Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:vuurneon schreef:
Nou ja, geef de gemiddelde klas vol pubers vrij spel en ze hebben allemaal spontaan last van een zwakke blaas.
Weet je, dat zou je denken en dat is dus niet zo.
Ze gaan bij mij enkel als ze echt moeten, de rest taalt er niet eens naar.
Wendy_Chewie schreef:Ik heb me ooit laten wijsmaken dat een blaas 4 liter kan houden...
Dit gezegd zijnde, kan je niet tussen het eerste en tweede uur naar toilet, tijdens de wissel?
Nee hoor, er gaat 500 ml urine in je blaas, of dat is in elk geval wanneer je plasdrang krijgt. Dan kan het nog wat meer bij, nog iets van 200-300ml, afhankelijk hoe groot je bent.
Tenminste, is het een algemene regel op school? Of alleen van die docent (of enkele docenten)? Goof schreef:vuurneon schreef:Ik bedoel echt vrij spel; dus met een groepje tegelijk mogen![]()
Daar kwam ik wel snel op terug haha, puberdames zijn erg handig
Ah nee, ik laat ze echt alleen gaan. Als er toevallig nog iemand moet, wacht die maar tot de vorige weer terug binnen is. Is de lol er ook meteen af.

Urielle schreef:Ik liet het eerst wel toe in de lessen met als gevolg dat ongeveer 3/4e van de klas een kwartier later binnen kwam omdat ze zogezegd tijdens de leswissel moesten plassen. Toen heb ik maar weer ingevoerd dat ze gewoon op tijd binnen moesten zijn en alleen in de pauze mochten. Dat is dus de reden dat het doorgaans niet mag: leerlingen brengen gelijk de halve les op de plee door..
De enige uitzondering was een meisje met een medisch erkend nierprobleem (brief van de huisarts en toestemming van de mentor).
Maar de slechten verpesten het dus voor de goeden, als het echt een probleem is zou ik bekijken met de mentor wat je ermee kan. Normaal moet je echt wel drie lesuurtjes kunnen overbruggen dus misschien eens naar de dokter?
SheeNegro: op het hbo kun je 4 uur hoorcollege zonder pauze hebben
. Bij ons waren de pauzes altijd heel druk, het gebouw was eigenlijk niet berekend op zoveel mensen. Dus bij ons mocht je allang blij zijn als je in de pauze van 20 minuten nog snel wat uit je kluisje kon pakken
. Dat zal misschien ook wel meegespeeld hebben
Goof schreef:SheeNegro schreef:Dus je hebt 2 uur achter elkaar les zonder pauze? Zou toch ook niet mogen denk ik dan.. Zelfs op de hogeschool geven ze dan 15min pauze om bv naar het wc te gaan.
.
![]()
![]()
Als een school na ieder uur een pauze moet inlassen omdat 2 uur niet zou mogen dan zitten we wel tot 8 uur 's avonds
Urielle schreef:Ik liet het eerst wel toe in de lessen met als gevolg dat ongeveer 3/4e van de klas een kwartier later binnen kwam omdat ze zogezegd tijdens de leswissel moesten plassen. Toen heb ik maar weer ingevoerd dat ze gewoon op tijd binnen moesten zijn en alleen in de pauze mochten. Dat is dus de reden dat het doorgaans niet mag: leerlingen brengen gelijk de halve les op de plee door..
De enige uitzondering was een meisje met een medisch erkend nierprobleem (brief van de huisarts en toestemming van de mentor).
Maar de slechten verpesten het dus voor de goeden, als het echt een probleem is zou ik bekijken met de mentor wat je ermee kan. Normaal moet je echt wel drie lesuurtjes kunnen overbruggen dus misschien eens naar de dokter?
SheeNegro: op het hbo kun je 4 uur hoorcollege zonder pauze hebben
Wendy_Chewie schreef:Ik heb me ooit laten wijsmaken dat een blaas 4 liter kan houden...
Dit gezegd zijnde, kan je niet tussen het eerste en tweede uur naar toilet, tijdens de wissel?
Goof schreef:SheeNegro schreef:Dus je hebt 2 uur achter elkaar les zonder pauze? Zou toch ook niet mogen denk ik dan.. Zelfs op de hogeschool geven ze dan 15min pauze om bv naar het wc te gaan.
.
![]()
![]()
Als een school na ieder uur een pauze moet inlassen omdat 2 uur niet zou mogen dan zitten we wel tot 8 uur 's avonds
moelly schreef:Moet kunnen zolang het geen in en uit geloop naar het toilet wordt binnen de klas.
. 
".Goof schreef:Als een school na ieder uur een pauze moet inlassen omdat 2 uur niet zou mogen dan zitten we wel tot 8 uur 's avonds
Shadow0 schreef:Urielle: is dat niet heel beperkt, als je altijd maar voor iedereen hetzelfde moet doen? Lijkt me vreselijk. Ik vind het leuke juist aan mensen dat ze niet allemaal hetzelfde zijn.
(nooit gebeurd hoor!)