Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Colorado schreef:Sommige mensen 'zwerven' zo hun hele leven rond, niet iedereen kan zich zo op 1 ding concentreren en daar gelukkig mee zijn. Dat hoeft ook helemaal niet

Maartje1990 schreef:Schrijven vind je leuk en reizen vind je leuk.. Combinatie van die 2 dan denk ik aan journalistiek?
In hoeverre zou de politie trouwens iets voor je zijn? Dat is ook geen kantoorbaan, het is een duaalopleiding, is op mbo niveau ook en je zou na 3 jaar als gewoon agent kunnen gaan voor de bereden politie, stukje dieren en gezien je op bokt zit.... gok ik zo dat je wel iets met paarden hebt
Maar informeren kan altijd
_Nelleke_ schreef:Ik dacht ook aan politiewerk, maar ts geeft aan niet sportief te zijn.
Wat dacht je van accountant? Dat is heel veel pietje precies cijferwerk, betaald erg goed waardoor je kunt reizen, meestal kun je al werkend leren en moet je ook regelmatig langs klanten, dus zit je niet altijd maar op 1 kantoor.
Accountancy is wel echt pittig, maar als het je ding is en je vind het leuk moet het wel te doen zijn toch?
Majabeestje schreef:Joh, ik ben 32 en ik weet nog steeds niet wat ik wil worden;)
Na verschillende opleidingen geprobeerd te hebben uiteindelijk afgestudeerd als maatschappelijk werker.
Kan je trouwens ook mee in de schuldhulpverlening werken, is ook met cijfers..
) en werkte al fulltime toen ik 18 was. Ondertussen van alles gedaan. Nu werk ik als databeheerder (wat landmeetkundige (MTS) opleiding vraagt) wat een vreselijk leuke job is.

suus_pepper schreef:Ik dacht ook meteen aan accountant. Ik doe de opleiding zelf, maar denk er wel aan dat je pas gaat reizen (verschillende bedrijven bezoeken) als je na je HBO nog een Post HBO of universitaire opleiding hebt gedaan. Je bent niet direct na je HBO adviseur. Maar het is wel een hele goede economische opleiding!