. Mijn vader is een beroepsidioot en gaat echt voor dat mooiste stukje vlees. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Mijn vader is een beroepsidioot en gaat echt voor dat mooiste stukje vlees.
susanne_m schreef:Ik kan me hier ook melden;
slagersmeisje bij een zelfslachtende slager!
hard werken, maar zo super gezellig!
ik vind het slachten of de beesten niet 'eng', soms is er wel eens een noodslachting van een melkkoe, dan ruik je het verschil wel..
We maken ook al het barbeque vlees zelf, dus de toptijden komen er weer aan.
verder maakt het me eigenlijk niet zo uit. Maar die lucht die daarvan af komt 

HorseChica schreef:Zo , en daar gaan we weer..plakje brood , kopje thee , paardjes voeren en op naar het werk.
Zal vandaag wel meevallen met de bbq drukte denk ik.
Ze voorspellen buien voor de rest van de week?
En vanmiddag helaaas helaaas , weer leverworst maken , dat moet jij dan ook wel kennen _renske . Haha
En waarom geen schnitzels morganlefay?
Was het bij jullie zulke prut wat ze paneerden?
Bij ons is het vlees ook zo goed als biologisch eigenlijk . Mijn baas heeft zijn eigen gefokte kudde runderen , en zoekt ook zelf de varkentjes voor eigen gebruik uit.
Wat de dieren van de huisslachtingen voor leven hebben gehad heb je dan weer geen controle over.
Er hangen bij ons ook wel eens geiten , schapen of laatst een wild zwijn in de koelcel. Iedere zaterdagochtend weer afwachten of er weer iets aparts hangt
Kon op een gegeven moment eigenlijk alles wel handelen, hoewel een zak lauwe schapenharten rechtstreeks uit het slachthuis, of een gootsteen vol met geitenkoppen niet mijn favoriete dingen waren. Morganlefay schreef:Ehh ja, ook een reden om geen slavinken te eten.
Verder altijd goed vlees, kon ook het een en ander zelf snijden en nam ook voor ons eigen huishouden vlees mee naar huis.
Heb ook uit die tijd(1976/81) al geleerd dat kip vol zat met bacteriën
Een van de slagers zat op een gegeven moment met een rode streep op zijn arm thuis.