MyHorseGirl schreef:Ze kiezen vaak de mensen met de beste cijfers, als je in een lage(re) lotingsklasse zit dan is de kans dat je ingeloot wordt echt al heel klein. Mensen die met hun P de overstap gaan maken, zijn echt niet populair. Vaak genoeg vallen die mensen af omdat ze zichzelf overschatten en het niveau niet aan kunnen. Is toch zonde, want voor jouw plek had iemand anders die het misschien wel had aangekund, ingeloot kunnen worden. Zou er echt toch nog eens heel goed over na denken. Als je rechten of criminologie of sociologie had gewild, had ik gezegd doen! Maar geneeskunde is echt weer iets heel anders..
Ook voor rechten is het mij afgeraden. Niet zozeer ivm het niveau, maar meer vanwege het feit dat je er juist voordeel van hebt op de arbeidsmarkt als je ook je HBO-diploma hebt. Je hebt dan namelijk een stuk meer praktijkervaring dan de uni-studenten. Ik wou ook overstappen maar nadat ik dit van meerdere deskundigen (afgestudeerde mensen die werkzaam zijn in de sector
) heb gehoord heb ik besloten om eerst mijn HBO af te maken en dan wel verder te zien wat ik doe.
Geneeskunde kun je volgens mij niet doen zonder dat je het een en ander op VWO-niveau afgerond hebt.