Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
demo_love schreef:Het verschil is er wel en dat zul je ook zien.Dat is echt geen doen, ik ben hv1 naar gymnasium 2 gegaan en dat was al heel stevig werken. Om twee jaar Latijn en één jaar Grieks in te halen zul je toch echt belachelijk goed moeten zijn, en dan zou je waarschijnlijk wel meteen gymnasiumadvies hadden gekregen.
Uiteindelijke zie je trouwens niks meer terug van het verschil tussen atheneum en gymnasium.
Maar hé, het is niet persé nodig. Maar het verschil is er wél.
Deetjeeuh schreef:demo_love schreef:Het verschil is er wel en dat zul je ook zien.Dat is echt geen doen, ik ben hv1 naar gymnasium 2 gegaan en dat was al heel stevig werken. Om twee jaar Latijn en één jaar Grieks in te halen zul je toch echt belachelijk goed moeten zijn, en dan zou je waarschijnlijk wel meteen gymnasiumadvies hadden gekregen.
Uiteindelijke zie je trouwens niks meer terug van het verschil tussen atheneum en gymnasium.Maar hé, het is niet persé nodig. Maar het verschil is er wél.
demo_love schreef:Deetjeeuh schreef:Het verschil is er wel en dat zul je ook zien.Maar hé, het is niet persé nodig. Maar het verschil is er wél.
Idd, in denkniveau is er wel een redelijk groot verschil, omdat je veel gedetailleerder moet werken, maar ik bedoelde meer op je diploma. Er staat gewoon groot VWO op, met daaronder in kleine letters gymnasium. Op m'n CV zou ik wel altijd zetten dat ik het gymnasium heb afgerond, maar of daar nou echt op geselecteerd wordt?
Maar dat ligt dan wel weer aan het soort opleiding haha. NikkiEnJij schreef:Nee, dat gaat 'm dan niet worden. Latijn en Grieks leken me handig als ik de medische richting wou doen, maar om zoveel in te halen voor iets dat 'handig' is, is me iets te veel.
)Deetjeeuh schreef:demo_love schreef:Het verschil is er wel en dat zul je ook zien.Dat is echt geen doen, ik ben hv1 naar gymnasium 2 gegaan en dat was al heel stevig werken. Om twee jaar Latijn en één jaar Grieks in te halen zul je toch echt belachelijk goed moeten zijn, en dan zou je waarschijnlijk wel meteen gymnasiumadvies hadden gekregen.
Uiteindelijke zie je trouwens niks meer terug van het verschil tussen atheneum en gymnasium.Maar hé, het is niet persé nodig. Maar het verschil is er wél.
demo_love schreef:Dat is echt geen doen, ik ben hv1 naar gymnasium 2 gegaan en dat was al heel stevig werken. Om twee jaar Latijn en één jaar Grieks in te halen zul je toch echt belachelijk goed moeten zijn, en dan zou je waarschijnlijk wel meteen gymnasiumadvies hadden gekregen.
Uiteindelijke zie je trouwens niks meer terug van het verschil tussen atheneum en gymnasium.
Was sws een hele slecht basisschool.. NikkiEnJij schreef:Is er echt een verschil tussen Atheneum en Gymnasium? Ik dacht dat je alleen Grieks en Latijn extra kreeg...
). Geloof me, Latijn en Grieks zijn niet makkelijk. Ik heb Latijn laten vallen en ben door gegaan met Grieks.. Omdat ik geen Frans/Duits wilde. Het is de laatste jaren echt hard werken geweest.. Geryon schreef:NikkiEnJij schreef:Hmmm, daar was ik al bang voor... Ik zou graag Grieks en Latijn erbij willen, omdat de medische richting mij heel interessant lijkt. Op zich liggen talen me wel. Zijn Latijn en Grieks hele ingewikkelde talen?
Latijn vond ik de eerste jaren makkelijk, maar toen er zoveel werkwoordsvormen enzo erbij kwamen ging het fout.. Bij grieks ging het eigenlijk meteen al fout, stomme alfabet.

) slagen op het vwo, dan met allemaal zesjes op het gym.!!
Evenals dat bereid moet zijn andere vakken te laten vallen. Zo heb ik maar een half jaar drama en muziek gehad, en maar één uur handvaardigheid in de week ipv 2 etc.
Gelukkig liggen deze vakken mijn niet, maar misschien jou wel. 
2 uren in de week minder aan andere vakken + 2 uren extra.
jumerenik schreef:uiteindelijk kijken vervolgopleidingen naar je cijfers, en niet naar het fijt of je gym. hebt gedaan. liever cum-laude (geen idee hoe je het schrijft) slagen op het vwo, dan met allemaal zesjes op het gym.!!
Ghostattack schreef:jumerenik schreef:uiteindelijk kijken vervolgopleidingen naar je cijfers, en niet naar het fijt of je gym. hebt gedaan. liever cum-laude (geen idee hoe je het schrijft) slagen op het vwo, dan met allemaal zesjes op het gym.!!
Niet alle opleidingen. Er wordt tegenwoordig best weinig gekeken naar cijfers. Het gaat er vaak meer om dat je een diploma hebt, dan dat je cum laude geslaagd bent. Ik spreek hier dan niet over studies als Geneeskunde, want die kijken er wél naar.
Ik denk dat voor TS het makkelijkste is om Atheneum te gaan doen, het papiertje dat je aan het eind krijgt is hetzelfde waard alleen staat er dan Atheneum op in plaats van Gymnasium.
@Deetjeeuh: Hier op school niet hoor. Ik heb zelf Gymnasium gedaan, maar had gewoon meer lesuren![]()
Kan me niet herinneren dat ik ooit minder lesuren heb gehad
Deetjeeuh schreef:Oh, wij hebben een gemengde klas. Dus ik weet wat er bij mijn vriendinnen qua uren zijn die geen gymnasium doen.
Grieks: Frans
Grieks: Handvaardigheid
Latijn: Muziek
Latijn: Niets
Linkerkolom voor gymnasten, rechter voor VWO'ers. Wij misschien dus 3 uren en hebben er maar één extra. Vorig jaar waren dit de vakken Frans, Nederlands en wiskunde.
Ghostattack schreef:Deetjeeuh schreef:Oh, wij hebben een gemengde klas. Dus ik weet wat er bij mijn vriendinnen qua uren zijn die geen gymnasium doen.
Linkerkolom voor gymnasten, rechter voor VWO'ers. Wij misschien dus 3 uren en hebben er maar één extra. Vorig jaar waren dit de vakken Frans, Nederlands en wiskunde.
Wat ik me kan herinneren, maar het is 4 jaar geleden voor mij, hadden wij Gymnasiasten gewoon meer uur in de week. Iedereen had dezelfde vakken en wij hadden er nog Grieks en Latijn bovenop. Ik zat wel in een Gymnasium klas, dus niet gemengd. Maar weet bijna 100% zeker dat ik echt veel meer uur had dan anderen.. En dat is ongeveer altijd zo gebleven.
Ik heb geen idee, maar zo is het bij ons in ieder geval. Je kan niet veel meer uren hebben in de week dan andere scholieren. Dat worden onmogelijk lange dagen.. Stel ik zou dezelfde uren hebben plus grieks en latijn. Dan zou ik dus nu al 7-8-8-6-7 hebben qua uren. Volgend jaar komen daar nog meer uren bij etc.
Heel misschien een klein beetje bij dingen herkennen in andere vakken, maar verder echt niet. Toch heb ik er geen spijt van gehad
Ik vond zelf Gymnasium gewoon leuker staan op het papiertje en ik wilde geen Frans of Duits, dus de keuze was voor mij erg makkelijk. Wij hadden trouwens elk jaar een Gymnasiumdag, georganiseerd door de klassieke talen docenten. Dat deden ze omdat ze dacht dat wij dat wel leuk vonden 
Deetjeeuh schreef:Naja, wellicht verschilt dat per school.Ik heb geen idee, maar zo is het bij ons in ieder geval. Je kan niet veel meer uren hebben in de week dan andere scholieren. Dat worden onmogelijk lange dagen.. Stel ik zou dezelfde uren hebben plus grieks en latijn. Dan zou ik dus nu al 7-8-8-6-7 hebben qua uren. Volgend jaar komen daar nog meer uren bij etc.
Bij ons verandert het aantal uren voor een vak wel per jaar soms, maar ik heb echt wel meer uren gedraaid dan de gemiddelde scholier
Deetjeeuh schreef:Ghostattack schreef:[quote="Deetje
Oh, wij hebben een gemengde klas. Dus ik weet wat er bij mijn vriendinnen qua uren zijn die geen gymnasium doen.
Wat ik me kan herinneren, maar het is 4 jaar geleden voor mij, hadden wij Gymnasiasten gewoon meer uur in de week. Iedereen had dezelfde vakken en wij hadden er nog Grieks en Latijn bovenop. Ik zat wel in een Gymnasium klas, dus niet gemengd. Maar weet bijna 100% zeker dat ik echt veel meer uur had dan anderen.. En dat is ongeveer altijd zo gebleven.
Ik heb geen idee, maar zo is het bij ons in ieder geval. Je kan niet veel meer uren hebben in de week dan andere scholieren. Dat worden onmogelijk lange dagen.. Stel ik zou dezelfde uren hebben plus grieks en latijn. Dan zou ik dus nu al 7-8-8-6-7 hebben qua uren. Volgend jaar komen daar nog meer uren bij etc.
[/quote]