Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:50

Ja maar als een werkgever de keus heeft uit iemand die wel elke weekend kan werken en iemand die minder beschikbaar is... Weet ik wel voor wie hij zal gaan.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:53

Ymor schreef:
korbakimmy8 schreef:
Mijn vriend werkt nu zn 14 jaar bij de mac. Eerst als gewoon keuken personeel en nu al een erg lange tijd als maneger. Het is er vreselijk geregeld!!
Voorbeeld:

Vrijdag tot 02:00 uur open. Staan ze vanaf 22:00 uur met zijn 2e (mijn vriend en iemand bij de kassa) hoe onverandwoord is dat??

Werken in weekend en avonde is bij mijn vriend verplicht. En pauze heeft hij nooit. Eet snel wat tussendoor. Ik walg werkelijk van de mac qua werkomstandiheden!

Waarom werkt hij dan nog bij de Mac als het zo erg is?

geen diploma door vroegere prive omstadigheden. Hij heeft nu vast contract, en die geef je niet zomaar op als 30 jarige zonder diploma.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:54

Ik heb 2,5 jaar bij de McDonalds gewerkt, waarvan ongeveer anderhalf jaar fulltime. Het werk is op het begin leuk, maar wordt snel 'saai'. Want inprincipe is het steeds het zelfde. Maar het team was bij mij echt altijd ontzettend gezellig.

Veel op je benen staan, ja. :j Half uur pauze vanaf 5,5 uur werken. Anders niet. Ik ben uit eindelijk weg gegaan omdat ik niet kerst en oud&nieuw vrij kon krijgen, en wat gedonder daar over. Maar er waren nog wel wat meer akkefietjes. Overwerken is trouwens elke dag aan de orde, houd daar rekening mee. En het verdiende ook niet geweldig goed, minimum. Maar ach, alles beter dan niks.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-06-14 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:55

TurdusMerula schreef:
Citaat:
Vrijdag tot 02:00 uur open. Staan ze vanaf 22:00 uur met zijn 2e (mijn vriend en iemand bij de kassa) hoe onverandwoord is dat??

Werken in weekend en avonde is bij mijn vriend verplicht. En pauze heeft hij nooit. Eet snel wat tussendoor. Ik walg werkelijk van de mac qua werkomstandiheden!

Met alle respect, maar wat is er onverantwoord aan om met twee personen te werken?
Als hij geen pauze krijgt dan moet hij dat aankaarten, reken maar dat de mac de arbo niet op zijn dak wil hebben...

Waarom dit onverantwoord is? Nou denk ff na. Vrijdag en zaterdag avond wat gebeurd er dan in de binne stad?:) gezopen en dronkenlui... weet je hoe vaak de politie komt in het weekend? Maar mac doet er niks aan . Want de eigenaar krijgt zijn cente toch wel:)

lovefi

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:57

Ik denk dat Korbakimmy haar vriend een heel slecht filiaal te pakken heeft, want bij de mac waar ik werk is alles prima geregeld. Altijd een halfuur pauze en er zijn altijd voldoende mensen aanwezig. Iedereen is vriendelijk en een heel gezellig team. Of ze je gaan aannemen met deze eisen voor uren dat je kan werken twijfel ik wel.. Voor jou 10 andere dus ik hoop dat het toch lukt. Bij onze mac zijn ze wel heel flexibel qua tijden.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:58

Yunomi schreef:
Ik heb 2,5 jaar bij de McDonalds gewerkt, waarvan ongeveer anderhalf jaar fulltime. Het werk is op het begin leuk, maar wordt snel 'saai'. Want inprincipe is het steeds het zelfde. Maar het team was bij mij echt altijd ontzettend gezellig.

Veel op je benen staan, ja. :j Half uur pauze vanaf 5,5 uur werken. Anders niet. Ik ben uit eindelijk weg gegaan omdat ik niet kerst en oud&nieuw vrij kon krijgen, en wat gedonder daar over. Maar er waren nog wel wat meer akkefietjes. Die wil ik opzich wel vertellen via pb, maar zijn eigenlijk niet interessant als je niet bij hetzelfde filiaal aan de slag gaat. ;)

PB mag altijd hoor haha! Maar als ik er niet heel veel aan heb..

Veel op mijn benen staan ben ik gelukkig wel gewend, ook drukte en stress..
Balen dat je geen vrij kon krijgen.. is het op zo dag nou druk bij de Mc?

