De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 15:18

Oké ik kap er mee!!! Even naar de kermis snoep kopen en dan met al dat snoep echt fiks aan het werk :D. Vanavond m'n eerste crossles van dit seizoen (en de tweede van m'n leven :o) dus dan kan ik ook niet leren.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:24

deze week is het voor ons een vrije keus, maar ik heb geen zin om naar school te gaan haha, we gaan toch alleen maar oude examens oefenen. kan ik thuis ook wel haha. Hopen dat het examen mee gaat vallen voor mij, want onze school hoort bij de top 5 slechtste scholen van NL... Met name de kwaliteit van de docenten. Misschien heb ik geluk omdat ik vorig jaar nog op de havo zat en op een andere school zat.
Gewoon goed leren dan maar haha

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:26

Jeeeyyy nog meer examenkandidaten!
Ik ben Fenna, 17 jaar, Havo op het Da Vinci college in Leiden.
Ik doe examen in Nederlands, Wiskunde, Engels, Scheikunde, Biologie en Natuurkunde.

Ik heb van ieder vak al minstens 1 examen gemaakt, en daar geen onvoldoendes gezien. Ik ben blij, maar ook weer niet omdat daardoor mijn motivatie volledig weg is.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:38

Wat leuk, een examentopic!
Ik ben Dewi, 18 jaar (wordt op de dag van mijn biologie examen 19) en ik zit op het volwassenonderwijs.

Vorig jaar heb ik VWO examen gedaan, helaas maar 3 vakken gehaald. Dit jaar doe ik er 5, op HAVO;
Natuurkunde, biologie, wisB, engels en scheikunde.

Ik sta er erg goed voor en de HAVO examens die ik oefen gaan me een stuk beter af dan de VWO examens. Gelukkig maar.

Ondanks dat ik nu een stapje lager examen ga doen en dit jaar alleen maar dikke voldoendes heb gehaald, vind ik het nog steeds wel een beetje 'eng'.

Leren jullie serieus alles voor een vak? Dat lukt me echt niet hoor, om alles in mijn hoofd te krijgen. Ik maak vooral veel examens en schrijf alles op wat ik moest opzoeken, niet zo goed snapte of fout had. Dit 'leer'/kijk ik dan nog even goed door en zet ik in mijn gr.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:38

JustFenna schreef:
Jeeeyyy nog meer examenkandidaten!
Ik ben Fenna, 17 jaar, Havo op het Da Vinci college in Leiden.
Ik doe examen in Nederlands, Wiskunde, Engels, Scheikunde, Biologie en Natuurkunde.

Ik heb van ieder vak al minstens 1 examen gemaakt, en daar geen onvoldoendes gezien. Ik ben blij, maar ook weer niet omdat daardoor mijn motivatie volledig weg is.

6 vakken maar?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:39

DewiRox schreef:
Wat leuk, een examentopic!
Ik ben Dewi, 18 jaar (wordt op de dag van mijn biologie examen 19) en ik zit op het volwassenonderwijs.

Vorig jaar heb ik VWO examen gedaan, helaas maar 3 vakken gehaald. Dit jaar doe ik er 5, op HAVO;
Natuurkunde, biologie, wisB, engels en scheikunde.

Ik sta er erg goed voor en de HAVO examens die ik oefen gaan me een stuk beter af dan de VWO examens. Gelukkig maar.

Ondanks dat ik nu een stapje lager examen ga doen en dit jaar alleen maar dikke voldoendes heb gehaald, vind ik het nog steeds wel een beetje 'eng'.

Leren jullie serieus alles voor een vak? Dat lukt me echt niet hoor, om alles in mijn hoofd te krijgen. Ik maak vooral veel examens en schrijf alles op wat ik moest opzoeken, niet zo goed snapte of fout had. Dit 'leer'/kijk ik dan nog even goed door en zet ik in mijn gr.

Njaa, ik moet wel. Ik heb voor mn SE's tussendoor eigk telkens onvoldoende geleerd/kunnen leren, dus ik bezit de stof nog niet genoeg. Maar héél veel leren ga ik niet meer doen..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:41

Ja, ik heb natuurlijk de stof (van 2 jaar havo) in 1 jaar gehad en voor de 2e keer en dan ook nog een stapje lager. Dus opzich moet alles er wel inzitten.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 15:50

Hee leuk! Nieuwe mensen :D

Ik heb een reuze spek en een kaneelstok gehaald, en een keertje in de bank geweest haha :o

Ik leer niet echt voor de meeste vakken, behalve geschiedenis, maar dat kan ook niet echt op een andere manier. Bio, sk, wi ga ik gewoon oude examens maken en Nederlands, Engels, Duits ga ik denk ik twee dagen voor het examen een oude maken en de dag ervoor ook en dan vind ik het wel goed.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:01

Ik meld me ook...
17 jaar, VWO :)

Dit is mijn rooster:
maandag 12 mei: Nederlands
dinsdag 13 mei: TeHaTex (Kunstgeschiedenis)
vrijdag 16 mei: Duits
maandag 19 mei: geschiedenis
dinsdag 20 mei: wiskunde
woensdag 21 mei: maatschappijwetenschappen
donderdag 22 mei: aardrijkskunde en Engels

Wat er niet in staat is tekenen zelf, maar dat is natuurlijk praktijk. Ik geloof dat het op de donderdag in de eerste week beoordeeld wordt!

