18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij solliciteren en indien aangenomen, gaan?

Ja, solliciteren en gaan!
321 (86%)
Nee, thuisblijven
49 (13%)

Totaal aantal stemmen: 370

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:34

Het enige wat mij zou tegenhouden zijn de 18 maanden. Niet alleen vind ik die periode sowieso heel lang, maar is er "genoeg werk" om het 18 maanden op Antarctica uit te houden? Ik bedoel bv. dit:

Solleke_Noah schreef:
Het is zeker wel once-in-a-livetime. En het is zeker heel hard leven daar, maar dat spreekt me juist wel aan. Een beetje het ruige leven, contact met de natuurl. En ik bedoel, je mag albatrossen ringen :):) (sorry, moet er maar even aan denken en word weer helemaal enthousiast). Eigenlijk is elk onderdeel apart (walvissen! zee-olifanten!, pinguïns!, Antarctica!, krill!) al waard om te gaan :')

Na anderhalf jaar heb je waarschijnlijk honderden albatrossen geringd. Denk je dat je het dan nog even geweldig vindt of denk je ondertussen 'domme k*tvogel, heeft die alweer op mijn vestje gekakt.' ;)
Met andere woorden: heb je genoeg enthousiasme en motivatie om het 18 maanden vol te houden? Dat is denk ik de eerste vraag die je je moet stellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:35

Jannepauli schreef:
Tenzij er heel wat andere, minder complexe job kansen voor het grijpen zijn, zou ik solliciteren en gaan!
In overleg is alles goed te regelen, ook voor je paarden.
Dit is toch een prachtige kans?
Niks is vervelender in het leven dan '.. had ik maar..' en wat betreft die lange afwezigheid: ik vind 'absence makes the heart grow fonder' een hele mooie!

Het is alleen wel iets om rekening mee te houden dat dat "had ik maar..." 2 kanten op kan werken ;)

Leuk als je daar dat avontuur tegemoet gaat hoor, maar als alles dat je thuis had dan als zand door je vingers heen glipt kan het best zijn dat je jezelf nog jaren later voor je kop slaat dat je weggegaan bent :=

Jannepauli

Re: 18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:37

Tja alles kan pmarena, maar een leven als 'twijfelaar' is ook niks.. beter spijt hebben van wat je gedaan hebt en daar de positieve kanten in zien, dan betreuren wat je hebt laten lopen.. :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:39

Ik hoor je eigenlijk alleen maar over dat je je paarden niet achter wilt laten. Maar hallo, je hebt een relatie van acht jaar, en daar rep je bijna niet over! Geeft dat te denken hoe je relatie ervoor staat, en is de keus dus enkel het achterlaten van je paarden, niet van je vriend??

Ik zou denk ik gewoon solliciteren. Mocht dat serieus worden, kun je altijd nog beslissen. Niet schrijven ga je misschien spijt van krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:39

gewoon een beslissing maken en er ook vrede mee hebben...niet de rest van je leven denken,''was ik maar niet gegaan''of ''was ik maar wel gegaan'' ;)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:41

WOW ik ben jaloers!
Ik zou het zeker doen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:41

Nou dierfysio, ik ben ook samen met vriend sinds 17 en ben nu 25. Wonen ook al samen die periode. Als dit mijn droom zou zijn dan zou hij mij gewoon laten gaan hoor :j en ja hij zou wachten. Andersom ook, als hij een droom heeft die ik op die manier kan steunen - GAAN! 1 1/2 jaar is niet de wereld.

Alle vrouwen van militairen zitten in hetzelfde schuitje en dat is nog levensbedreigend ook.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:42

Ik heb gestemd op niet gaan, gekeken naar mezelf.

Ik zou het niet kunnen, half jaar nog wel.
Maar 18 maand, dan bouw je daar een kompleet ander leven op.

Mijn vriend zou me steunen om te gaan, even als ouders en vrienden...
Maar men paardje zolang achter later.. Kijk als zij mee kon ging ik wel.

Suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:43

Ik denk niet dat je echt een leven opbouwt op Antartica. Er is niet zoveel leven om op te bouwen. Paard mee _O-

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:46

Selka schreef:
Nou dierfysio, ik ben ook samen met vriend sinds 17 en ben nu 25. Wonen ook al samen die periode. Als dit mijn droom zou zijn dan zou hij mij gewoon laten gaan hoor :j en ja hij zou wachten. Andersom ook, als hij een droom heeft die ik op die manier kan steunen - GAAN! 1 1/2 jaar is niet de wereld.

Alle vrouwen van militairen zitten in hetzelfde schuitje en dat is nog levensbedreigend ook.

Anderhalf jaar elkaar helemaal niet zien is onwijs lang. Je zit niet even om de hoek, maar echt letterlijk aan de andere kant vd wereld natuurlijk, daar kun je niet makkelijk weg ook, stel dat er wat is thuis.
Ik heb een heel goed huwelijk, maar als mijn man zegt dat hij anderhalf jaar aan de andere kant vd wereld gaat zitten, hebben we toch wel een issue, denk ik. Gun 'm veel, maar er zijn grenzen. En idd, militairen-vrouwen hebben daar steeds mee te maken, zou ik niet willen of kunnen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:47

Het is vooral een verantwoordelijk vrouwending, om thuis te blijven voor paarden en relatie. Echt, de gemiddelde kerel die ik ken, zegt thuis tegen de vrouw (en kinderen, beesten) mag ik gaan, redt je het? En zegt vrouwlief ja, vertrekt zonder 1 grijze haar ervan te krijgen omdat ie weet dat het goed geregeld is! De gemiddelde vrouw kan niet loslaten en willen zelf alle ballen in de lucht houden, terwijl je best wat verantwoording kan afgeven. En daarbij: dit is eenmalig, en wat is 18 mnd op een mensenleven, het is een boost voor je carriere. Je relatie is al 8 jaar prima, en je vent zal het je gunnen en contact houden doe je toch met elkaar. Ik zeg: solliciteren!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:49

Voor hetzelfde geld zijn er nog vakantieperiodes in die anderhalf jaar en kun je wellicht samen wat van Zuid-Amerika gaan zien. Ik zou in elk geval solliciteren, uitgenodigd worden voor een gesprek is stap twee, aangenomen worden stap drie en echt gaan stap vier.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:52

Ten eerste je hebt de baan nog niet! Ik zou zeggen solliciteren en als je dan de baan hebt kun je altijd nog zeggen of je de baan definitief aanneemt.

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:54

Doen. Zo'n onderzoek past nu mooi in je carrière, voordat je aan je PhD begint (of ben je dat niet van plan?).

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:55

"I do not regret the things I've done, but those I have not done.."

Bij mij zou er (bijna) geen twijfel zijn. Dromen zijn er om nagejaagd te worden. En wat hierboven gezegd wordt, 1,5 jaar is niet de wereld, een sterke relatie kan dat aan. Voor je paarden moet iets te regelen zijn, toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:01

Ja, spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt...zoals zelf voor je paarden zorgen en met je vriend samen iets opbouwen...? :P

Anderhalf jaar is èrg lang... en veel stellen die al vanaf hun tienerjaren bij elkaar zijn, groeien uit elkaar tegen de tijd dat ze volwassen twintigers zijn die aan het werk gaan. Heel veel relaties gaan dan om zeep.

Als je dan ook nog anderhalf jaar lang er niet bent dan wordt de kans toch wel erg groot dat zelfs de meest geweldige kerel ook maar een mens blijkt te zijn en voor een ander valt die wel regelmatig in zijn leven verschijnt en die eigenlijk (ook) wel heel erg goed bij hem blijkt te passen. En die wel voor hem gaat en hem niet "in de steek laat" voor haar werk :=

En dan hoeft het echt absoluut geen rotzak te zijn, maar zoiets kan gewoon de beste overkomen :j

Ik denk dat het toch geen kwaad kan om even serieus te overwegen in hoeverre je relatie hierdoor in gevaar komt.

Het is natuurlijk best leuk om later op verjaardagen te kunnen vertellen dat je anderhalf jaar albatrossen hebt zitten ringen enzo, maar als je je dan doodongelukkig voelt dat je vriend inmiddels huisje-boompje-beestje heeft met een ander omdat jij weg was.... terwijl jij dan het idee hebt dat je nooit meer zo'n fijne vent zal vinden... hoeveel geluk heeft het je dan gebracht :=

Het is maar net wat je in de toekomst wil wat mij betreft :)

Wil je sowieso veel reizen dan kan je beter nu weten of je relatie hiertegen bestand is.
Wil je voor je 30e in een koophuis huismoedertje spelen en is dit de man waarmee je dat wilt, dan maak je misschien andere keuzes.

Maarja aan de andere kant: het kan je relatie wellicht ook juist goed doen als je even afstand hebt.... en misschien moet je dit even doen om je daarna rustig te kunnen settelen...als je dat überhaupt al wilt....het ligt maar net aan alle omstandigheden bij elkaar :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:03

Hier ook een die liever spijt heeft van dingen die ik gedaan heeft, dan van wat ik niet gedaan heb. Thuis blijven 'voor de toekomst' zou ik echt niet doen, want je weet toch niet hoe die loopt. Cru gezegd, maar voor hetzelfde geld wordt je vriend volgende week aangereden en is hij op slag dood. Ik zou hier echt geen seconde over twijfelen en solliciteren.
Echt, volgens mij trek je straks de haren uit je hoofd als je het niet doet.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 03-03-14 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:05

Jannepauli schreef:
Tja alles kan pmarena, maar een leven als 'twijfelaar' is ook niks.. beter spijt hebben van wat je gedaan hebt en daar de positieve kanten in zien, dan betreuren wat je hebt laten lopen.. :)
helemaal mee eens, ik zou ook gaan.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:06

Militairen zijn niet 1,5 jaar aan één stuk weg. Althans, Nederlandse militairen.

Ik heb ook dat motto wat hier wordt aangekaart en gezien solliciteren en écht gaan nog zo ver van elkaar verwijderd is, zou ik gewoon solliciteren :j.

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:07

Antarctica is wel gaaf zijn niet veel mensen die z'n kans krijgen!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:09

Wauw wat een kans!! Ik zou zeker solliciteren. Wie kan zeggen dat hij 18 maanden op Antarctica gewerkt heeft? Als je dan terug komt dan heb je dat maar mooi op je CV staan voor als je een baan in Nederland gaat zoeken. ;)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:10

Doen...

Wat je zegt once in a lifetime.

Die kans krijg je nooit weer en wat is 1,5 jaar op een mensenleven..een hele bak ervaring die je nooit wer vergeet.
Straks krijg je kinderen en dan weet je zeker dat dit niet weer komt.
Pak die kans. Met een vliegtuig ben je betrekkelijk snel weer thuis.

Zorg dat je goed plekje voor de dieren en vertrouw erop dat zij ook goed voor ze zorgen. Laat deze kans niet schieten.
Als de liefde goed is, kan je relatie dit wel aan. Hij kan toch ook eens komen? En andersom?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:10

Als een relatie een periode elkaar niet zien niet 'aan kan', is er zo een andere aanleiding gevonden om uit elkaar te gaan.
In zo'n geval: Better sorry than "save".

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:13

misschien krijg je later spijt en denkt dan vaak had ik maar....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:19

Ga sowieso solliciteren. Anders heb je kans dat je later denkt, had ik toch maar gesolliciteerd.

Het zou zomaar kunnen dat jouw paard volgend week overlijdt en je vriend besluit om de relatie te verbreken.