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:59

ik wil niet jullie eetlust daar verpesten maar een vriend van mijn broer werkt(e) daar en zag soms dat zijn ''collega's'' soms ik het eten kwatten :n

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:01

Citaat:
Citaat:
Met alle respect, maar wat is er onverantwoord aan om met twee personen te werken?
Als hij geen pauze krijgt dan moet hij dat aankaarten, reken maar dat de mac de arbo niet op zijn dak wil hebben...

Waarom dit onverantwoord is? Nou denk ff na. Vrijdag en zaterdag avond wat gebeurd er dan in de binne stad?:) gezopen en dronkenlui... weet je hoe vaak de politie komt in het weekend? Maar mac doet er niks aan . Want de eigenaar krijgt zijn cente toch wel:)

'Nou denk effe na'... Niet elke Mc Donalds ligt in de binnenstad... ;)
(of een zooitje of tot laat open...)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:03

korbakimmy8 schreef:

Met zijn tweeen een sluitdienst draaien geloof ik niets van eigenlijk. In het geval van een drive restaurant is er altijd een kassa, raam 1, raam 2 én keukenmedewerker + manager aanwezig. De managee heeft geen tijd voor de keuken af te sluiten gezien die geldzaken oa af moet ronden. In het geval van een instore restaurant is er een kassa én keukenmedewerker + manager aanwezig. De manager kan zo ook overal inspringen waar nodig. Dus als ze echt met twee staan dan is dat zéker onverantwoord.

Edit: Ik werkte regelmatig sluitdiensten toen ik er nog werkte en dan was het restaurant tot 00:00 open en drive tot 01:00. Kassamedewerker tot 00:00 aanwezig, daarna kon de raam 2 medewerker als het kon qua drukte alvast zijn sluit (drive/kassa) voorbereiden. Raam 1 kon daar evt mee helpen. Keuken idem voor zijn deel en manager ook. Indien nodig kon hij overal inspringen als de drukte daar om vroeg. Vandaar dat ik andere verhalen iets moeilijker geloof. Maar dat is meer omdat het gewoon niet logisch klinkt. En de bezetting die ik hierboven noem was geregeld al ondermaats en zeer krap..
Laatst bijgewerkt door friendly op 09-06-14 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:04

Niet in het weekend en niet in de avonden? Ze zoeken tegenwoordig overal mensen die heel erg flexibel zijn. Na jou zijn er nog 100 anderen die wel willen. Ik ben zelf helemaal niet moeilijk maar merk wel dat ze echt mensen zoeken die bereid zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag te werken bij wijze van. Nu werk ik graag en is dat voor mij geen probleem maar ze nemen iemand die zo flexibel is eerder aan als iemand die alleen de fijne uurtjes wil werken..

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:05

ilaan schreef:
Niet in het weekend en niet in de avonden? Ze zoeken tegenwoordig overal mensen die heel erg flexibel zijn. Na jou zijn er nog 100 anderen die wel willen. Ik ben zelf helemaal niet moeilijk maar merk wel dat ze echt mensen zoeken die bereid zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag te werken bij wijze van. Nu werk ik graag en is dat voor mij geen probleem maar ze nemen iemand die zo flexibel is eerder aan als iemand die alleen de fijne uurtjes wil werken..

ik kan door de weeks wel in de avonden! Dus als ik dan moet werken hoor je me niet!
Alleen het weekend kan ik eigenlijk niet werken.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:07

Ik heb toen ik gestopt was met mijn studie een tijdje fulltime bij de mc donald's gewerkt. Ik werkte in het begin ook alleen door de weeks, was bij ons geen probleem, ze waren heel erg flexibel en ik kon precies aangeven wanneer ik wilde werken en wanneer niet :)
Idd een half uurtje pauze vanaf 5,5 uur. Dat is niet veel, maar wij konden als het rustig was vaak nog wel eventjes tussendoor zitten en iets drinken.
Ik vond het werk niet tegenvallen, het is wel hard werken, zeker als het druk is. Ik vond vooral het team bij ons erg gezellig, en ging daarom altijd met plezier naar mijn werk.

Bij ons was het met kerst en oud en nieuw juist hartstikke druk :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:07

Tammii schreef:
ilaan schreef:

ik kan door de weeks wel in de avonden! Dus als ik dan moet werken hoor je me niet!
Alleen het weekend kan ik eigenlijk niet werken.

