Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WorthTheWait schreef:Ik vind het overal eng om te vragen. Het raarste is dat ik helemaal niet verlegen ben, maar in z'n gevallen wel.Als je het eng vindt, neem ik aan dat het niet goed voelt bij je. Volg je gevoel!!
) en dat ik daarna harder door moest werken om alles bij te kunnen houden. Ook moet ik dat zelf inschatten wanneer ik het beste pauze kon houden. Dat ik dacht dat dit alleen mocht als ik 7 uur moest werken had ik verkeerd begrepen. Alleen als je 7 uur moet werken krijg je een maaltijd aangeboden. StalNollie schreef:hij praat je nu om, als iets niet duidelijk in het contract staat kan hij hier later op terug komen door te zeggen. sorry meid zo staat het niet in je contract. tja en waar sta je dan. ik zou het niet doen. overigens niet netjes van je dat je niet op komt dagen en laks bent in dingen afgeven zoals idd kaart. bij de meeste werkgevers kun je gedag zeggen
Emmaa_ schreef:Sorry maar ik ga geen stappen hier over ondernemen, ik heb mij ook niet netjes tegenover hun opgesteld en dan zou ik nu ook nog voor zorgen dat hun een flinke boete krijgen? Nee dat lijkt mij beter van niet. Ik ben er gelukkig niet ingetrapt en heb nu al ander werk als het goed is dus ik sluit bij deze dat af.Dat is het belangrijkste, dat je er een goed gevoel bij hebt. Heb je overigens het eerste contract ook aan je vader laten lezen? Als je ergens over twijfelt moet je gewoon aan de bel trekken. Alleen pauze als je 7 uur werkt is echt zwaar illegaal, zelfs voor de horeca (waar andere regels gelden dan bij andere baantjes), en al helemaal als 15-jarige. Jij zou niet eens 7 uur op een dag mogen werken. Ik zou inderdaad dat contract eens aan de arbeidsinspectie laten lezen, durf te wedden dat die zaak opgerold wordt...
bliver schreef:Ik had je niet eens meer willen hebben. Niet komen opdagen is bij mij gelijk wegwezen. Dat vind ik net zoiets als je ouders laten bellen dat je ziek bent. Welkom in de grote boze mensen wereld.