Hippische bedrijfskunde 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMalibu

Re: Hippische bedrijfskunde 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:51

Heb Ans ontmoet tijdens de open dag, uhm kan haar alleen niet zo goed omschrijven haha

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:54

Ans is binnen de opleiding degene die de meeste modules heeft opgezet en beheerst, alleen is Ans zo druk dat ze heel veel vergeet en ze weet heel erg veel wat ze helaas niet zo goed kan verwoorden... Het is een heel tof persoon maar ze zorgt voor veel chaos en stress bij de studenten... Gelukkig zijn er heel veel docenten die haar willen helpen en gelukkig voor jullie wordt er waarschijnlijk het een en ander aangepast

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 19:42

Ah zo.. Lastig zo'n docent! Vast wel goede bedoelingen, hebben jullie alleen weinig aan als het zo chaotisch is. ;)

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:48

_FD schreef:
Heb jij je al ingeschreven voor de campus?

Ja ik heb al een definitief bericht gekregen dat ik een kamer heb :j

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:00

Ik heb mij wel al ingeschreven maar nog geen bericht gehad. Tijdens de meeloopdg adviseerde ze mij om lid te worden van de studentenvereniging anders is er niks te doen in dronten. Zeiden mensen die daar vroeger hebben gestudeerd ook al dus tja dan gaan we maar bij de studentenvereniging :o hou wel van een feestje
Laatst bijgewerkt door _FD op 14-04-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:08

_FD schreef:
Ik heb mij wel al ingeschreven maar nog geen bericht gehad. Tijdens de meeloopdg adviseerde ze mij om lid te worden van de studentenvereniging anders is er niks te doen in dronten. Zeiden mensen die daar vroeger hebben gestudeerd ook al dus tja dan gaan we maar bij de studentenvereniging :$ hou wel van een feestje

Oke als het goed is horen we in juni de kamerindeling, ben wel benieuwd.
Ik ben niet echt van het stappen, maar de hele week in m'n eentje op m'n kamer zitten gaat m ook niet worden denk ik haha.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:37

Ben ook erg benieuwd naar de kamerindeling!
Studentenvereniging zie ik wel als ik daar ben.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:24

U2andI schreef:
Ans is binnen de opleiding degene die de meeste modules heeft opgezet en beheerst, alleen is Ans zo druk dat ze heel veel vergeet en ze weet heel erg veel wat ze helaas niet zo goed kan verwoorden... Het is een heel tof persoon maar ze zorgt voor veel chaos en stress bij de studenten... Gelukkig zijn er heel veel docenten die haar willen helpen en gelukkig voor jullie wordt er waarschijnlijk het een en ander aangepast

Ans is echt tof. Maar wat je zegt; een groot chaoot.
Ze zegt soms tegenstrijdige dingen, maar eigenlijk bedoelt ze wel hetzelfde (snappen jullie het nog? :P). Maar echt, ze weet zo verschrikkelijk veel. Als je haar een beetje te vriend houdt komt het echt wel goed. Haar tentamens haalt bijna niemand in één keer, of twee keer, of drie keer... Je moet echt precies weten wat ze horen wilt.
Ze is mijn mentor voor de laatste twee jaar. Ben ik wel blij mee.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:28

mariekerocky schreef:
Ben ook erg benieuwd naar de kamerindeling!
Studentenvereniging zie ik wel als ik daar ben.

Het is echt een aanrader om bij een studentenvereniging (USRA) te gaan. Dat heeft mij de eerste week op school echt zoveel goed gedaan. Omdat je al heel veel mensen vanuit de USRA-week kent, is de KMC-week niet zo'n hel als dat het anders zou zijn.

Je hebt ook nog de Alpha en Vis Vitalis, dat zijn twee Christelijke studentenverenigingen. Heb ik verder niets mee. Zijn echt twee kleine verenigingen.