Oh sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen. Maar waarom niet in de weekenden? Als je daar een afspraak over kunt maken dat je bijvoorbeeld 1 zaterdag en 1 zondag in de maand beschikbaar bent bijvoorbeeld. Dan kom je ze nog iets tegemoet.

Al hoor ik niet veel positieve verhalen over de mac. Maar weet natuurlijk niet of dat ook voor dat filiaal geld waar jij solliciteert.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:09

Ben ik nu zo dom aan het redeneren of kan de vriend van kbk dat toch gewoon zelf inplannen hoeveel mensen er tot sluit staan, gezien hij de manager is? :?

Enfin, ik hoop dat je aangenomen wordt, TS!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:11

Roosch schreef:
Ben ik nu zo dom aan het redeneren of kan de vriend van kbk dat toch gewoon zelf inplannen hoeveel mensen er tot sluit staan, gezien hij de manager is? :?

:') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:13

xXbellaXx schreef:
ik wil niet jullie eetlust daar verpesten maar een vriend van mijn broer werkt(e) daar en zag soms dat zijn ''collega's'' soms ik het eten kwatten :n

Nou imo is mcdonalds los daarvan ook gewoon puur vergif :') Maar goed.

TS ik denk eigenlijk dat je met die eisen beter bij een winkel kan solliciteren. Dan heb je iig echt geen avonden en daarnaast hoef je wss niet ieder weekend (weekendkrachten enzo ;) )

Anoniem

Roosch schreef:

dat was dus ook wat ik dacht :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-14 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Roosch schreef:

Nee dat kan dus niet. Er is een roostermaker voor. Meestal de 1e of 2e assistent manager. Dat is een hogere functie dan manager.

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:15

Bizzybijtje schreef:
xXbellaXx schreef:

Nou imo is mcdonalds los daarvan ook gewoon puur vergif :') Maar goed.

TS ik denk eigenlijk dat je met die eisen beter bij een winkel kan solliciteren. Dan heb je iig echt geen avonden en daarnaast hoef je wss niet ieder weekend (weekendkrachten enzo ;) )

jhaaa haha idd!!! :') :') :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:16

Ik vind het maar een raar verhaal van korbakimmy.. Sorry.

En spugen op het eten ed is natuurlijk gewoon een roddel. Die heb ik vaker gehoord maar dat gebeurt echt niet hoor. Er staat constant een manager over je schouder mee te kijken. Ik heb geen eens tijd om iets met iemand zijn eten te doen.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:19

Werk vinden is heel lastig... En in de detailhandel zoeken ze ook vaste werknemers voor in het weekend.. meerdere keren gehoord als ik solliciteer! Zoals iemand al zei.. ze willen eigenlijk dat personeel 24/7 beschikbaar is..

Eigenlijk wil ik graag een baantje als binnendienst/receptioniste maar heb ik helaas geen diploma voor.. en een BBL plek kan ik helaas niet vinden.. Maar.. waar een wil is, is een weg.. Dus ik blijf gewoon verder zoeken!

In het weekend ben ik zo goed als altijd op het circuit etc te vinden, hobby/sport vandaar..
Wou al voor stellen om bijvoorbeeld 1x per maand op zaterdag beschikbaar te zijn!

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:21

Idd, er wordt echt niets raars met het eten gedaan hoor. De keuken van de mc donald's is schoner dan menig ander keuken, en hier word ook streng op gecontroleerd.

Over dat de manager dat zelf in mag delen hoeft ook niet waar te zijn. Je hebt verschillende 'gradaties' manager en alleen de restaurantmanager (hoofdmanager) maakt de roosters, ook voor de andere managers.

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:22

Ymor schreef:
Ik vind het maar een raar verhaal van korbakimmy.. Sorry.

En spugen op het eten ed is natuurlijk gewoon een roddel. Die heb ik vaker gehoord maar dat gebeurt echt niet hoor. Er staat constant een manager over je schouder mee te kijken. Ik heb geen eens tijd om iets met iemand zijn eten te doen.

denk niet dat hij zou liegen... en hij werkt(e) glf ik in Hoorn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:23

Ik wens je veel succes maar geef je weinig hoop. Ze kunnen veel mensen krijgen waaronder jongeren die wel elk weekend beschikbaar zijn. In deze tijd kun je maar beter zo flexibel mogelijk zijn.

Tammii

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:31

Dankjewel!

Gelukkig ben ik maandag t/m vrijdag wel flexibel! :)