Leuk initiatief van de school, want op mijn middelbare school werd er gewoon een "D" van dyslectisch op het examenformulier geschreven om aan te tonen dat ze daar rekening mee moesten houden, maar extra tijd kregen ze niet
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gelukkig haal ik wel gewoon goede cijfers en heb ik tot nu toe alle blokken gehaald
_Priscilla schreef:Ik heb ook dyslexie, maar ik heb toch wel moeite met andere dingen dan de meeste hier noemen, vergelijkbaar met miss_lizje.
Ik studeer diergeneeskunde en merk dat ik vooral moeite heb met de hoeveelheid die we moeten lezen uit boeken. Dat gaat namelijk verschrikkelijk langzaam en op tentamens heb ik de extra tijd dus ook hard nodig. Ik heb er wel echt heel veel last van dat ik zo langzaam lees en ik hoop dat ik hier nog wat op vind. Toen mijn zusje 10 was las ze al sneller dan ik nu lezen kanGelukkig haal ik wel gewoon goede cijfers en heb ik tot nu toe alle blokken gehaald
![]()
Maar in tegenstelling tot veel andere hier kan ik juist wel heel goed talen leren en had op de middelbare naast engels en duits ook nog spaans en latijn. Schrijven lukte me alleen niet goed maar ik leerde het verder wel heel makkelijk.
Mijn boeken zijn nu natuurlijk ook allemaal Engels en met het Engels zelf heb ik totaal geen moeite, maar dus wel met mijn lees tempo.
janouk schreef:Mijn zoon is dyslectisch. Hij studeert hbo informatica.
Hij misbruikt zijn moeder om rapporten te corrigeren.
janouk schreef:janouk schreef:Mijn zoon is dyslectisch. Hij studeert hbo informatica.
Hij misbruikt zijn moeder om rapporten te corrigeren.
Hij gaat deze zomer naar Japan om Japans te leren: hij verwacht zelf dat hij deze tekens beter kan lezen dan het Nederlands; geen taal eigenlijk voor ons, maar meer wiskundige tekens.
Ik heb eigenlijk geen idee, iemand ervaring met het leren van Japans of Chinees? meer of minder last van je dyslexie dan?
Citroen22 schreef:Ik ken mensen in mijn omgeving die toch vinden dat als je dyslectisch bent, je toch minder kan, minder goed bent, minder begaafd of toch dom zijn of een laag IQ hebben.

Angela schreef:Degene die de test met mij deed gaf aan dat het bij mij vooral duidelijk werd met het lezen van niet bestaande woorden, daar kwam ik gewoon niet uit. Ze gaf aan dat dit komt doordat als je slim genoeg bent, je veel woorden opslaat, en ze daarom herkent en kunt gebruiken. Woorden die niet bestaan komen niet in mijn "opslag" voor, en daarom heb ik daar veel moeite mee. Ze gaf aan dat daarom ook vreemde talen zo lastig zijn, ze zitten niet in mijn opslag.

NAIWHL schreef:Mag ik een compliment geven in dit topic aan jullie allemaal?
Ik vind het namelijk super om een topic te zien waarin een groot deel dyslexie heeft, maar waar je dat niet merkt. Ik heb het niet en maak meer spelfouten denk ik
Ik kan er namelijk niet zo goed tegen als het als 'smoes' gebruikt wordt omdat je te lui bent om fatsoenlijk te typen...