Ik voel me zo'n zeikerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:42

Je bent pas 16. Wen hier maar aan. Als je straks een fulltime baan hebt en wekelijks 38/40 uur werkt dan merk je pas hoe het in het 'echte leven' gaat.

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:44

Mars schreef:
Meggie_x schreef:
Mijn contract is zojuist met een jaar verlengd.

Jullie snappen mij verkeerd. Ik vraag GEEN vrij als het rooster er al is. Ik vraag 3 weken van te voren vrij als het rooster nog gemaakt moet worden.

Laatst 1 dagje en binnekort 4 doordeweekse dagen omdat dat de enige kans is om met mijn vader op vakantie te gaan.

Tja dan nog, je bent waarschijnlijk met meerdere collega's en ze kunnen niet met iedereen rekening houden, al heb je nog van die dringende redenen om vrij te willen. Ik ben de hele maand april welgeteld 1 weekend vrij, kan geen weekendje weg met mijn vriend terwijl het zijn verjaardag is en koningsdag vieren met mijn vriendinnen kan ik ook wel vergeten. Vind ik dat leuk? :n Maar het is niet anders, we hebben een huis en rekeningen te betalen dus ik zal wel moeten.
Je mag echt in je handjes klappen hoor met die uren/tijden. Ik zou in ieder geval graag met je ruilen :=

Ik ben vorige maand 1 dag vrijgeweest omdat ik dat heb gevraagd. En in de vakantie ga ik 4 dagen weg. Daar komt in de zomervakantie 1 week bij. Dat is voor mij veel.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:45

Oke serieus toen ik dit las, dacht ik dat je bijna elke dag werkt. En 7 uur een lange dag? Sorry hoor maar dat is gewoon normaal hoor. Ik had vorig jaar soms weken dat ik 5 dagen achter elkaar elke dag 9/10 uur werkte. En daarnaast deed ik ook nog andere dingen (wel geen school, maar daarom werkte ik ook zoveel). En ja daarna was ik inderdaad kapot, maar dat is toch iets heel anders dan die paar uurtjes van jou per week.

Ik zou dus maar eens de overweging maken of je uberhaupt nog wel wilt werken
En zo ja, nou dan ga gewoon op de dagen die je wordt ingepland en plan de leuke dingen om je werk heen. Je planning weet je normaal gesproken toch ruim optijd, dus dan kun je de rest makkelijk eromheen plannen.

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:47

Yvettee schreef:
Oke serieus toen ik dit las, dacht ik dat je bijna elke dag werkt. En 7 uur een lange dag? Sorry hoor maar dat is gewoon normaal hoor. Ik had vorig jaar soms weken dat ik 5 dagen achter elkaar elke dag 9/10 uur werkte. En daarnaast deed ik ook nog andere dingen (wel geen school, maar daarom werkte ik ook zoveel). En ja daarna was ik inderdaad kapot, maar dat is toch iets heel anders dan die paar uurtjes van jou per week.

Ik zou dus maar eens de overweging maken of je uberhaupt nog wel wilt werken
En zo ja, nou dan ga gewoon op de dagen die je wordt ingepland en plan de leuke dingen om je werk heen. Je planning weet je normaal gesproken toch ruim optijd, dus dan kun je de rest makkelijk eromheen plannen.

Ik heb het over moeite met een 9 uur lange dag.

Ons rooster hangt er niet altijd optijd soms zelfs pas een week van te voren.

Cayenne

Re: Ik voel me zo'n zeikerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:48

TS, wat voor soort baan wil je later gaan doen? :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:49

Ik ben benieuwd hoe je dat later gaat doen met maximaal 5 vakantieweken per jaar en weinig verlofuurtjes. Krijg bijna medelijden met je omdat je het nu al niet meer aankan....

Ik werk 28 uur per week, 4 uur school, examens, toetsen en projecten. En nu op mijn vrije weekend zit ik nog schooldingen te doen. Maar ik ga niet lopen klagen dat ik het zo zwaar heb. Mensen die 40/50 uur per week werken om hun lasten te betalen die hebben het zwaar. Niet iemand zoals jij, met de jeugd van tegenwoordig die niets meer gewend is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:50

Cayenne schreef:

Uitkering trekken bij het UWV?

