Actie: dierenvoer inzamelen voor voedselbanken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damon12

Re: Actie: dierenvoer inzamelen voor voedselbanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:43

Er zijn genoeg mensen die geen geld hebben voor hun dieren maar het niet over hun hart kunnen verkrijgen om ze weg te doen.
Dus ik vind het idee van de TS echt goed! Zo kunnen mensen nog genieten van hun dieren zonder zich echt zorgen te moeten maken over de kosten van het voer.
Het is helaas zo dat veel mensen onder de armoedegrens ook huisdieren hebben, en om het de beesten makkelijker te maken zou ik zeggen dat het een rpima idee is! Je helpt zo de dieren, de mensen en de asiels nota bene. Zo zorg je ervoor dat mensen langer de mogelijkheid hebben om hun hond te voeren en worden de dieren niet zo snel langs de kant van de weg gezet of in het asiel gestopt. Goed initiatief!!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 15:47

[quote[Dat vind ik dan sowieso geen leven voor hun hond, ondanks dat het misschien hun enige lichtpuntje is. En ik zit daarnaast net uit te leggen dat niet elke hond tegen elke soort brokken kan, maar dat ontgaat je volgens mij een beetje. Leuk idee hoor maar niet redelijk uitvoerbaar als je het mij vraagt.[/quote]

Dat is dan jou mening. :)
We kunnen wel discusseren over of die mensen uberhaubt honden moeten hebben, en over dat ze die honden standaard dezelfde brokken moeten voeren maar we leven niet in een perfecte wereld en mijn insteek is om in ieder geval deze mensen met huisdieren te ondersteunen. Hoezo ontgaat het mij dat niet ieder hond tegen ieder soort brokken kan? Volgens mij ontgaat mijn berichtje jou, aangezien mijn antwoord was, als mensen uberhaubt bewust bezig ben met dezelfde brokken voor hun hond en dit kunnen veroorloven zij geen gratis honden voer zullen accepteren van een ander merk. Mochten de mensen in zoverre problemen hebben dat de hond met de pot mee eet, of sowieso al te weinig of variërende brokken krijgt, lijkt mij een gratis zak brokken aanbieden geen verkeerde actie.
Ik heb overigens al hele leuke reacties gehad van mensen, onder andere voer fabrieken etc die me willen helpen. Dus bedankt voor je input, maar het gaat me vanaf hier wel lukken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:49

Er bestaat ook een dierenvoedselbank helaas niks bij mij in de buurt
Vorige week mocht ik een zak kattenvoer meenemen bij de gewone voedselbank en was er enorm blij mee

ik heb mijn dieren al tussen de 2 en 5 jaar.
En ben sinds oktober werkloos en in de uitkering.
Ik ga mijn katten en vogel echt niet wegdoen.
Ik zoek momenteel alleen voor mijn konijnen en hun toebehoren een nieuw plekje.
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 22-05-14 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:50

Waar woon je? Als niet te ver is, wil ik wel wat doneren..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:02

Als iemand weet dat zijn/haar hond of kat niet tegen alle soorten brok kan en er ligt een bak met allerlei soorten voer, dan kies je toch het soort voer waar diegene wel tegen kan :') die mensen mogen dan arm zijn maar niet achterlijk. Neem ik dan toch aan.

Oh trouwens, de katten van mijn ouders eten alles wat je ze voorzet (op sommige dingen na wat ze niet lekker vinden, een bepaald smaakje van tom poes dacht ik, en ook iets van de Bas). En de oudste is 13, de jongste wordt 7.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:04

Magrathea schreef:
Als iemand weet dat zijn/haar hond of kat niet tegen alle soorten brok kan en er ligt een bak met allerlei soorten voer, dan kies je toch het soort voer waar diegene wel tegen kan :') die mensen mogen dan arm zijn maar niet achterlijk. Neem ik dan toch aan.

Oh trouwens, de katten van mijn ouders eten alles wat je ze voorzet (op sommige dingen na wat ze niet lekker vinden, een bepaald smaakje van tom poes dacht ik, en ook iets van de Bas). En de oudste is 13, de jongste wordt 7.

