Ontslag nemen tijdens jaar contract

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:50

Dan gok ik dat je al de keuze hebt gemaakt voor jezelf. Ik zei ook heel duidelijk dat het kán, maar dat je dan écht geen tijd meer over hebt voor een leven (daar behoren paarden bij)

Ik zou dan ook zeker als ik de keuze had, voor mezelf kiezen :j, én om een goede verpleegkundige te worden!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:53

Lynaro schreef:
Dan gok ik dat je al de keuze hebt gemaakt voor jezelf. Ik zei ook heel duidelijk dat het kán, maar dat je dan écht geen tijd meer over hebt voor een leven (daar behoren paarden bij)

Ik zou dan ook zeker als ik de keuze had, voor mezelf kiezen :j, én om een goede verpleegkundige te worden!

Ik vind het leven heel veel waard. En ik weet van mezelf dat ik die ontspanning nodig heb.
En ik ga dan liever met 300% ervoor om een goede verpleegkundige te worden.
En ik weet nu al dat mijn paarden dan al te kort gaan komen.
Daarbij zit er ook nog eens 30 Km verschil tussen beide werkgevers en mijn paarden.
HALLO kilometers :') Rij nu al 600 km in 11/12 dagen..

:') oke lichtelijke afdwaling van het topic.
Maar ben zeker wijzer geworden.

muntdrop

Re: Ontslag nemen tijdens jaar contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:54

En dan moet je ook maar het geluk hebben dat je werkgever rekening kan houden met je schoolrooster :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:58

muntdrop schreef:
En dan moet je ook maar het geluk hebben dat je werkgever rekening kan houden met je schoolrooster :)

:') daar nog maar niet over te praten.
Als ik de opleiding doe betalen hun die overigens, dus die dag ben ik vrij(krijg 3 u betaald) en de rest is eigen tijd.
Hun betalen mijn opleiding. *\o/*

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 15:19

Voor wie het interessant vind..

ik heb gebeld met uwv, het moet wel in het contract staan dat je het vroeg tijdig kan ontbinden.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:46

Zoals er hier al wel eens gezegd is geweest, waar een wil is, is een weg.

Ik werk fulltime (40u/week) en daarbuiten volg ik een avondopleiding (van 4 jaar) als verpleegkundige. Avondschool op donderdagavond van 18u15 tem 22u30 en zaterdagmorgen van 8u15 tem 12u30.
Buiten die 2 dingen heb ik ook nog eens mijn stages die er tussendoor komen, examens, taken en vooral: mijn paard.

Het is niet altijd even gemakkelijk maar ik ben blij dat ik tussendoor toch nog een inkomen heb.
En wat is nu 4 jaar doorbijten van je hele leven? :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 16:02

Ik snap dit niet helemaal, jullie snappen mijn situatie niet..

Ik ga een WERK/LEER traject in, dat betekend dus dat mijn baas mijn opleiding betaald ik daarnaast een leerling salaris krijg, en NEE dat is anders dan een stage vergoeding, ik heb dat EXTRA geld dus niet nodig.

En natuurlijk zijn er van die malloten die dat willen, maar ik weet van mezelf dat ik dat niet trek.
Ik heb een concentratie boog van een deurkruk, en daarom weet ik hoe pittig school gaat zijn voor mij. Lange dagen van 8 tot 8 naar school. En dat komt bovenop de pittig opleiding. Maar ik GA ervoor, en weet van mezelf dat ik dit kan.
Daarnaast heb ik een 2 jarige school traject. En geen 4 jaar.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:08

Waarom zou TS allebei aan moeten houden als ze dat niet wil? :') Wat is dat nou weer voor een onzin?

@TS: het moet er idd wel in je contract vermeld staan, maar meestal is dat ook wel zo. Bij mij heeft het er nog nooit niet in gestaan in ieder geval.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:11

Misschien is het handig om eerst even te kijken of je je contract niet gewoon tussentijds op kan zeggen. Als dat zo is zou ik zeker die baan gewoon aannemen.. om nou al die maanden op je lauweren te gaan rusten.... :=

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 16:28

Kiwipitje schreef:
Misschien is het handig om eerst even te kijken of je je contract niet gewoon tussentijds op kan zeggen. Als dat zo is zou ik zeker die baan gewoon aannemen.. om nou al die maanden op je lauweren te gaan rusten.... :=

Weer zoiets.? Wie zegt dat ik op mijn reet ga zitten. Per 1 juni stopt mij ww dus ik moet wel.
Ik ga daarnaast flexen. Bij de concurrent, dus ik werk dan gewoon 30 u pw.

En hoop dat ik daarna in september als verpleegkundig aan de slag kan.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 16:28

Niwla schreef:
Waarom zou TS allebei aan moeten houden als ze dat niet wil? :') Wat is dat nou weer voor een onzin?

@TS: het moet er idd wel in je contract vermeld staan, maar meestal is dat ook wel zo. Bij mij heeft het er nog nooit niet in gestaan in ieder geval.

Dankje. Ik ga met juridisch loket mijn contract door nemen. Zodat ik niet voor verrassing kom te staan

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:29

Doe eens rustig joh ik zeg niks verkeerd. Jij interpreteert het gewoon verkeerd :Y)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 16:32

Sorry.... Maar zo komt het wel over.
Na 25 sollicitaties ben ik erg blij met deze bijna baan. Alleen komt alles nu tegelijk.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:34

Prrrr schreef:
Een contract voor bepaalde tijd kan je alleen tussentijds opzeggen als dat in het contract is opgenomen. Als je op voorhand al weet dat de mogelijkheid er is dat je eerder wil stoppen, is dat dus iets om op te letten. Zeg je toch tussentijds op, dan kan de werkgever je om een fikse schadeloosstelling vragen. Contract even laten lezen door het juridisch loket voordat je het tekent, dus.

Precies, als het contract géén opzegtermijn bevat dan zijn beide partijen gebonden aan de opgegeven periode van (bijvoorbeeld) een jaar. Je kunt dan dus een jaar "van elkaar op aan" zonder op te zeggen.
Wil je tussentijds op kunnen zeggen dan zul je dus een opzegtermijn op moeten laten nemen anders kun je het contract alleen via de rechter openbreken ongeveer.