WO-Bachelor: Wat hoor je nou precies te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nustice

Re: WO-Bachelor: Wat hoor je nou precies te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:55

Waarschijnlijk is er niks aan de hand en hebben ze meer informatie nodig om je te kunnen helpen of te kunnen vertellen dat alles in orde is. Gewoon bellen joh, doe je meer goed mee dan kwaad.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:01

sanasoufi schreef:
imd schreef:
En ook al zóuden ze dat doen - wat ze dus niet doen - dat los je niet op door niet te bellen. Schuift het probleem alleen maar weg. Misschien willen ze gewoon wat meer info zodat ze je een beter antwoord kunnen geven ;)

Ik kan toch doen net alsof ik simbaa ben? Zij weet immers ook niet of ze het juiste heeft gekregen....ik bel niet... -O-

:= Serieus?!
Waarom heb je twijfel of je je diploma wel terecht gehaald hebt? Heb je cijfers die niet kloppen? Fraude gepleegd? Tentamens onterecht gehaald? :+

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:09

Ik kreeg ook alleen een getuigschrift en een cijferlijst. Dat supplement kreeg ik pas een maand later met de post, inclusief mijn gemiddelde cijfer, dus ik zou me vooral niet teveel zorgen maken! En idd even bellen als dat je gerust stelt;)

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:10

Dispar_Vulgo schreef:
Waarom heb je twijfel of je je diploma wel terecht gehaald hebt? Heb je cijfers die niet kloppen? Fraude gepleegd? Tentamens onterecht gehaald? :+

Je zou het bijna denken :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:18

sanasoufi schreef:
Simbaa schreef:
Maar je snapt toch wel dat ze niet zomaar je diploma afpakken? Misschien vervangen ze de papieren, maar als je aan de afstudeereisen voldoet hoef je echt nergens bang voor te zijn!

Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje overdrijft. (Zegt iemand die zelf haar diploma pas na een half jaar door iemand anders op heeft laten halen :+ )

-O- Maar hoe wist jij dan dat je de juiste documenten hebt gekregen? En een half jaar? Ik kreeg 29 april een mail dat mijn bul en cijferlijst klaar liggen, 30 april heb ik hem opgehaald.

Ja dat weet ik niet zeker, ik ging er gewoon van uit dat het goed was. Daar ga ik trouwens nog steeds van uit. En mocht het nou later zo zijn dat ik niet de juiste papieren heb gekregen, dan heb ik er alle vertrouwen in dat het gewoon geregeld wordt. Ik voldoe immers aan alle afstudeereisen en al mijn punten stonden netjes in Osiris.
Ik snap echt niet waar je je zo druk om maakt! :o

Haha en je mag altijd uit mijn naam bellen, ik zou alleen niet weten waarom je dat zou doen.
Waar ben je zo bang voor? Ben je bang dat je niet aan de eisen voldoet? Ik neem aan dat je gewoon 180 punten hebt gehaald?

Edit: Ik weet niet wie je terug moet bellen? Het Essc of de examenadministratie? Beiden zijn erg aardig en het Essc heeft me zelfs een keer flink uit de brand geholpen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:37

Nustice schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Je zou het bijna denken :')

Dat idee kwam ook bij mij op ja. Als jij gewoon je vakken hebt gehaald dan heb je recht op dat diploma hoor :)

Ik snap echt niet zo goed waarom je niet gaat bellen. Je zit nu al hoeveel dagen in de stress - stel ik me zo voor, een telefoontje en het is opgelost!

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:41

Simbaa schreef:
Simbaa schreef:
Maar je snapt toch wel dat ze niet zomaar je diploma afpakken? Misschien vervangen ze de papieren, maar als je aan de afstudeereisen voldoet hoef je echt nergens bang voor te zijn!

Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje overdrijft. (Zegt iemand die zelf haar diploma pas na een half jaar door iemand anders op heeft laten halen :+ )

-O- Maar hoe wist jij dan dat je de juiste documenten hebt gekregen? En een half jaar? Ik kreeg 29 april een mail dat mijn bul en cijferlijst klaar liggen, 30 april heb ik hem opgehaald.

Ja dat weet ik niet zeker, ik ging er gewoon van uit dat het goed was. Daar ga ik trouwens nog steeds van uit. En mocht het nou later zo zijn dat ik niet de juiste papieren heb gekregen, dan heb ik er alle vertrouwen in dat het gewoon geregeld wordt. Ik voldoe immers aan alle afstudeereisen en al mijn punten stonden netjes in Osiris.
Ik snap echt niet waar je je zo druk om maakt! :o

Haha en je mag altijd uit mijn naam bellen, ik zou alleen niet weten waarom je dat zou doen.
Waar ben je zo bang voor? Ben je bang dat je niet aan de eisen voldoet? Ik neem aan dat je gewoon 180 punten hebt gehaald?

