Ervaringen Havo/VWO onderwijs voor autistische kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Ervaringen Havo/VWO onderwijs voor autistische kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:22

Het klinkt ook wel alsof jouw zoon problemen heeft met het accepteren van zijn beperking. Als hij het wel zou accepteren, zou het waarschijnlijker makkelijker voor hem worden om met hulp in het reguliere onderwijs mee te kunnen komen, omdat hij extra hulp zou kunnen vragen en aan nemen zonder in conflict te komen met zijn 'niet anders willen zijn'.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:25

Goed dat je zo meedenkt met je zoon en met de school! Lastige situatie, door de reisafstand zijn de opties wel beperkt. Hopelijk valt er binnen een straal van max. 1 uur een school die geschikt is voor je zoon. Ik zou zeker letten op de mogelijkheid van een kleine klas, een gewone klas van 25-30 leerlingen is voor een kind met ASS best wel heftig qua drukte en prikkels. Als je een school op het oog hebt, ga ook eens samen met je zoon kijken; zou hij zich daar thuis kunnen voelen?

Succes, ik hoop dat jullie iets passends kunnen vinden!

Myca

Re: Ervaringen Havo/VWO onderwijs voor autistische kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 13:33

Ik denk eigenlijk niet dat het voor hem een enorm punt is dat hij Asperger heeft. Hij maakt zich er drukker om als hij niet de juiste Cars Jeans of Adidassen draagt. Ik heb hem zelfs wel eens met enige trots horen zeggen dat hij Asperger heeft. Die discussie ging toen om IQ en dat was voor hem het bewijs dat hij dus zeker niet onder deed voor de gemiddelde mens. Die onzekerheid zie je wel vaker bij tieners.

Hij zit nu in de luxe positie van een klas met maar 17 leerlingen. Helaas veel met "iets" net zoals hij. Een paar met ADHD, dyslectie, PDD-NOS, nog een Asperger. Zijn mentor heeft het erg druk.