Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mars schreef:Meggie_x schreef:Mijn contract is zojuist met een jaar verlengd.
Jullie snappen mij verkeerd. Ik vraag GEEN vrij als het rooster er al is. Ik vraag 3 weken van te voren vrij als het rooster nog gemaakt moet worden.
Laatst 1 dagje en binnekort 4 doordeweekse dagen omdat dat de enige kans is om met mijn vader op vakantie te gaan.
Tja dan nog, je bent waarschijnlijk met meerdere collega's en ze kunnen niet met iedereen rekening houden, al heb je nog van die dringende redenen om vrij te willen. Ik ben de hele maand april welgeteld 1 weekend vrij, kan geen weekendje weg met mijn vriend terwijl het zijn verjaardag is en koningsdag vieren met mijn vriendinnen kan ik ook wel vergeten. Vind ik dat leuk?Maar het is niet anders, we hebben een huis en rekeningen te betalen dus ik zal wel moeten.
Je mag echt in je handjes klappen hoor met die uren/tijden. Ik zou in ieder geval graag met je ruilen
Yvettee schreef:Oke serieus toen ik dit las, dacht ik dat je bijna elke dag werkt. En 7 uur een lange dag? Sorry hoor maar dat is gewoon normaal hoor. Ik had vorig jaar soms weken dat ik 5 dagen achter elkaar elke dag 9/10 uur werkte. En daarnaast deed ik ook nog andere dingen (wel geen school, maar daarom werkte ik ook zoveel). En ja daarna was ik inderdaad kapot, maar dat is toch iets heel anders dan die paar uurtjes van jou per week.
Ik zou dus maar eens de overweging maken of je uberhaupt nog wel wilt werken
En zo ja, nou dan ga gewoon op de dagen die je wordt ingepland en plan de leuke dingen om je werk heen. Je planning weet je normaal gesproken toch ruim optijd, dus dan kun je de rest makkelijk eromheen plannen.
Meggie_x schreef:Ik ben vorige maand 1 dag vrijgeweest omdat ik dat heb gevraagd. En in de vakantie ga ik 4 dagen weg. Daar komt in de zomervakantie 1 week bij. Dat is voor mij veel.
purny schreef:Cayenne schreef:TS, wat voor soort baan wil je later gaan doen?
Uitkering trekken bij het UWV?

xEliine schreef:Als ik baas had geweest, had ik je er ook allang uitgegooid denk ik. Ik weet soms mijn uren 2 dagen op voorhand ofzoik denk dat je als student blij mag zijn dat je werk hebt en van dat geld leuke dingen kan doen!
Meggie_x schreef:Ons rooster hangt er niet altijd optijd soms zelfs pas een week van te voren.
Bonjour schreef:Ga je ook nog naar school of heb je alleen die baan? Als het dat laatste is ben je een zeikerd eerste klas...jeemig zeg. Hoe denk je dat dat later gaat als je fulltime moet werken om rond te komen? En dan ook je huishouden, paard en sociale leven hebt. 9uur werken op een dag, kind je bent 16 je doet net of je bejaard bent ofzo. Kom op zeg! Dat is de gemiddelde werktijd die een persoon werkt op een dag hoor.
. [***] schreef:Ik weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar TS zit je nog op school?
Ik ben ook 16 en doe nu havo 4 en daarnaast werk ik donderdag/vrijdag en zaterdag van 5 tot 10/11, ik kan je zeggen dat het niet altijd leuk is. Je hebt school, huiswerk thuis en dan ook nog werk, en dan lijkt het soms alsof je helemaal geen tijd voor jezelf hebt. Echter is het eenmaal niet anders, iedereen moet werken. Ik zit soms ook wel eens te zeuren, maar daarna zeg ik altijd tegen mezelf dat ik blij moet zijn dat ik werk heb. Probeer de positieve kant te zien, je verdient geld en als je aardige collega's hebt dan is het vaak ook gezellig! Werken is echt niet zo erg als het lijkt. Probeer je er over heen te zetten. Nu de vakantie eraan komt moet ik waarschijnlijk veel avonden gaan werken in mijn vakantie, maar als ik ga zeuren, tsja dan worden ze op het werk ook niet blij van me. Natuurlijk doe je liever dingen met vrienden en heb je het liefst zo veel mogelijk tijd voor jezelf, maar als je niet werkt heb je ook geen geld. En dan houd het allemaal snel op. Een nieuwe baan vinden is nu ook niet zo makkelijk.
Wat is overigens de reden dat je niet meer dan 7 uur op een dag wil werken?