Edit: Ik weet niet wie je terug moet bellen? Het Essc of de examenadministratie? Beiden zijn erg aardig en het Essc heeft me zelfs een keer flink uit de brand geholpen![/quote]

Ik bedoel niet letterlijk doen alsof ik jou ben, maar jou interesseert het toch niet verder of je de juiste papieren hebt? Dus ik doe ook gewoon net alsof het me verder niet interesseert. Ik heb net trouwens ook even het diplomaregister op DUO bekeken en daar staat mijn diploma ook geregistreerd. Dus dat het gemiddelde en het judicium niet op mijn cijferlijst staan interesseert me verder niet.

Laat ik maar proberen om kwijtschelding te vragen van een gedeelte van die 13.701,00 schuld die op de site van DUO staat ;( Ik doe nog wel een master, maar niet dit jaar dus het voelt vast iets beter als ze de eerste 3 jaar + jaren OV kwijtschelden *\o/*

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:42

Ts ik snap het echt niet. Waaróm wil je niet bellen, waar ben je bang voor? Kun je die specifieke vraag eens beantwoorden?

Volgensmij creeër je namelijk problemen (kwijtschelding) die er niet hoeven te zijn..
Edit: je hebt gewoon je diploma, dus die 3 jaar stufi + OV eraf krijg je vanzelf bericht van :) Iig bij mijn hbo bachelor was dat wel zo..

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:55

imd schreef:
Ts ik snap het echt niet. Waaróm wil je niet bellen, waar ben je bang voor? Kun je die specifieke vraag eens beantwoorden?

Volgensmij creeër je namelijk problemen (kwijtschelding) die er niet hoeven te zijn..
Edit: je hebt gewoon je diploma, dus die 3 jaar stufi + OV eraf krijg je vanzelf bericht van :) Iig bij mijn hbo bachelor was dat wel zo..

wo bachelor wordt alleen kwijtgescholden op verzoek:

Universitaire bachelor en Associate degree
We zetten je beurs niet automatisch om in een gift als je een universitaire bachelor of een Associate degree hebt gehaald. Wil je toch omzetting op basis van je universitaire bachelor of je Associate degree? Vraag daar dan om in een (korte) brief.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:04

sanasoufi schreef:
imd schreef:

We zetten je beurs niet automatisch om in een gift als je een universitaire bachelor of een Associate degree hebt gehaald. Wil je toch omzetting op basis van je universitaire bachelor of je Associate degree? Vraag daar dan om in een (korte) brief.

En zo heb ik toch nog wat geleerd. Ik ga ook die brief er maar eens uit knallen :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:10

Heb je al gebeld??

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:14

Simbaa schreef:
imd schreef:

En zo heb ik toch nog wat geleerd. Ik ga ook die brief er maar eens uit knallen :D[/quote]

hier voor het adres:

http://www.duo.nl/particulieren/student ... ehaald.asp

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:17

Roos_M schreef:
Heb je al gebeld??

natuurlijk niet. Ik laat het verder rusten. Sowieso moet ik volgend jaar nog een master doen, dus dit is toch niet mijn einddiploma. Ik ga nu een paar maandjes rusten (en op vakantie) en daarna een half jaar werken (administratief medewerker o.i.d dus heb geen bachelor daarvoor nodig).

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:57

sanasoufi schreef:
Roos_M schreef:
Heb je al gebeld??

natuurlijk niet. Ik laat het verder rusten. Sowieso moet ik volgend jaar nog een master doen, dus dit is toch niet mijn einddiploma. Ik ga nu een paar maandjes rusten (en op vakantie) en daarna een half jaar werken (administratief medewerker o.i.d dus heb geen bachelor daarvoor nodig).

Hoe lang ben je nu aan het studeren? Je moet binnen zoveel jaar (was toen 10 jaar) je diploma halen! Houd dat in de gaten .

Ik hoop dat het half jaar werken zomaar ff gaat lukken. Half Nederland is op zoek naar een baan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:01

sanasoufi schreef:
Simbaa schreef:
Wow dan moet je extra genieten! Helaas heeft mijn zusje nog niet kunnen kijken, maar ik denk echt dat het klopt :) Welk vak was het laatste tentamen?

Blijkbaar is er toch iets niet goed, want ik heb de examenadministratie gemaild met dezelfde vragen als ik hier heb gesteld. Reactie: Kunt u telefonisch contact met ons opnemen -O- Dat durf ik niet :( zometeen pakken ze me diploma af :( Ik heb van een medestudent inmiddels gehoord dat de bul wel ondertekend moet worden en dat het judicium + gemiddelde op je cijferlijst horen te staan :(

Sorry hoor, maar ik lees dit nu pas. Eerst hup een topic openen, omdat je bang bent dat het niet klopt... Vervolgens geeft de instantie aan die als enige exact weet hoe het zit dat je even moet bellen en dat doe je niet??? Schiet mij maar lek hoor. Dat je moet bellen, wil helemaal niet zeggen dat iets niet klopt. Telefonisch kun je dingen beter uitleggen. En mocht er iets niet kloppen, kun je het gelijk regelen.

Echt onbegrijpelijk dit!!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:53

en dat van een WO studente. :')

Sorry, maar als je echt antwoord wilt zal je toch moeten gaan bellen..