En dan hebben we nog een studievereniging (allemaal lid worden! :)), daar zit ik nu in het bestuur. Dit jaar is de vereniging opgezet en officieel gemaakt. We organiseren allemaal studiegerelateerde activiteiten. Ook studiemiddagen gaan we organiseren om zo studenten met studenten te helpen zeg maar.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:36

xIirtJj schreef:
U2andI schreef:
Hallo dames!

Ik ga dit jaar niet beginnen maar ben als jullie er zijn 3de jaars, wij als 3de jaars zijn vanaf volgende week opgeleid om jullie te begeleiden vanaf de inschrijving tot het einde van periode 1. Wellicht dat een aantal van jullie al bericht heeft gehad van 1 van mijn mede studenten en anders zal dat snel komen. Iedere nieuwe student word aan een derde jaars gekoppeld waaraan je alles kunt vragen om jullie wegwijs te maken op school.

Mochten jullie nu al vragen hebben, je kunt mij alles vragen en dan zal ik daar proberen op te antwoorden.

Ik ben Sanne, nu 19 jaar en woon in Ermelo
Voor ik naar Dronten kwam heb ik HAVO gedaan en 1 jaar PABO.
Ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven wonen omdat de afstand voor mij prima bereisbaar is en ik het fijner vond mijn paard thuis te houden en ik mezelf goed genoeg ken dat ik weet dat er van schoolwerk niks komt op de campus :D

Ik zag al wat mensen die twijfelde aan de tijd voor je paard, ik red het prima en dan reis ik op een dag 2x een half uur van huis-school. Ik moet zeggen dat het eerste jaar mij gemakkelijk afging en ik daar niet al te veel voor heb hoeven doen, nu het tweede jaar is wat zwaarder maar ik kan nog steeds 5-6 dagen in de week 2 uur per dag aan mijn paard besteden.

Nou mochten er vragen zijn, ik hoor het wel!

Het tweede jaar is het zwaarste jaar wat er is. Zeker met die vakken van Ans ;)

Aah erg geruststellend :')
Ik ga volgend jaar (als het goed is :P ) naar het tweede jaar ;) dus ik ben benieuwd!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:37

Krijg net een mailtje dat ik een pasfoto in moet leveren voor de studentenpas/klassenlijst :)
Iemand anders die ook gekregen?

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 14:44

Ja ook net dat mailtje!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:05

Hmm hier geen mailtje

Jamiee__xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:09

Ik heb me nog niet ingeschreven maar ben wel van plan om het te doen!

Ik ga wel op de campus wonen, heen en weer reizen is voor mij niet te doen

Ik ben Jamie, 17 jaar en word in augustus 18. Zit nu in 6VWO en hopelijk slaag ik dus dit jaar. Ik woon in Schiedam, ook iets van 3 uur reizen dus is echt niet te doen. Heb een eigen pony, en komt als het mogelijk is later in het jaar met me mee, omdat ik eerst wil kijken of ik het wel wil blijven doen voordat ik mijn pony aan een andere omgeving laat wennen.

edit; vergeten voor te stellen

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:21

Ik heb je me ook inschreven voor de opleiding hippische bedrijfskunde na 3 mislukte opleidingen.

Ik ga voorlopig niet op de campus wonen, heen en weer reizen is goed te doen denk ik.

Ik ben karen, 19 jaar, wordt over 6 dagen 20 :p Ik zit nu thuis, werk veel. Ik woon in Ermelo. Ik heb een eigen D pony en een shetlander.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:34

Raar Dewi! Misschien komt ie nog...

Leuk Jamie dat je ook gaat inschrijven! En aankijken kan inderdaad altijd. :) hoe sta je ervoor op vwo? Ik doe ook 6vwo maar heb niet voor niets hbo gekozen ipv uni, helemaal klaar met al dat leren en dan nog net voldoende halen, hoop dat hbo mij wat makkelijker afgaat! Sta er alsnog niet slecht voor, maar wel allemaal 6jes.

