Meer paarden van een bijbaantje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Re: Meer paarden van een bijbaantje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 08:21

Momenteel verdien ik:
3x8=24
24x4=96

En later word het
4,50x12=54
54x4=216

Dit is inderdaad veel te weinig om een paard van te betalen
Maar eerst ga ik in september mijn ruiterbewijs halen
En daarna leg ik elke maand iets van 50,- opzij
Dan ga ik sparen voor mijn rijbewijs (word in oktober 16)

Als ik ben afgestudeert en heb een goede baan wil ik een paard gaan kopen!

Weten jullie of je met HAVO dierenarts kunt worden? Dat is namelijk mijn droombaan!
Anders word het dier en gezondheid in dronten maar ik weet niet precies wat je daar allemaal mee kunt dus ik ga binnenkort eerst naar de open dag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:22

Ja hoor, dat kan :) maar wel even via een omweg :)

Een propedeutisch- of einddiploma van een hbo-opleiding, afgegeven door een onder de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW) vallende hogeschool. Aanvullende eis is dat de vakken natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A of B aantoonbaar zijn afgelegd op vwo-niveau. Met een propedeutisch diploma kun je niet deelnemen aan de decentrale selectie (tenzij je in het bezit bent van een vwo-diploma met de juiste vakken) en toelating via decentrale selectie geeft alleen een volledig afgerond einddiploma van een Hogeschool in de HBO-sector Landbouw, Economie en Techniek of een volledig afgeronde opleiding aan het University College Utrecht (met aanvullende eis dat de vakken natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A of B aantoonbaar zijn afgelegd op vwo-niveau).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:25

Nee, dan moet je na je na de HAVO eerst VWO doen.

Of de hierboven genoemde omweg....eenvoudiger lijkt mij 2 jaar VWO na je HAVO met uiteraard het juiste vakkenpakket.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:15

femke_harley schreef:
NatasjavE schreef:
Ik kan een paard betalen van een volledige baan....

Kan me geen voorstelling maken van hoe je dat moet doen van een bijbaantje bij een supermarkt.

Het kan, maar wat ik al aangaf.. Ik betaal alleen m'n paard en m'n benzine van m'n auto.
Ik woon thuis. M'n moeder betaalt m'n verzekeringen, telefoonrekening.. Noem het maar op!
Maargoed, ik krijg zo'n 500/600 euro binnen per maand en betaal daar alleen m'n paard van en
m'n auto. Dus ook dat is niet een hele werkelijke weergave. :=

Toen ik nog werkte kreeg ik ongeveer 700 binnen per maand.
Hier betaalde ik stal van paarden verzekering zorgverzekering autoverzekering wegenbelasting benzine telefoonrekening kostgeld sportschool enz.
Had helaas niets over om te sparen. Maar mijn paarden zijn nooit wat tekort gekomen.

Nu doe ik het van mijn stufi :+[/quote]

Ik zou het opzich ook wel kunnen, maar helaas is het een zorgenkindje en dus heel veel medische kosten. Daarnaast ben ik maandelijks al zo'n 300 kwijt aan alleen stal/voer/etc. Om de 6/7 weken rondom ijzers. Dan nog dierenarts hier, tandarts, fysio.. Noem het maar op en dan gaat het soms best hard. Maar ik doe nog zat leuke dingen hoor. Kleding enzo koop ik wel zelf of als ik ga stappen enzo.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:21

Binnekort krijg ik Mn eigen paard,
Ik ben 16 en werk bij de jumbo,
Zadel hoofdstel en alle andere shizzle moet ik zelf betalen
dus sparen sparen sparen

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 11:29

Shariell schreef:
Binnekort krijg ik Mn eigen paard,
Ik ben 16 en werk bij de jumbo,
Zadel hoofdstel en alle andere shizzle moet ik zelf betalen
dus sparen sparen sparen

Haha ik dus ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:49

Je kunt met je p niet naar diergeneeskunde, je moet enkele vakken op vwo niveau afgerond hebben.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:08

Ik ben ook van de HAVO gekomen en doe nu diergeneeskunde. Ik ben van 5 HAVO naar 5VWO gegaan. Ik geloof dat er ook scholen zijn die 5 en 6VWO in 1 jaar aanbieden, maar dat zag ik zelf niet zo zitten.
Van de HAVO gewoon nog het VWO doen is volgens mij de makkelijkste weg om van de HAVO bij diergeneeskunde binnen te komen.

Maar als je diergeneeskunde gaat doen, kan ik je dus wel practisch garanderen dat je pas daarna de gelegenheid hebt een paard te kopen, haha! Die studie geeft je qua tijd niet echt veel ruimte om te werken en een paard te onderhouden.
Maar dat lijkt mij sowieso het beste plan, eerst studeren, dan paardje kopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:43

Bizzybijtje schreef:
Je kunt met je p niet naar diergeneeskunde, je moet enkele vakken op vwo niveau afgerond hebben.

In mijn bericht had ik precies de toelatingseis neergezet als je het via hbo p wil doen :)

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:49

Ik heb mijn eerste eigenpaard ook zelf gekocht met een bijbaan toen ik 19 was. Ik ging fulltime naar school en met m'n stufi verdiende ik rond de 300 euro in de maand. In de zomer maanden van april tot oktober verdiende ik 900 euro per maand dus dat compenseerde een deel voor mij. Ik heb altijd alles zelf betaald. Nu heb ik t voordeel dat mijn paard voor 160 euro incl de maand op een super stal staat met binnebak buitenbak etc. Ik ben aan het afstuderen maar ben blij als ik eenmaal wat meer vaste uren draai. Ik verdien momenteel ongv 500 euro per maand.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:57

Ik heb het gedaan toen ik 15 was, weliswaar geen paard maar een shetlander.
Kon haar voor weinig bij mijn verzorgpony's zetten, ze hoefde maar om de 4 maanden bekapt te worden en met mazzel geen grote kosten gehad.
echter woonde ik nog thuis en in overleg met mijn moeder natuurlijk.
Pony 2 jaar gehad maar omdat ik ging studeren geen tijd meer voor en dat is gewoon zielig, heb haar verkocht aan een heel lief ander baasje.

Ik woon nu niet meer thuis, zit op school, en verdien minimaal.
Verder heb ik veel kosten zoals huur, benzine, schoolgeld, verzekering etc.
Al zou ik het willen kan het niet betalen.

Ik heb een super bijrijdpaard waar ik bijna alles mee mag/kan doen.
Kost me niks maar je hebt wel het plezier van een soort 'eigen' paard