Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Als iemand weet dat zijn/haar hond of kat niet tegen alle soorten brok kan en er ligt een bak met allerlei soorten voer, dan kies je toch het soort voer waar diegene wel tegen kandie mensen mogen dan arm zijn maar niet achterlijk. Neem ik dan toch aan.
Oh trouwens, de katten van mijn ouders eten alles wat je ze voorzet (op sommige dingen na wat ze niet lekker vinden, een bepaald smaakje van tom poes dacht ik, en ook iets van de Bas). En de oudste is 13, de jongste wordt 7.
vuurneon schreef:Tja, de honden van mijn schoonzus leven op duur speciaal dieetvoer. Dus de kans dat dat er ook zal belanden en niet gelijk door de rest wordt meegenomen is natuurlijk klein. Als je de keuze hebt tussen minder goed over of geen voer, dus is de keuze ook makkelijker gemaakt. Nu kiest zij er helaas voor maar zelf minder goed te eten, dus weerstand achteruit en meer ziek. Tja. Niet mijn keuze, maar kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die dan maar het minder goede voer voor hun dier kiezen als dat wel beschikbaar is. Bij gebrek aan beter. Heeft niets met achterlijk te maken natuurlijk.
KhivkJe schreef:Wat je ook kunt proberen is in overleg met een supermarkt in een winkel gaan staan en mensen vragen dierenvoer te kopen, wat ze na het betalen aan de kassa bij jou bij de uitgang van de winkel kunnen inleveren.
Yontheke schreef:Ik vind het een mooi initiatief TS. Ergens ben ik ook wel van mening dat als je een dier niet meer kan onderhouden (of eigenlijk toch niet zoals het hoort) je ook geen dier moet houden.
Maar over het wisselen van voer. Ik werk zelf bij een groothandel hondenvoeding en de mensen kunnen ook particulier bij ons komen halen. Je zou met grote ogen staan kijken hoeveel mensen wel niet om de zoveel weken veranderen naar een ander voer. Ze geven bv Kip/Rijst en gaan dan over naar Lam/Rijst want ja jij eet zelf toch ook niet graag altijd hetzelfde?![]()
Gelukkig blijven ze bij ons dan nog binnen 1 merk waarvan de additieven en toegevoegde stoffen allemaal hetzelfde zijn maar ik geloof dus best dat er veel mensen zijn dat regelmatig wisselen van merk...
Moos99 schreef:Even een vraagje. Ik ben aan het denken om langs de deuren ook geld in te zamelen om zo nog meer voer in te kunnen kopen. Alleen verwacht ik dat dit niet zomaar mag? Ik heb dan ook niks verder als bewijs. Dus het is waarschijnlijk een beetje vreemd om gewoon bij mensen aan de deur te gaan? Hoe zou je zoiets kunnen aanpakken?
AfricanLady schreef:Yontheke schreef:Ik vind het een mooi initiatief TS. Ergens ben ik ook wel van mening dat als je een dier niet meer kan onderhouden (of eigenlijk toch niet zoals het hoort) je ook geen dier moet houden.
Maar over het wisselen van voer. Ik werk zelf bij een groothandel hondenvoeding en de mensen kunnen ook particulier bij ons komen halen. Je zou met grote ogen staan kijken hoeveel mensen wel niet om de zoveel weken veranderen naar een ander voer. Ze geven bv Kip/Rijst en gaan dan over naar Lam/Rijst want ja jij eet zelf toch ook niet graag altijd hetzelfde?![]()
Gelukkig blijven ze bij ons dan nog binnen 1 merk waarvan de additieven en toegevoegde stoffen allemaal hetzelfde zijn maar ik geloof dus best dat er veel mensen zijn dat regelmatig wisselen van merk...
Zou jij dan een dier wegoden die je al jaren hebt![]()
Beetje sneu voor het dier vooral als die al ouder is