Ontzettend knap dat jullie door vele keuringn zijn gekomen! ik wou ook graag richting defensie, maar vaak van huis weg zijn s toch niet mijn ding
Ik ga nu voor 2 jaar orde en veiligheid doen, en wil daarna doorstromen naar de politie. Alvast veek succes met de andere keuringen die jullie nog moeten doen
Hoe combineren jullievhet eigenlijk met jullie paard? Ben ik wel benieuwd naar, want je bent vaak weg van huis
Ouders haha, als ik n week op stage ben, doet mn moeder de pony. Ik stop dit eind dit jaar helemaal, om me echt te gaan richten op de echte opleiding.... Als ik eenmaal paraat zit, wel ik wel graag een paard weer, samen met iemand dan
Super dat jullie al door zoveel test gekomen zijn!! Ik ben nu bezig met de opleiding MBO-verpleegkunde en zit in het 2e jaar. Het lijkt mij ook erg gaaf om militair verpleegkunde te worden, misschien dat ik dat hierna nog wil gaan doen. Ik blijf gezellig meelezen
Heb morgen de laatste test, de fysieke keuring. Ben enorm nerveus. Het ene moment vraag ik me af waarom ik het ga proberen want het lukt toch niet en het andere moment ben ik ervan overtuigd dat ik het kan. Ik laat het maar allemaal op me af komen en ben wel blij dat er morgen na 7 maanden eindelijk een eind komt aan het selectie traject.
Onthoud dat je hoofd eerder stopt dan je lijf, dus als je denkt dat je niet meer kan heb je nog zeker 20/30% over! Doorzetten, dan red je het zeker! Succes
Juist, thats the spirit! Het is een fietstest toch? Ben je beetje ervaren fietsers? (anders heb ik nog wel wat technische tips waarmee de verzuring kan overwinnen voor een tijdje en dus verder kan komen)
Ik hoorde meteen of ik geslaagd was of niet! Alles was ruim voldoende, behalve m'n psychologische test, dit omdat ik toen nog geen opleiding had afgemaakt en nogal een rits opleidingen afgekapt had.. Helaas.. Had gesolliciteerd voor pantser, was me bijna gelukt..
Helaas gaat t me met m'n brakke lijf nu niet meer lukken, maar de uniformberoepen trekken me nog steeds enorm!
Tijdens de sportest moet je in een minimale trapfrequentie van 80 omwentelingen per minuut trappen, kom je daar onder ben je af. De kunst is om dit boven de 90 te houden (1. hou je het dan langer vol en 2. heb je nog iets achter de hand wanneer je uit ritme raakt omdat het zwaarder wordt; je hebt dan tijd om te gaan staan op je pendalen voor een klein stukje). Wanneer je voelt dat je gaat verzuren, verhoog je de frequentie naar boven de 100. Dit kan je super goed oefenen met spinnen!! Soeplesse fietsen is een belangrijke techniek.
Neem ook je spinningschoenen mee naar de keuring als je die hebt. Als ze passen in de pendalen kan je trekken ipv duwen. Anders zitten er wel van die netjes waar je met gewone schoenen inkan. Duwen doe je namelijk automatisch, als je met je andere been dan trekt verdeel je de belast en is het lichter. Daarbij gebruik je bij trekken andere spieren dan bij duwen dus de lichtere belast wordt ook nog eens over een grotere spiermassa verdeeld.
De laatste tip is goed uitademen. Wanneer het zwaar wordt gaat je teveel inademen waardoor je verzuurd, met uitademen verlaten afvalstoffen je lichaam het snelste. Merk je dat je ademhaling te hoog wordt, hou je adem dan een halve tel vast en adem helemaal uit, dan zijn je longen leeg en kan je ze volledig vullen met verse lucht waardoor je spieren een soort energie boost krijgt!