Wat kan ik vragen als oppas?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:33

Ik pas in de avonduren op voor 6 euro per uur en na 24.00 uur vraag ik 7,50 euro per uur en uiteraard reiskosten. Ben al jaren volwassen dus ga persoonlijk niet meer voor 2,50 euro per uur oppassen :') .En de oppasgezinnen waar ik kom vinden het altijd wel fijn dat een volwassene oppast.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:36

dat bedoel ik, als volwassene ga je er niet zitten a 2,50 p.u.

wat is bij jou een kort avondje dan apple?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:38

Yom schreef:
dat bedoel ik, als volwassene ga je er niet zitten a 2,50 p.u.

wat is bij jou een kort avondje dan apple?

Een kort avondje is van 6 tot 9 ofzo.. Ongeveer 3 uurtjes. Heb ik wel eens gehad
als ouders naar de film gingen. Langere avonden als de ouders
echt uitgingen en ze rond 01.00 thuiskwamen vraag ik 20.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:39

Ik denk dat je daar het best gewoon even over kan praten met de ouders waar je evt gaat oppassen. Het feit dat je op een kinderdagverblijf werkt en zelf ook al kinderen hebt zal wel meespelen in hoe veel je kan vragen.

Persoonlijk zou ik nooit oppassen voor 2.65 per uur, ook al zit je alleen maar op de bank met een zak chips en cola. Je hebt toch verantwoordelijkheid over kinderen. Als ouders ervoor kiezen toch een jongere meid op te laten passen zou ik alsnog wel meer vragen dan 2.50 per uur..

Xjewillemijn

Re: Wat kan ik vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:43

ik verdien met oppassen op 2 kinderen (2 jaar en 8 jaar) zo'n 3 a 4 euro per uur.
hiervoor breng ik ze beide naar bed en doe ik als er nog klusjes zijn de klusjes zoals
tafel afruimen, borden in de vaatwasser en het speelgoed opruimen.

ik vind dat ik prima verdien vooral als 14 jarige( met zo'n 3 jaar oppas ervaring)

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:49

Ik pas op 2 kinderen, waarvan de een meestal al in bed ligt als ik 's avonds kom. Met de ander ga ik vaak nog even knutselen of een spelletje doen en dan breng ik der naar bed. Hier krijg ik 4 euro per uur voor en dit vind ik prima, aangezien ik voornamelijk toch alleen maar op de bank zit huiswerk te maken of tv te kijken. Ik ben trouwens 18 jaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:31

Xjewillemijn schreef:
ik verdien met oppassen op 2 kinderen (2 jaar en 8 jaar) zo'n 3 a 4 euro per uur.
hiervoor breng ik ze beide naar bed en doe ik als er nog klusjes zijn de klusjes zoals

ik vind dat ik prima verdien vooral als 14 jarige( met zo'n 3 jaar oppas ervaring)

Hoe kun je op je 14e drie jaar ervaring hebben, je meent toch niet serieus dat mensen een meidje van elf/twaalf laten oppassen :?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:39

Ik heb een lijstje met oppassen, allemaal gediplomeerd of studerend in de kinderopvang/pedagogiek/.... en allemaal volwassen met ervaring en referenties. Is 4 a 5 Euro per uur. Aantal kinderen maakt niet uit daarbij. (ik heb er drie)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:22

verootjoo schreef:
Xjewillemijn schreef:

Hoe kun je op je 14e drie jaar ervaring hebben, je meent toch niet serieus dat mensen een meidje van elf/twaalf laten oppassen :?

Hoezo niet??
Ik was 11 dat ik begon met oppassen en had toen al een groot verantwoordingsgevoel.
Ik verschoonde luiers, las ze een verhaaltje voor en heb daar t/m mijn 16e opgepast!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:24

ote="JoycexLynn12"]
verootjoo schreef:
Xjewillemijn schreef:

Hoezo niet??
Ik was 11 dat ik begon met oppassen en had toen al een groot verantwoordingsgevoel.
Ik verschoonde luiers, las ze een verhaaltje voor en heb daar t/m mijn 16e opgepast![/

ik had ook al heel vroeg groot verantwoordelijks gevoel, misschien omdat ik vooral met
volwassenen ben omgegaan en weinig met kinderen van mn eigen leeftijd

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:29

JoycexLynn12 schreef:

Hoe kun je op je 14e drie jaar ervaring hebben, je meent toch niet serieus dat mensen een meidje van elf/twaalf laten oppassen :?[/quote]

Hoezo niet??
Ik verschoonde luiers, las ze een verhaaltje voor en heb daar t/m mijn 16e opgepast![/quote]

Hoe kun je nou tot je 16e oppassen als je nu 14 jaar bent? :') Knap

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:32

Ik ben 16 en krijg daarvoor 2,50.
Pas dan op mijn buurmeisje, meisje ligt dan al op bed als ik er ben.
Hoef dus alleen maar een beetje tv te kijken of te leren, daar hoef ik niet zoveel voor.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:32

Ik heb 2 oppas gezinnen en vraag €5.- per uur. Maakt niet uit op het overdag of snachts is.
Dit ronden ze altijd af naar boven. Ze wonen dicht bij dus ik vraag geen reiskosten :)

Ook mag ik altijd mee eten als het nodig is. En als ze niks in huis hebben bestel ik op hun kosten!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:36

Ik krijg 3,50, maakt niet uit of het een kindje of 2 is, meestal 1 want de baby is niet zo makkelijk. Vind het wel prima zo, doe het meer voor het kindje dan voor het geld. Als ik opzoek ga naar nog een adres ga ik denk ik wel 4 euro vragen, want ben ookal bijna 18. :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:38

Ik krijg 7 euro per uur voor 2 kids, geen huishoudelijk werk (hooguit een beetje opruimen als er rommel is gemaakt) maar wel avondeten koken en af en toe een boodschap doen + kids van school halen natuurlijk.