Klopt.
Mijn katten krijgen veel soorten voer en soms door elkaar.
Enige waar ze niet tegen kunnen is KiteKat daar gaan ze van aan de diarree

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:07

Tja, de honden van mijn schoonzus leven op duur speciaal dieetvoer. Dus de kans dat dat er ook zal belanden en niet gelijk door de rest wordt meegenomen is natuurlijk klein. Als je de keuze hebt tussen minder goed over of geen voer, dus is de keuze ook makkelijker gemaakt. Nu kiest zij er helaas voor maar zelf minder goed te eten, dus weerstand achteruit en meer ziek. Tja. Niet mijn keuze, maar kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die dan maar het minder goede voer voor hun dier kiezen als dat wel beschikbaar is. Bij gebrek aan beter. Heeft niets met achterlijk te maken natuurlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:37

vuurneon schreef:
Tja, de honden van mijn schoonzus leven op duur speciaal dieetvoer. Dus de kans dat dat er ook zal belanden en niet gelijk door de rest wordt meegenomen is natuurlijk klein. Als je de keuze hebt tussen minder goed over of geen voer, dus is de keuze ook makkelijker gemaakt. Nu kiest zij er helaas voor maar zelf minder goed te eten, dus weerstand achteruit en meer ziek. Tja. Niet mijn keuze, maar kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die dan maar het minder goede voer voor hun dier kiezen als dat wel beschikbaar is. Bij gebrek aan beter. Heeft niets met achterlijk te maken natuurlijk.

Nee maar als je wéét dat je dier echt ziek wordt van ander voer dan zou ik er toch niet zo snel aan beginnen. Ik ken genoeg mensen die oorspronkelijk op speciaal voer zaten maar die toch weer zijn afgebouwd naar "gewoon" voer. Soms lukt dat en dan bespaart het je een bak geld :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 17:45

nine1987 schreef:
Waar woon je? Als niet te ver is, wil ik wel wat doneren..

Ik woon in Helmond!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 17:47

Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben in afwachting van een paar dierenvoer bedrijven. Wat het lastig maakt is dat de meeste nog te gebruiken restanten van dierenwinkels etc al gaan naar instanties zoals de dierenambulance etc. Ik wist niet er al zoveel gaande was voor de dieren, en dit is natuurlijk helemaal top maar maakt het wel wat lastig. Ik hoop stiekem op dat ene bedrijf die een grote lading wil/kan doneren zodat ik uiteindelijk niet aan kom met 3 zakken voer en wat speeltjes om het zo maar te zeggen. Ik ben nu ook via facebook begonnen om vrienden en familie om een donatie van 1 euro te vragen, om dan zelf dierenvoer te halen. Ik hoop dat dit gaat werken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:42

Das helaas wat ver voor mij.. Vind t wel een goede actie! Succes!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 19:58

nine1987 schreef:
Das helaas wat ver voor mij.. Vind t wel een goede actie! Succes!

begrijpelijk! toch bedankt :)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:16

Het doneren aan dierenhulpcentra komt idd al heel erg veel voor. Wij krijgen bij de opvang 1x in de 1a2 maanden meerdere pallets met voer. Voor de opvang is het veel te veel dus wij hebben ook een aantal mensen die elke keer n lading meekrijgen zodat ze hun dieren kunnen houden. Erg fijn gevoel om mensen met zoiets intens gelukkig te maken.
Zeer goed idee TS! Hopelijk wordt er veel gedoneerd :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:45

De ene hond is de andere niet. Er zijn denk ik meer honden in nl die het prima doen op ah/jumbo/C1000 brokken dan die een speciaal dieet moeten volgen.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 00:10

Even een vraagje. Ik ben aan het denken om langs de deuren ook geld in te zamelen om zo nog meer voer in te kunnen kopen. Alleen verwacht ik dat dit niet zomaar mag? Ik heb dan ook niks verder als bewijs. Dus het is waarschijnlijk een beetje vreemd om gewoon bij mensen aan de deur te gaan? Hoe zou je zoiets kunnen aanpakken?

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 00:25

Wat je ook kunt proberen is in overleg met een supermarkt in een winkel gaan staan en mensen vragen dierenvoer te kopen, wat ze na het betalen aan de kassa bij jou bij de uitgang van de winkel kunnen inleveren.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 08:36

KhivkJe schreef:
Wat je ook kunt proberen is in overleg met een supermarkt in een winkel gaan staan en mensen vragen dierenvoer te kopen, wat ze na het betalen aan de kassa bij jou bij de uitgang van de winkel kunnen inleveren.

Leuk idee! Dan zien mensen ook dat het echt om dierenvoer gaat en niet in mijn eigen zak bij wijze van. :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:45

Ik vind het een mooi initiatief TS. Ergens ben ik ook wel van mening dat als je een dier niet meer kan onderhouden (of eigenlijk toch niet zoals het hoort) je ook geen dier moet houden.