Mars

Meggie_x schreef:
Ik ben vorige maand 1 dag vrijgeweest omdat ik dat heb gevraagd. En in de vakantie ga ik 4 dagen weg. Daar komt in de zomervakantie 1 week bij. Dat is voor mij veel.

Nogmaals, je zult hier echt aan moeten wennen want als je later een baan hebt waar je je rekeningen van moet betalen zal het ook zo gaan. Ik werk 32 uur op contract, maar in de praktijk 40-48 uur. Als ik dan dit soort topics lees dan denk ik inderdaad dat je zeikt zoals je zelf aangeeft.
Ik zou dan ook echt gaan minderen met al dat vrij vragen of schuiven in tijden voordat je straks je baan kwijt bent. Zonder geld is het nog veeel moeilijker om leuke dingen te doen.

Cayenne

purny schreef:
Cayenne schreef:

Uitkering trekken bij het UWV?

Nou nou, dat lijkt me weer een beetje rigoreus :D
Ik werk 's ochtends van 6 uur tot 's avonds half 10. Heb wel momenten voor mezelf maar ook vaak de hele dag druk bezig.
Tja..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-04-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Je weet dat je via een rooster ingedeeld word, misschien handig om je afspraken daarom heen te plannen?
Ipv je werk om de leuke dingen heen.

Maar je spreekt je eigen nu wel een beetje tegen. In je eerste bericht zeg je dat je al vrij veel vrij hebt gevraagd en later weer niet.....

En om eerlijk te zijn betreft de aantal uren die je max achter elkaar wilt werken, hoe denk je dat dit later gaat?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:51

Als ik baas had geweest, had ik je er ook allang uitgegooid denk ik. Ik weet soms mijn uren 2 dagen op voorhand ofzo :) ik denk dat je als student blij mag zijn dat je werk hebt en van dat geld leuke dingen kan doen!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:53

xEliine schreef:
Als ik baas had geweest, had ik je er ook allang uitgegooid denk ik. Ik weet soms mijn uren 2 dagen op voorhand ofzo :) ik denk dat je als student blij mag zijn dat je werk hebt en van dat geld leuke dingen kan doen!

Dat laatste, ja. Maar de uren 2 dagen op voorhand is ook gewoon niet netjes.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:54

Meggie_x schreef:
Ons rooster hangt er niet altijd optijd soms zelfs pas een week van te voren.

Maar je weet toch al dat je de volgende week moet werken? Als je eenmaal een baan hebt gaat die voor op je sociale leven, dat houdt dus in dat je vrienden kan zeggen 'woensdag avond is prima, maar ik heb mijn rooster nog niet dus ik meet 't niet zeker'. Dat is toch een oplossing?
Ik werk nu 7,5 uur per dan (excl. pauzes), 5 dagen in de week, echt leuk is anders, maar het is nu eenmaal nodig en daar moet je even doorheen.

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:57

Ga je ook nog naar school of heb je alleen die baan? Als het dat laatste is ben je een zeikerd eerste klas...jeemig zeg. Hoe denk je dat dat later gaat als je fulltime moet werken om rond te komen? En dan ook je huishouden, paard en sociale leven hebt. 9uur werken op een dag, kind je bent 16 je doet net of je bejaard bent ofzo. Kom op zeg! Dat is de gemiddelde werktijd die een persoon werkt op een dag hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:58

Ts, je bent 16, werkt gemiddeld 13 uur per week en word moe van alle leuke dingen doen en je voelt je een zeikerd, heel eerlijk, je bent imo een zeikerd. Weet je wel hoe moe je kunt worden van 38 uur in de week werken met daarnaast een relatie en kids, zou ik maar nooit aan beginnen als ik jou was.
Op vakantie met je vader kan ik me goed voorstellen dat je daar wat voor regelt maar voor de rest, niet zo miepen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:00

Je geeft toch je beschikbaarheid door bij de supermarkt? Als je geen 7 uur achter elkaar wil werken zet je in je beschikbaarheid minder dan 7 uur; op die manier zal je nooit meer dan 7 uur werken.
En ik vind dat je ook wel zeurt ja, bij mij in de supermarkt zijn ze daar niet zo'n fan van en ik gok dat je dan ook geen contractverlening had gekregen :=

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:00

Heb je het geld echt nodig? Dan zul je je toch moeten aanpassen, want als je regelmatig vrij vraagt, afzegt of eigenlijk nooit kan invallen dan gaat dat op den duur wel irriteren, of dat nu terecht is of niet.

