prijs, door een lieve bokker.

Wie weet TS!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:10

Ik zou ook jezelf snel inschrijven voor SSH. Al is het misschien niet voor de kamer die je voor aankomend jaar hebt. Mocht je dan je kamer willen verlaten is de ervaring in mijn vriendengroep dat SSH makkelijker is dan kamernet.
Ik ben wel in Utrecht aan mijn kamer gekomen via kamernet, maar het was echt niet leuk. Ik heb vijf keer gehospiteerd (wat ook echt nog meevalt), maar het is totaal niet mijn ding. Zaten we met twintig man in een kamer en dan proberen jezelf te zijn en jezelf aan te prijzen. Hoorde ook dat er dan bijvoorbeeld wel 200 berichten op kamernet naar hun gestuurd waren. Verder gewoon naar elke kamer die je wel een beetje ziet zitten een berichtje sturen, want je wordt toch niet voor allemaal uitgenodigd (kan er misschien ook aan liggen dat ik hospiteerde in de tijd dat de meeste mensen aan het zoeken waren naar een kamer).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:00

Oeh kamers in Groningen, mag ik een PB met info? :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:45

Ik ben langzaam maar zeker ook op zoek naar een kamer in Tilburg.. Raden jullie dan SSH aan of
Kamernet? Ik wil liever niet hospiteren, maar via een makelaar ergens inkomen. Ik weet van mezelf
dat ik namelijk niet heel spontaan ben, zeker niet bij een eerste ontmoeting, dus ik denk niet dat ik
veel kans maak. :+ Ik ben ook niet opzoek naar een huis met 20 man.. Liever iets kleiners, waar het
ook oké is om wat meer op jezelf te zijn. :)
Ik ben al lid van de Facebook groep voor kamers in Tilburg!

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:47

Probeer het via facebook?! Staan ook veel kamers op

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:49

Klopt, daar ben ik ook al aan het kijken. Ik heb ook gekeken naar zelfstandige studentenflats, maar
daarvoor wordt je meestal uitgekozen op inschrijftijd en ik heb me pas net ingeschreven helaas.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:50

kamertje.nl , is wel betaald. Je kan op elke stad zoeken, je moet advertentie aanklikken en dan kan je reageren op die advertentie :) Ik heb zelf op deze manier een kamer gevonden. Raad je wel aan om zo snel mogelijk op een advertentie te reageren :P Ik heb op ong. 20 kamers gereageerd en maar van 1 wat terug gehoord. Tevens was ik ook gelijk nummer 1 op de lijst dus ik had eerste keus :) In ieder geval iedereen succes met zoeken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:52

Dankje, daar ga ik ook naar kijken!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:59

Ik zou als je je aangemeld hebt (dat is gratis, om te reageren op kamers moet je betalen) emailservice aanzetten. Dan kan je aangeven welke stad en wat je max. wil betalen en dan krijg je alle nieuwe advertenties gelijk op je e-mailadres (zo ben ik dus op die 1e kamer gekomen, half 11 kreeg ik mailtje en om 1 over half 11 gelijk op kamer gereageerd dus was nummer 1)
1 maand kost 20 euro
2 maanden kost 25
3 maanden kost 30

Ik had geloof ik voor 2 maanden gekozen omdat ik pas midden juli begon met zoeken xD (Ja ook niet slim van mij natuurlijk, heeft hoop stress meegebracht)

Uiteindelijk een kamer gevonden 2 weken voordat het schooljaar begon en 2 dagen voordat school begon kon ik erin, uiteindelijk alles gelukt in 2 dagen, maar kon daardoor niet mee met introductieweek :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:04

Introductieweek heb ik verder (gelukkig) niet. Ik zit er wel een beetje mee dat ik vooral studentenhuizen
zie met minstens 10 man waar je voor moet hospiteren en die vanalles samen willen doen. Maar goed, ik
zal wel iets vinden uiteindelijk. :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:08

Ik heb uiteindelijk een heel leuk studentenhuis gevonden, waar je zelf veel alleen kan doen maar ook met je huisgenoten leuke dingen kan doen :) Zo eten wij elke avond samen, of naja in ieder geval eet er altijd wel 1 iemand mee, scheelt enorm in de kosten :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:09

In welke stad wil je wonen Sem?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:12

Tilburg!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:12

Heb je daar geen studentenhuisvesting? Zoja, vandaag nog inschrijven en proberen (sluit vaak zondagavond om 24.00). Wie weet heb je geluk......