Deze week hoeven wij niet naar school, tenminste, geen lessen. Een aantal docenten zijn op reis, maar je kunt wel gewoon terecht als je nog vragen hebt of iets wilt bespreken.
Morgen moeten we alleen wel even een paar uurtjes, "oefenen" met het hele gebeuren in de gymzaal.
Vrijdag moeten we voor tekenen ons eindwerk inleveren, daar zal ik ook nog wel even heen gaan dan. Heb de hele week voor de vakantie al mijn vrije uurtjes in het tekenlokaal gezeten :') dus hoef deze week niet zo veel meer!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:02

Maar leren rond deze tijd van het jaar is soms echt geen doen. Ik heb nu mijn ramen open, maar met het mooie weer spelen ook altijd die kinderen op het pleintje. Die maken altijd zo'n herrie.

Ook gaat opeens iedereen verbouwen in mei en was er ook bij ons afgelopen week kermis.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:08

Meld zich :j
Ik doe vmbo t en ik ben 16.
Mijn rooster weet ik niet zo uit mijn hoofd alleen dat ik begin met scheikunde. Verder heb ik Bio Engels Eco Wiskunde, ofwel mijn persoonlijke hel op aarde, en Nederlands. Fun fun fun :))

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:13

Hoi mensen, ik meld mij ook even! :)

Maritte, 17 jaar, 5H.
Mijn examenvakken zijn Nederlands, Engels, wiskunde, Duits, aardrijkskunde, biologie en scheikunde.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:39

Ik meld me ook :D
Ik ben Mandy.
Ik zit in de 4de van het VMBO.
Ik heb alle theortie examens al gehad.
Dat was Nederlands, Engels, bio en maatschappijleer.
Ik begin 13mei aan de praktijk examens

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:39

Leuk al die nieuwe mensen *\o/*

Ik ga nu even Engels examen maken.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:00

Succes!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:05

Ik ben Nicolien, 18 jaar en 5 havo op het LF in Elburg :3

Ik doe kunst, Nederlands, Engels, wiskunde B, Duits, biologie, scheikunde en natuurkunde. 8 dus D:

Hebben jullie de boeken wel open gehad? Ik eigenlijk helemaal niet. Ik kom van vwo en dit is mijn eerste jaar havo. Ik heb alles dus al meerdere keren gehad en de meeste dingen doe ik met mijn ogen dicht. Behalve wiskunde dan xD

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:07

Ik juist andersom.. Ik heb mijn HAVO-diploma al (2 jaar geleden) en nu voor mijn VWO-diploma.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:07

Hoi Hoi! Ja, mijn boeken zijn zeker al open geweest. Ze zijn alleen dicht op dit moment en ik krijg ze met geen mogelijkheid open :')

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:16

Ik maak eigenlijk alleen oude examens, die dikke boeken ga ik niet helemaal meer door..

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:16

Ook geschiedenis niet?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:17

Ik leer mn samenvattingen en de syllabus van Maatschappijwetenschappen. De rest oefenen inderdaad.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:19

ik mag er ook aan geloven. kan niet wachten tot het voorbij is :+ ik doe vwo. begin met nl bio schei en dan 5 dagen open rij vrij en dan de rest dus leer nu eigenlijk alleen bio en schei(drama :+ ) alleen alle oefenexamens deed ik nagenoeg alles goed en het ik er dan voor wat slordigheid nog punten afgehaald dat motiveert niet

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:22

Hallo, ik meld me ook! :)

Ik doe havo-examen in Nederlands, Engels, Duits, wiskunde A, kunst, maatschappijwetenschappen en geschiedenis. Vooral met de laatste twee heb ik erg moeite..

Had mezelf voor genomen om afgelopen week elke dag iets te doen maar heb er niks van gebakken helaas. Ben een hele erge uitsteller en heb een ontzettend gebrek aan motivatie :(

Edit: misschien ook wel leuk om te vermelden dat ik Nadine heet en 16 jaar ben :+

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:26

Hier is de motivatie ook weg hoor, wie heeft er wel zin in...

Maar als je de oefenexamens gewoon goed kan, dan zou je het examen van dit jaar toch ook moeten kunnen? Ik had met Engels 1 fout (verkeerd gelezen :+) en bio en scheikunde zaten ook tegen de 9 aan.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:28

Oh Nadine herkenbaar, ik ben ook zo'n enorme uitsteller...
Nou als je al zulke hoge cijfers haalt zou ik me er helemaal geen zorgen over maken!! Gewoon nog een keer een paar opgaven maken de dag voor je examen om te kijken of het er nog in zit en om er in te komen en dan slagen :D