Geen verschil tussen 's middags en 's avonds qua tarief,
Dat hebben we in goed overleg zo besloten. Middagen zijn natuurlijk veel drukker, aangezien de jongens gigantisch druk zijn en het liefst minstens 1 vriendje p.p. meenemen, dat is gezellig, maar wel pittig hard werken, ook om het avondeten op tijd klaar te hebben.
Als de kids om half 9 in bed liggen heb ik tot een uur of 12/1 's nachts niks meer te doen en krijg ik toch volledig doorbetaald, dat compenseert dan lekker voor de drukke middagen soms :D

Gisteravond bijv. even €50,- verdiend +:)+ ...sorry overbodige info -O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:43

Lynn_FDA schreef:
Hoezo eigenlijk? Wat heeft een volwassenen dan meer te bieden?

In de meeste gevallen kunnen ze meer verantwoording aan. In dit specifieke geval heeft TS ruime ervaring met kinderen via eigen gezin en werk. Door haar werk gok ik dat ze een (kinder) EHBO diploma heeft.

Zelf betaalde ik onze oppas € 4,00 per uur met een maximum van €20,00 per avond. Dit was iemand van 18 jaar. Vaak lagen de kinderen (2) al op bed en hoefden ze alleen maar op de bank te zitten. Ze hoefde niets in het huishouden te doen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:47

ik kreeg 10 jaar geleden 12.50 per uur voor een meisje van 11 (was lichamelijk gehandicapt) en jongentje van 4 met adhd Dat was dik betaald maar natuurlijk door de verzwaarde omstandigheden.
Bij de normale adressen vroeg ik 6 euro voor 1 kind en 7.50 bij twee 8 bij 3. Was toen 19 en paste al vanaf mijn 12e op.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:47

Ik krijg op mijn oppasadres 5 euro per uur. Al tijden, en ik vind het prima, het zijn leuke kinderen en de kids zijn ook altijd blij als ze mij zien, dat is voor mij goud waard :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:15

Ik (16) krijg 6 euro per uur, ongeacht mijn neefjes wakker zijn of slapen. Mijn oom en tante betalen ditzelfde bedrag aan een andere oppas (die elke vrijdag de hele dag komt) en vonden het wel zo eerlijk hetzelfde tarief aan te houden.

Ik doe geen huishoudelijke klussen verder.

Je bent volwassen dus ik denk dat jij wel wat meer kunt vragen. Zeker gezien je ervaring. Anders gewoon een adresje zoeken en dan samen een bedrag afspreken?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:22

Ik betaalde 16 jaar geleden al 5 euro per uur. Meisje was 18 dat kwam oppassen. Toen er een tweede kind kwam wilde ze 10 euro per uur. Dat vond ik veel te veel, je bent zelf al snel een uurtje of vier van huis, dat zou een duur avondje uit worden dan ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:40

Jiskaa schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Hoezo niet??
Ik verschoonde luiers, las ze een verhaaltje voor en heb daar t/m mijn 16e opgepast![/quote]

Hoe kun je nou tot je 16e oppassen als je nu 14 jaar bent? :') Knap[/quote]

Ik ben 20, knap dat jij ergens leest dat ik 14 ben :')

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:44

Ik heb zelf een oppas van 15, die nu voor het eerst oppast, zij krijgt 15 euro per middag, ongeveer 3-3,5 uur, twee kinderen 7 en 8. Mijn kinderen zijn redelijk zelfstandig, maar hebben wel net even iemand nodig die even oplet.
Een volwassene zou ik op zich prettiger vinden, maar die zijn hier in de omgeving voor deze tijden niet te vinden. Een volwassene zou ik dan ook iets meer kunnen betalen, maar niet veel, omdat wij anders werken om de oppas te betalen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:45

Ik kreeg 8 euro per uur. Voor 2 uurtjes oppassen op 1 kind die ik alleen naar bed moest brengen kreeg ik dus 15 euro. Beetje bankhangen was dat meer.

maar het ligt er ook maar net aan wat de ouders willen. Bij mij stelden ze zelf dit bedrag voor.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:45

JoycexLynn12 schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Hoe kun je nou tot je 16e oppassen als je nu 14 jaar bent? :') Knap

Ik ben 20, knap dat jij ergens leest dat ik 14 ben :')[/quote]
Daar zeg je dat je prima verdiend als 14 jarige :P Dus vandaar dat ik dacht dat je 14 pas pardon :')