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:14

Ja ik heb me al ingeschreven bij klikvoorkamers en ook gereageerd op studentenwoningen en ik wil me
misschien nog inschrijven bij SSH, daar verhuren ze volgens mij ook zelfstandige studentenwoningen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:14

Tilburg moet je : http://www.klikvoorkamers.nl doen :) Ik zit zelf in breda op kamers en breda/tilburg vallen onder die site :) Moet wel zeggen dat je op dit moment niks aan die site hebt omdat ze aan loting doen en aan hoe lang je ingeschreven staat. Ik raad je aan je daar gratis in te schrijven, mocht je ooit nieuw studentenhuis zoeken sta je wel al tijd ingeschreven :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:39

Sem_ schreef:
Ik ben langzaam maar zeker ook op zoek naar een kamer in Tilburg.. Raden jullie dan SSH aan of
Kamernet? Ik wil liever niet hospiteren, maar via een makelaar ergens inkomen. Ik weet van mezelf
dat ik namelijk niet heel spontaan ben, zeker niet bij een eerste ontmoeting, dus ik denk niet dat ik
veel kans maak. :+ Ik ben ook niet opzoek naar een huis met 20 man.. Liever iets kleiners, waar het
ook oké is om wat meer op jezelf te zijn. :)
Ik ben al lid van de Facebook groep voor kamers in Tilburg!

Ik heb net een nieuwe kamer in Tilburg gevonden (krijg morgen de sleutel), en die heb ik via kamernet.nl gevonden, hoefde niet te hospiteren! En het is kleinschalig (3 andere huisgenoten). Je kunt dus op kamernet gewoon kijken en selecteren wat er bij je past en waar je bijv. niet hoeft te hospiteren. Via een makelaar brengt meestal een hele hoop bemiddelingskosten met zich mee.

Oohja en ik heb véél voorbij zien komen met max. 4 huisgenoten ;) Kun je gewoon aangeven bij je zoekcriteria.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 29-06-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:41

Dat is goed om te horen, bedankt voor de tip! :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:44

Alsjeblieft! Maar in welke buurt in Tilburg zoek je? Bij de universiteit (centrum), fontys (oud-zuid) of ergens anders? Ik heb echt super veel gevonden met weinig huisgenoten, ik had dat namelijk ook als eis toen ik zocht, en heb op best veel kunnen reageren en sommigen zelfs toen nog open gelaten. Dus gewoon goed in de gaten houden en de e-mailservice aanzetten, dat je mails krijgt wanneer er nieuwe advertenties zijn.

http://kamernet.nl/huren/kamer-tilburg? ... ortorder=1
weet niet of je deze link zo kan openen (misschien na inloggen), maar anders kun je hier kijken voor kleinschalige studentenhuizen.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 29-06-14 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:45

wat een hel is het ja :') werd zo ongeveer gewelddadig van al die betaalde sites en kamernet waar heel marktplaats vol mee staat aarg ik heb gewoon een advertentie gezien op marktplaats na heel veel doorscrollen.
wel op 1,7 km ofzo van mijn school maar dat is echt niets :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:48

1234 schreef:
Alsjeblieft! Maar in welke buurt in Tilburg zoek je? Bij de universiteit (centrum), fontys (oud-zuid) of ergens anders? Ik heb echt super veel gevonden met weinig huisgenoten, ik had dat namelijk ook als eis toen ik zocht, en heb op best veel kunnen reageren en sommigen zelfs toen nog open gelaten. Dus gewoon goed in de gaten houden en de e-mailservice aanzetten, dat je mails krijgt wanneer er nieuwe advertenties zijn.

In de buurt bij de universiteit, centrum dus. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:50

Oké! Daar is veel te vinden.
Kijk eens hier ( had em net ook hierboven in mn bijgewerkte post gezet, maar k was te laat :') )
http://kamernet.nl/huren/kamer-tilburg? ... ortorder=1
Je kunt dan ook kijken op max. prijs/maand. Hierbij is het aantal huisgenoten al geselecteerd bij de zoekresultaten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:13

Dankje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:30

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt