Contract verlenging, wat zijn de regels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Contract verlenging, wat zijn de regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:59

Ja dat lijkt me dus ook, ze gaan toch niet morgen bepalen of het verlengt wordt ja of nee? Ik vind het zo raar. Maar goed mijn werk doet wel meer rare dingen :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:00

Het ligt er een beetje aan wat voor soort contract je hebt.
Bij een oproepkracht bijvoorbeeld mag het in mijn branche gewoon op de laatste dag genoemd worden.
Wij hebben dan ook geen opzegtermijn als we zelf willen stoppen.

Kijk even welke CAO op jou van toepassing is, daar moet het ook in staan.
Als het niet in je contract staat dan heb je er dus niet voor getekend en geld gewoon de CAO regel.

Ik zit er zelf middenin dus vandaar ook dat ik er ook zo achter kwam.
Maar ik hoop voor je dat je een verlenging krijgt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:05

Nou ja, alles is hier al over gezegd idd :j
Je hebt nergens recht op, je weet alleen wanneer t eindigt.. :/

Mijn contract loopt nog even, maar omdat ik ook niks weet, ga ik toch maar rondkijken voor wat anders.. in deze tijd weet je maar nooit helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:25

_-:( Irritant, ik hoor nog steeds niks, terwijl een collega zijn contract op 10-4 afloopt en hij heeft t vorige week al gehoord. Hij werkt dan wel fulltime maar dan nog. Ik zit hier zwaar gefrustreerd op mijn werk bah! -:(-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:27

Joolien schreef:
_-:( Irritant, ik hoor nog steeds niks, terwijl een collega zijn contract op 10-4 afloopt en hij heeft t vorige week al gehoord. Hij werkt dan wel fulltime maar dan nog. Ik zit hier zwaar gefrustreerd op mijn werk bah! -:(-

Waarom vraag je het niet gewoon? :)
Je kan toch aangeven dat je graag zou horen of je contract wordt verlengd ja of nee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:28

Dat heb ik al meerdere keren gedaan maar dan zeggen ze dat ze er mee bezig zijn. Maar ik vraag het zo nog wel even.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:33

Ik heb het ook gehad.
Waar ik werk zijn ze nogal sloom.

Het hoofd van mijn afdeling had al wel gezegd het zit goed maar het contract kwam maar niet.
Je knijpt hem dan wel! Uit eindelijk wel gekregen wel een week te laat.

Vorige bedrijf was ik een half jaar via een uitzendbureau en ze wilde wel dat ik bleef maar 1 of andere directeur had toen besloten we verlengen geen contracten meer. Daar sta je dan en dan baal je echt dat ze zo sloom zijn.
In sommige bedrijven duurt het even voordat het contract is waar hij moet zijn of goedgekeurd te worden denk ik weleens....

Heb je van niemand hoogte gekregen Joolien? Ook niet van je leidinggevende? En anders voor de zekerheid je cv vast op verschillende vacature banken gaan zetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:35

Poe zeg, kan me goed voorstellen dat je hier bloednerveus van wordt!!
Hoop voor je dat het verlengd gaat worden!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:35

Ik weet niet of het al gezegd is maar binnenkort (weet even niet meer precies de datum) wordt het werkgevers verplicht gesteld om minimaal een maand van te voren duidelijkheid te geven over verlenging of niet. Nu mogen ze het nog heel vrolijk een dag van te voren vertellen of inderdaad gewoon niets vertellen als het stilzwijgend verlengt word.
Nog iets waarvan ik niet zeker weet of het al gezegd is: Bij stilzwijgende verlenging geldt precies hetzelfde contract als daarvoor. Was het toen voor een half jaar is het nu weer voor half jaar. Maar het contract geldt dan wel mee in de ketenregel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:41

Vind het l*llig dat je nog niks weet, bij mij doen ze altijd na 10 maanden een functioneringsgesprek met de mededeling hoe of wat. Gewoon blijven vragen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:46

linnie050 schreef:
Ik heb het ook gehad.
Waar ik werk zijn ze nogal sloom.

Het hoofd van mijn afdeling had al wel gezegd het zit goed maar het contract kwam maar niet.
Je knijpt hem dan wel! Uit eindelijk wel gekregen wel een week te laat.

Vorige bedrijf was ik een half jaar via een uitzendbureau en ze wilde wel dat ik bleef maar 1 of andere directeur had toen besloten we verlengen geen contracten meer. Daar sta je dan en dan baal je echt dat ze zo sloom zijn.
In sommige bedrijven duurt het even voordat het contract is waar hij moet zijn of goedgekeurd te worden denk ik weleens....

Heb je van niemand hoogte gekregen Joolien? Ook niet van je leidinggevende? En anders voor de zekerheid je cv vast op verschillende vacature banken gaan zetten.

De baas is mijn leidinggevende :P Heb idd niks gehoord, geen woord erover... En ik was altijd al aan het solliciteren omdat ik wat meer uren wilde dus dat gaat gewoon door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:53

Nou ik heb net even gevraagd aan mn baas en we gaan straks even zitten. Brrr zo benieuwd.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:55

blegh...spannend...succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:59

quartel schreef:
blegh...spannend...succes

Hou op schei uit, ik zit hier onwijs te stressen. Ik weet echt niet of ik mag blijven of niet, ze gaan hier nogal apart met personeel om dus ik weet het echt niet. Ze maken je heel onzeker en ondanks dat dat in het werken nu goed gaat zijn dit soort dingen evengoed killing.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:01

Succes zometeen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:04

Gewoon relaxed dat gesprek in gaan, het ergste wat je kan gebeuren is dat je geen verlenging krijgt en dat is ook niet het einde van de wereld.
Komt allemaal goed schatje!

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:06

Ow wat spannend zeg! Wat raar dat dat zo lang moet duren. Hopelijk goed nieuws!

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:06

Van je werkgever is het wel zo netjes om je uiterlijk 1 maand van te voren aan te geven of ze je contract wel of niet gaan verlengen. Ik hoop dat je positief nieuws hebt gekregen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:10

Komt goed joh, niet gaan stressen. Je krijgt het.. Of je krijgt het niet. Jij hebt ( gok ik) je uiterste best gedaan om je werk zo goed mogelijk uit te voeren, ongeacht wat fouten. Waar mensen werken worden immers fouten gemaakt.
Natuurlijk is het super rot dat ze je zo lang in de waan laten, dus kan het gevoel helemaal snappen, maar keep kalm wat de uitkomst ook is :) wie weet is het juist vanzelfsprekend dat je blijft en is het zo'n snel last minute tussendoor iets om je dat straks te melden?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:16

Act cool!!

Succes!!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:24

succes!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:35

Edit: ik kijk weer scheel.

Succes!!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 02-04-14 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Succes Joolien!

Mjetterd

Succes met het gesprek :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:41

Duim voor je Joolien!