Vergeten in te tekenen voor toetsen, SAXION

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Vergeten in te tekenen voor toetsen, SAXION

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:07

Bij ons is het zo dat je dan per toets 25 euro moet betalen.. Mits je 5 werkdagen van te voren contact
opneemt, anders dan is het gewoon jammer en dan moet je herkansen.

Ik hoop voor je dat het lukt TS! Ik zou het wel knap banketstaaf vinden dat je anders hierdoor van de opleiding
zou moeten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:35

Fira schreef:
Nou, bij ons zijn de herkansingen direct de week er na.
Daar gaat mijn hoop. -O-

Dat komt omdat je 1e jaar bent, door die herkansingsweek er zo kort achteraan te doen geven ze de studenten de kans om toch nog hun P te halen in het eerste jaar en dat op tijd te weten ivm doorstromen naar andere opleidingen.

Vanaf het 2e jaar in je studie zijn alle herkansingen van kwartiel 4 wel in augustus (de week voordat de lessen weer beginnen).

Maar je gaf ergens aan dat je alsnog die 48 punten kon halen dit jaar? Mocht het inschrijven dan echt niet meer mogen heb je toch nog de mogelijkheid om door te mogen. Ik heb namelijk ook een aantal 1e jaars vakken meegenomen naar de tweede en dat lukt prima naast de 2e jaars vakken :j

Hoe zuur het dan ook is natuurlijk :(:)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 22:44

@Anoli ik kan die 48 studiepunten halen, mits ik twee tentamens haal.
Nog maar 2! Het zou zo'n zonde zijn als ik zou moeten stoppen, en ik laat dit ook zeker niet zonder slag of stoot gebeuren.

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb morgen een gesprek met mijn slb'er en we kijken wat de volgende stappen zijn.

Ik hou jullie op de hoogte! :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 14:13

Mijn verzoek bij de examencommissie is afgewezen. ;(
Volgende stap is naar de decaan.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:24

Ah wat balen zeg :( succes, ik hoop dat er alsnog wat geregeld kan worden!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:55

He bah, wat vervelend zeg, ik heb er geen ervaring mee ofzo, maar ik wil toch wel graag weten hoe het afloopt :(:)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:01

Dat 1 klein foutje je zo fataal kan worden!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:04

Dik balen! Hopelijk kan de decaan nog wat voor je betekenen!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 21:32

dejong_wever schreef:
Dat 1 klein foutje je zo fataal kan worden!

Ja, raar eigenlijk hè? Ze lezen ook niet eens het formulier van het verzoek, ze wijzen het meteen af.
Had er ook bij gezet dat wanneer ik deze tentamens niet zou mogen maken, ik de benodigde 48 studiepunten niet zou kunnen halen en dus van de opleiding af moet.
Krijg ik terug dat ik de "VOLGENDE" keer maar eerder moet zijn met intekenen. Ja eh, welke volgende keer? -O- :')

Maar goed, ik blijf er nog positief in staan. Mijn slb'er staat achter mij en dat is al heel erg fijn.
Morgen naar de decaan, maar ik zie het enigszins al gebeuren dat we na 2 minuten al buiten staan met de woorden "ik kan niks voor jullie doen."
We shall see! :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:35

Ja hoor. Staat mijn vriend net voor zn toetslokaal, heeft die zich ook niet ingeschreven.. Herkansing voor de laatste toets van zijn P, hij is tweedejaars.. oliebol oliebol oliebol -O-
Willen jullie ook voor hem duimen dat er een oplossing komt en hij niet van de opleiding af hoeft? |o |o

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:48

Jij moet je nog kunnen inschrijven voor de herkansingen hoor. Anders kunnen ook de mensen die in kwartiel 4 onvoldoendes halen ook geen her doen. :+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:59

Kana schreef:
Jij moet je nog kunnen inschrijven voor de herkansingen hoor. Anders kunnen ook de mensen die in kwartiel 4 onvoldoendes halen ook geen her doen. :+

Inschrijven moet in een bepaalde week voor je herkansing. Als die periode voorbij is kun je dus niet meer inschrijven.
Als ik straks in kwartiel 4 dus bijvoorbeeld een onvoldoende haal, komt er een intekenperoode voor alleen die toetsen

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 09:41

Rubber_Duck schreef:
Ja hoor. Staat mijn vriend net voor zn toetslokaal, heeft die zich ook niet ingeschreven.. Herkansing voor de laatste toets van zijn P, hij is tweedejaars.. oliebol oliebol oliebol -O-
Willen jullie ook voor hem duimen dat er een oplossing komt en hij niet van de opleiding af hoeft? |o |o

Oei, dat is ook mooi vervelend.
Welke stappen heeft hij al ondernomen?