Wat je nu lijkt te doen, is ontwijkgedrag; dus je wacht af hoe het rooster is en ervaart dan dat bepaalde dingen tegenvallen. Als je een gesprek met je leidinggevende erover aanknoopt, geef dan duidelijk aan wat je wel en niet kan, en houd je daar vervolgens ook aan. Dus: je zegt dat je dinsdag en vrijdag doordeweeks kunt, geef dat dan duidelijk aan maar met de wederzijdse afspraak dat je op dinsdag en vrijdag dus ook echt altijd beschikbaar zult zijn.

Duidelijkheid scheppen gaat alle partijen helpen. Dus hop, ga eerst bij jezelf na; wil ik hier nog werken? Zo ja; ga het gesprek aan met je leidinggevende, geef aan waar de knelpunten liggen (en 'ik wil meer met vrienden afspreken' is dan niet een knelpunt; 'ik kom in de knoop met bijv. school' wel) maar kom vooral ook zelf met oplossingen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:01

@Cayenne: Met deze instelling zit mevrouw op haar 25ste thuis met overspannenheid of Burn out. Of word ze nergens meer aangenomen jegens haar werkverleden.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:02

wellicht is het baantje niet leuk genoeg voor je en is het een idee om naar wat ander op zoek tegaan mocht dat mogelijk zijn.
Ik heb een keer een werkgever gehad waarbij ik ook niet raar op moest kijken wanneer je de klok rond werkte, maar het was een fijne plek en het werk was leuk ik heb dat nooit echt met veel moeite gedaan. het werk liep lekker door en wist wat te doen stond ect.
ook een baantje gahd achter de telefoon, nou als iets moordend is pff. vind het knap voor de mensen die het kunnen ik werd er echt knetter gek, na elk gesprek komt de tijd in beeld. die kroop dus vooruit.

ik moet lekker van begind tot eind wat om handen kunnen hebben en niet hoeven wachten op instructies of iets degelijks

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:03

Bonjour schreef:
Ga je ook nog naar school of heb je alleen die baan? Als het dat laatste is ben je een zeikerd eerste klas...jeemig zeg. Hoe denk je dat dat later gaat als je fulltime moet werken om rond te komen? En dan ook je huishouden, paard en sociale leven hebt. 9uur werken op een dag, kind je bent 16 je doet net of je bejaard bent ofzo. Kom op zeg! Dat is de gemiddelde werktijd die een persoon werkt op een dag hoor.

Ik ga ook nog 21 uur per week naar school excl. huiswerk.

Ik werk trouwens in een groot filiaal met zo'n 45 kassamedewerkers.

@destination. Het gaat niet om 7 uur. Dat vind ik juist prima. Maar 9 uur achter elkaar vanaf 1 tot 10 vind ik gewoon naar. Alleen ik voel me een zeikerd als ik dat door geef.

Het probleem is dat ik afspraken wil maken zoals Hanmar zegt maar dat ik met mijn leidinggevende niet goed kan praten omdat ze nooit echt daar de tijd voor nemen. Dan moet het op een briefje op kantoor. En niet iedereen die daar binnenloopt hoeft mijn problemen te weten.

Zaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:03

Hee!

Ik snap heel goed dat je het gevoel hebt dat je het heel erg druk hebt.
Het is een kwestie van goed plannen, als vrienden je vragen onder voorbehoud afspreken en zodra je je rooster hebt de leuke dingen vastzetten.
Met 13 uur moet dat lukken denk ik, en als je het geld niet nodig hebt, lekker stoppen :).

Voorbeeldje van mij: Ik heb school (uni) van 9 - 5 of 6 van maandag tot vrijdag, dan werk ik zaterdag en zondag zo'n 15-20 uur. Savonds moet ik nog voorbereidend werk doen, 2 a 3 uur. Wat op dit moment idd een beetje te druk is, maar ik moet werken om mn studie te betalen en studeren. Conclusie: ik heb geen week óf weekend vrij, geen dag.

Wanneer ik leuke dingen doe? Eten met vriendinnen en anders een klein drankje in de stad tot bijv 11 of 12 uur. Op dit moment moet ik heel veel dingen afzeggen en kan nooit meer mee uit. Ja dit is nu al een half jaar zo en balen. Maar ik hoop dat ik straks na de zomer wat minder uren heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:06

Ik weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar TS zit je nog op school?
Ik ben ook 16 en doe nu havo 4 en daarnaast werk ik donderdag/vrijdag en zaterdag van 5 tot 10/11, ik kan je zeggen dat het niet altijd leuk is. Je hebt school, huiswerk thuis en dan ook nog werk, en dan lijkt het soms alsof je helemaal geen tijd voor jezelf hebt. Echter is het eenmaal niet anders, iedereen moet werken. Ik zit soms ook wel eens te zeuren, maar daarna zeg ik altijd tegen mezelf dat ik blij moet zijn dat ik werk heb. Probeer de positieve kant te zien, je verdient geld en als je aardige collega's hebt dan is het vaak ook gezellig! Werken is echt niet zo erg als het lijkt. Probeer je er over heen te zetten. Nu de vakantie eraan komt moet ik waarschijnlijk veel avonden gaan werken in mijn vakantie, maar als ik ga zeuren, tsja dan worden ze op het werk ook niet blij van me. Natuurlijk doe je liever dingen met vrienden en heb je het liefst zo veel mogelijk tijd voor jezelf, maar als je niet werkt heb je ook geen geld. En dan houd het allemaal snel op. Een nieuwe baan vinden is nu ook niet zo makkelijk.
Wat is overigens de reden dat je niet meer dan 7 uur op een dag wil werken?

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:09

[***] schreef:
Ik weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar TS zit je nog op school?
Ik ben ook 16 en doe nu havo 4 en daarnaast werk ik donderdag/vrijdag en zaterdag van 5 tot 10/11, ik kan je zeggen dat het niet altijd leuk is. Je hebt school, huiswerk thuis en dan ook nog werk, en dan lijkt het soms alsof je helemaal geen tijd voor jezelf hebt. Echter is het eenmaal niet anders, iedereen moet werken. Ik zit soms ook wel eens te zeuren, maar daarna zeg ik altijd tegen mezelf dat ik blij moet zijn dat ik werk heb. Probeer de positieve kant te zien, je verdient geld en als je aardige collega's hebt dan is het vaak ook gezellig! Werken is echt niet zo erg als het lijkt. Probeer je er over heen te zetten. Nu de vakantie eraan komt moet ik waarschijnlijk veel avonden gaan werken in mijn vakantie, maar als ik ga zeuren, tsja dan worden ze op het werk ook niet blij van me. Natuurlijk doe je liever dingen met vrienden en heb je het liefst zo veel mogelijk tijd voor jezelf, maar als je niet werkt heb je ook geen geld. En dan houd het allemaal snel op. Een nieuwe baan vinden is nu ook niet zo makkelijk.
Wat is overigens de reden dat je niet meer dan 7 uur op een dag wil werken?

Ik doe net als jou 4 havo.

Onze pauzes zijn heel vervelend. Dan heb ik om half 2 al mijn halfuur pauze en om 6 uur heb ik mijn kwartier. Als je werkt van 12- 20. En dat vind ik gewoon vervelend.

purny

Re: Ik voel me zo'n zeikerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:11

En ik vind het vervelend om iedere morgen om 6.45 paraat te staan. Zelfs in het weekend en op zondag. Wen er maar aan, welkom in het echte leven.

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:13

purny schreef:
En ik vind het vervelend om iedere morgen om 6.45 paraat te staan. Zelfs in het weekend en op zondag. Wen er maar aan, welkom in het echte leven.
En wat waren jou ervaringen toen je 16 was? Kwa werk en school?