Ik ben er zo klaar mee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:02

Mooi dat het helpt :-)

En deze tip wist je misschien al: niet blijven hangen in een stuk tekst of vraag die even niet wil. Gewoon doorgaan naar de volgende vraag (niet vergeten even aan te tekenen op het blad waar je nog naar terug moet straks).
Dan scoor je gewoon eerst de makkelijke punten en daarna degene die wat meer tijd kosten.

En ieder doet Engels op zijn manier, maar ik las nooit de hele lap tekst door, maar las eerst vraag 1, dan alleen het stukje dat voor die vraag moest (ok, soms was dat helaas wel het hele stuk tekst ;) ), en dan vraag 2 enz. Maar anderen wilden eerst de tekst doorlezen en dan pas de vragen.

Je bent niet zonder reden bezig met je examen, daar heb je al die jaren gewoon hard voor gewerkt en dus kan je het gewoon!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 10:05

Samantha_01 schreef:
Mooi dat het helpt :-)

En deze tip wist je misschien al: niet blijven hangen in een stuk tekst of vraag die even niet wil. Gewoon doorgaan naar de volgende vraag (niet vergeten even aan te tekenen op het blad waar je nog naar terug moet straks).
Dan scoor je gewoon eerst de makkelijke punten en daarna degene die wat meer tijd kosten.

En ieder doet Engels op zijn manier, maar ik las nooit de hele lap tekst door, maar las eerst vraag 1, dan alleen het stukje dat voor die vraag moest (ok, soms was dat helaas wel het hele stuk tekst ;) ), en dan vraag 2 enz. Maar anderen wilden eerst de tekst doorlezen en dan pas de vragen.

Je bent niet zonder reden bezig met je examen, daar heb je al die jaren gewoon hard voor gewerkt en dus kan je het gewoon!

Dank je wel ik heb ook nooit zin om die hele lap tekst door te lezen doe vraag voor vraag heb 90 minuten dus hoop dat ik daar genoeg aan heb

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:07

Het klinkt misschien raar, maar blijven ademhalen.

Met je concentereren op een rustige ademhaling breng je je hart en brein in dezelfde frequentie.
Hartcoherentie noemen ze dat.
Daarmee breng je je actieve zenuwstelsel tot rust en wordt je daadwerkelijk kalmer waardoor je weer beter na kunt denken.

Dus als je het even niet meer weet, niets aan de hand :)
Even diep en rustig ademhalen ...

Succes straks

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 18:30

ik heb engels examen best goed gemaakt vind ik zelf.
ik heb ook net een mail gestuurd naar mijn mentor/leerkracht.
ook wil ik iets gaan halen voor rustiger worden.
hoop dat het helpt en dan hopelijk heb ik dan tijd om met de leerkracht te praten

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:16

Mooi dat het goed gegaan is. En als je iets neemt om rustiger te worden moet je er alleen wel op letten dat je er niet van in slaap valt tijdens je examens ;)

Succes met de rest van de examens!

nardxash

Re: Ik ben er zo klaar mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 08:41

Daar zal ik zeker op letten

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 10:05

Ik wil graag aan jullie laten weten dat mijn onzekerheid deze twee weken niet is voor gekomen in de vakantie. Examens zijn voorbij en over 4 dagen krijg ik de uitslag. Ik heb mijn al voor genomen als ik slaag ga ik in september gelijk een gesprek aan met mijn mentor op mijn volgende school