Mannelijk of vrouwelijk woord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Mannelijk of vrouwelijk woord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 11:38

Oooooooow aha, op die manier!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:38

Ibbel, darling, iets minder denigrerend zou je niet misstaan...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:13

Maar ze hebben wel gelijk, Sees. Niets mis mee met een foutje maken hoor, doet iedereen wel eens. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:56

Sees schreef:
Ibbel, darling, iets minder denigrerend zou je niet misstaan...

Nounou.. Iets met een pot en een ketel.. Ibbel heeft wel degelijk gelijk.

Het is toch ook 'een man' en 'een vrouw'? Als ik jouw theorie moet geloven zijn beide woorden dan vrouwelijk. Of zou dat dan een uitzondering zijn? Onzin natuurlijk.

Je hebt het paard, het boek, de vrouw, de televisie, maar dan kun je ook een paard, een boek, een vrouw en een televisie van maken. Niks te maken met vrouwelijk of mannelijk.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:22

Gini, dat kan maar dan hoeft dat nog steeds niet op zo'n neerbuigend toontje ;).

Roosch, ten eerste; degene die begint is de pot en niet andersom. Ten tweede; ik heb het niet over gelijk hebben. Ibbel kan haar toon best iets matigen, dat zou haar sieren. Dit is een zwaktebod en op zo'n manier neem ik iemand niet meer serieus...

En als laatste ben ik al teruggekomen op wat ik eerder schreef door aan te geven dat je van het lidwoord in combinatie met het daaropvolgende zelfstandige naamwoord aardig op kan maken of je mannelijk of vrouwelijk terug moet verwijzen maar daar schijnt iedereen overheen te lezen... Of ik heb het niet duidelijk genoeg vermeld, dan bij dezen.