Hmm balen van 3 mislukte opleidingen Karen, hopelijk is dit dan wel wat voor je!

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:40

Ja ik hoop het ook :)

Jamiee__xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:44

Ik sta ook allemaal zesjes, sommige afgerond wel zevens. Hbo is idd ook meer iets voor mij dan de uni, ik kan het wel, want leren gaat mij vrij makkelijk af, maar mijn probleem is meer dat ik het niet doe en me echt nooit kan concentreren. Waardoor ik vaak ook net voldoende haal. Vond het daarom ook wel wat handiger om hbo te gaan doen :)

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:13

mariekerocky schreef:
Krijg net een mailtje dat ik een pasfoto in moet leveren voor de studentenpas/klassenlijst :)
Iemand anders die ook gekregen?

Jup heb maar even een pasfoto gefixt via school, want die had ik zelf dus niet digitaal.
Ik heb er zin in ! *\o/*

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:14

Jamiee__xx schreef:
Ik heb me nog niet ingeschreven maar ben wel van plan om het te doen!

Ik ga wel op de campus wonen, heen en weer reizen is voor mij niet te doen

Ik ben Jamie, 17 jaar en word in augustus 18. Zit nu in 6VWO en hopelijk slaag ik dus dit jaar. Ik woon in Schiedam, ook iets van 3 uur reizen dus is echt niet te doen. Heb een eigen pony, en komt als het mogelijk is later in het jaar met me mee, omdat ik eerst wil kijken of ik het wel wil blijven doen voordat ik mijn pony aan een andere omgeving laat wennen.

edit; vergeten voor te stellen

Als je uit schiedam moet komen, dan kunnen we misschien wel samen reizen.
Ik moet vanuit hoek van holland komen, via schiedam naar dronten. :j

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:15

Slimme meiden :) !

Vroegâh kon je instromen in het tweede jaar. Mijn aanraden: doe dit absoluut NIET. Je mist zo veel uit het eerste jaar.

Jamiee__xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:19

Inderdaad Danielle gezellig :) Ik ga aan het begin elk weekend nog naar huis, zodra mn pony er is moet ik even aankijken haha

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:21

Jamiee__xx schreef:
Inderdaad Danielle gezellig :) Ik ga aan het begin elk weekend nog naar huis, zodra mn pony er is moet ik even aankijken haha

Ja ik ga ook elk weekend naar huis denk ik, ligt er ook aan of m'n huisgenootjes blijven of niet.
Straks zit ik daar het hele weekend alleen :+
Ik heb geen eigen paardje, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:27

xIirtJj schreef:
Slimme meiden :) !

Vroegâh kon je instromen in het tweede jaar. Mijn aanraden: doe dit absoluut NIET. Je mist zo veel uit het eerste jaar.

en dit kan ik absoluut beamen daardoor het niet gehaald het eerste jaar :)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:35

Leuk topic! Ik meld me ook; ik ben Daphne en ik zal, wanneer jullie op school komen, net zoals Sanne in het derde jaar zitten van Hippische bedrijfskunde. Ik ben net 19 jaar en na mijn HAVO direct aan deze studie begonnen.
Verder heb ik mijn paard op de paardenplaats staan en ben actief lid van de studentenvereniging USRA, wel echt een aanrader omdat je daarbij in het eerste jaar al heel veel mensen leert kennen voordat je echt op school begint. Wat je er daarna mee doet kun je zelf bepalen.
In mijn eerste jaar heb ik op de (oude) campus gezeten, erg leuk en raad ik ook echt aan! in verband met de reistijd (2 uur enkele reis) heb ik hier in eerste instantie voor gekozen en heb daar geen moment spijt van gehad.

Het eerste jaar vond ik erg leuk, maar het tweede jaar is veel leerzamer en ook zwaarder. Stage vond ik ook erg leuk in mijn eerste jaar, vooral omdat je daarin helemaal vrij wordt gelaten te doen wat jij zelf graag wil.