Maar over het wisselen van voer. Ik werk zelf bij een groothandel hondenvoeding en de mensen kunnen ook particulier bij ons komen halen. Je zou met grote ogen staan kijken hoeveel mensen wel niet om de zoveel weken veranderen naar een ander voer. Ze geven bv Kip/Rijst en gaan dan over naar Lam/Rijst want ja jij eet zelf toch ook niet graag altijd hetzelfde? :)
Gelukkig blijven ze bij ons dan nog binnen 1 merk waarvan de additieven en toegevoegde stoffen allemaal hetzelfde zijn maar ik geloof dus best dat er veel mensen zijn dat regelmatig wisselen van merk...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:46

Er zijn genoeg diervoeder fabrieken die in hun ogen afkeur draaien, wat eigenlijk nog prima te eten is.
Een oom van mij werkt bij een bekende katten voer fabrikant.
Zo nu en dan krijgen wij een flinke doos met afgekeurd kattenvoer.
Verpakking niet mooi gesealed maar inhoud oke. Of de inhoud net niet helemaal volgens specificatie, te veel vocht bij het blikvoer.
Is voor de rest niets mis mee! Maar mag niet in de schappen verdwijnen van winkel ketens, omdat het volgens de fabrikant niet aan de gestelde norm voldoet.
Onze kat is er erg blij mee.
Je zou een fabrikant van diervoeding kunnen vragen wat er gebeurd met de afgekeurde blikken, kuipjes, zakken en dozen voeding en of het mogelijk is inplaats van te vernietigen het te doneren aan de 'dieren voedselbank'

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:00

Veel fabrieken die ik spreek zeggen hetzelfde, restanten gaan al naar vaste plekken zoals de dierenambulance etc. Ik geef ook aan dat het producten mogen zijn die zijn "afgekeurd" maar het is toch best lastig om iets te vinden. Heb zojuist contact gehad met de dierenambulance en die gaat binnenkort hun magazijn opruimen en gaat kijken of ze iets voor mij hebben!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:35

Yontheke schreef:
Ik vind het een mooi initiatief TS. Ergens ben ik ook wel van mening dat als je een dier niet meer kan onderhouden (of eigenlijk toch niet zoals het hoort) je ook geen dier moet houden.

Maar over het wisselen van voer. Ik werk zelf bij een groothandel hondenvoeding en de mensen kunnen ook particulier bij ons komen halen. Je zou met grote ogen staan kijken hoeveel mensen wel niet om de zoveel weken veranderen naar een ander voer. Ze geven bv Kip/Rijst en gaan dan over naar Lam/Rijst want ja jij eet zelf toch ook niet graag altijd hetzelfde? :)
Gelukkig blijven ze bij ons dan nog binnen 1 merk waarvan de additieven en toegevoegde stoffen allemaal hetzelfde zijn maar ik geloof dus best dat er veel mensen zijn dat regelmatig wisselen van merk...

Zou jij dan een dier wegoden die je al jaren hebt -O-
Beetje sneu voor het dier vooral als die al ouder is

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:20

Heb je ook al contact gezocht met voedselbanken etc. of speciale dierenvoedselbanken om je daar bij aan te sluiten voor deze eenmalige actie? Hun weten welke mensen het hard nodig hebben, en voordeel is dat volgens mij hun ook vaak een 'controle' doen zodat je weet dat voer echt bij iemand komt die het nodig heeft.
Hun kunnen je ieder geval misschien tips geven hoe je zoiets het beste kan aanpakken en wat wel en niet mag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:38

Moos99 schreef:
Even een vraagje. Ik ben aan het denken om langs de deuren ook geld in te zamelen om zo nog meer voer in te kunnen kopen. Alleen verwacht ik dat dit niet zomaar mag? Ik heb dan ook niks verder als bewijs. Dus het is waarschijnlijk een beetje vreemd om gewoon bij mensen aan de deur te gaan? Hoe zou je zoiets kunnen aanpakken?

In de APV kijken :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:17

AfricanLady schreef:
Yontheke schreef:

Zou jij dan een dier wegoden die je al jaren hebt -O-
Beetje sneu voor het dier vooral als die al ouder is

en daarnaast, waar blijf je me al die dieren? denk dat je nog schrikt als er cijfers zouden zijn , denk dat het er best veel gaan zijn in het totaal