Ik ben nu nog geen stap verder. Decaan had dit zelf ook nog nooit meegemaakt en wist ons niet verder te helpen dan wat ik al wist: bezwaar aan tekenen bij COBEX.
Veel hoop is er niet, de stappen erna zullen niet fijn worden. Maar wat moet dat moet. En ik zal mijn gelijk halen!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:08

Hij gaat gesprek met zijn slb'er aanvragen geloof ik, om te kijken hoe nu verder. Ik ben bang dat hij van de opleiding af moet maar hij hoopt dat die het tweede jaar over mag doen. School sucks sometimes -O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:16

Fira schreef:
Ik ben nu nog geen stap verder. Decaan had dit zelf ook nog nooit meegemaakt en wist ons niet verder te helpen dan wat ik al wist: bezwaar aan tekenen bij COBEX.
Veel hoop is er niet, de stappen erna zullen niet fijn worden. Maar wat moet dat moet. En ik zal mijn gelijk halen!

Hoe hard dit nu misschien ook klinkt je gelijk zul je niet halen. Want je hebt simpelweg geen gelijk. Regels zijn regels en je bemt je vergeten in te schrijven. Helaas op het meest ongunstige moment.

Het enige wat je kunt doen is hopen dat de studie met zn hand over zn hart wil wrijven.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 17:14

Daar heb je zeker een punt Anoli.
Maar de gevolgen staan niet in proportie met dat ene kleine foutje, dat in mijn ogen, opgelost kan worden door wat simpele klikjes.
Ik hoop dat school dat ook in gaat zien.

Ik zit er nu wel even door heen eigenlijk, wat nou als het niet lukt. -O-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:19

Ik wou net zeggen.. Je kan nog bezwaar maken tegen de uitspraak van de examencommissie. Let er wel op dat je vraagt of je bezwaar met spoed behandeld wordt ivm tijd!

Wel raar dat zo'n klein foutje je zo ''fataal'' kan worden.. Als je het nou keer op keer zou vergeten dan zou ik nog zoiets hebben van oké. Maar 1x iets vergeten.. Iedereen vergeet toch weleens wat?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:58

Ja, ik vind het ook echt bizar als je hierdoor van school moet, zeker als je verder gewoon altijd goed bent meegekomen. Iedereen vergeet weleens wat, niks mis met maatregelen, maar dit is wel heel definitief.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 10:14

Ik heb net de OER (onderwijs en examenreglementen) gelezen en hierin staat het volgende:

In gevallen, waarin de Onderwijs- en ExamenRegeling niet voorziet of waarin de uitvoering van een of meer bepalingen leidt tot onredelijke of onbillijke gevolgen voor een of meer studenten geldt het volgende:
de directeur (dan wel een door de directeur daartoe gemandateerde) neemt een beslissing indien het onderwijs betreft en
de examencommissie (en bij spoed de voorzitter daarvan) neemt een beslissing als het toetsing en examinering betreft.
Voordat de examencommissie (of de voorzitter daarvan) een dergelijke beslissing neemt, vergewist de beslisser zich ervan dat die beslissing niet leidt tot onredelijke of onbillijke gevolgen voor de betrokken of andere studenten.

Bij deze beslissing hebben ze daar blijkbaar geen rekening mee gehouden. :)

Zelf heb ik maandag weer een afspraak bij de decaan, nu wegens persoonlijke omstandigheden.
Mijn moeder is afgelopen zondag plotseling opgenomen in het ziekenhuis.
Dus ik zit er aardig doorheen nu. -O-

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:28

Jeetje, wat heftig TS. Zeker nu met die privé omstandigheden erbij.
Zelf heb ik dit ook een keer gehad, alleen met minder definitieve gevolgen op dat moment.
Ik zou er inderdaad nog voor vechten, uitzonderingen zijn er altijd! En goed dat je dit stukje uit de OER hebt gehaald :)
Anders misschien een klacht indienen?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 06:59

hoe is het afgelopen TS?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 13:57

Ik heb nogmaals een verzoek ingediend bij de examencommissie en bezwaar aangetekend bij COBEX.
Wonder boven wonder ontving ik gisteren een mailtje dat ik toestemming heb om de tentamens te maken!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:00

Wat fijn!! Succes met je tentamens!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:02

Gefeliciteerd.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:04

Wat fijn van je examens!!!
Jij bent voortaan optijd met inschrijven:)