Dier en gezondheidszorg in Dronten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:08

XladyX schreef:
Ik doe ook hippische bedrijfskunde in Dronten, nu in mijn tweede jaar. Dus voor vragen kun je ook bij mij terecht :)

Woon jij ook op de campus?
Want dan heb ik dezelfde vragen voor jou :+

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:11

XladyX schreef:
Ik doe ook hippische bedrijfskunde in Dronten, nu in mijn tweede jaar. Dus voor vragen kun je ook bij mij terecht :)

Leuk!

Weet je nog hoe je dagen er qua les uitzagen in het 1ste jaar?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:32

danienappy schreef:
XladyX schreef:

Woon jij ook op de campus?
Want dan heb ik dezelfde vragen voor jou :+

Ik woon nu in een studentenhuis in Dronten zelf met andere studenten, maar ik heb mijn eerste jaar ook op de oude campus gewoond (de paviljoens), toen was bar 6-, de bar van school ook nog open en lag op hetzelfde terrein als de paviljoens. Daar was het elke avond gezellig en leerde je veel mensen kennen. Ik heb daar een geweldig jaar gehad! De nieuwe campus was veel rustiger maar ook gezellig, op dat terrein is nu ook de nieuwe bar, 'T Schaep, geopend. De nieuwe campus is opgedeeld in een soort rijtjeshuizen en flatgebouwen, in principe zijn de rijtjeshuizen een combinatie van internationale studenten en Nederlandse studenten en de flatgebouwen zijn voornamelijk voor Nederlandse studenten. De kamers zijn groot op de campus en je woont per 5 á 6 personen in een huis als ik het goed zeg. In de meeste huizen op de campus zit wel een wasmaschine, en in de meeste studentenhuizen door Dronten ook. Het eerste jaar heb ik gewoon mijn was mee naar huis genomen en dan zelf gewassen, dat ging altijd prima.

noukie175 schreef:
XladyX schreef:

Leuk!

Weet je nog hoe je dagen er qua les uitzagen in het 1ste jaar?

Je kunt maximale lesdagen hebben van half 9 tot half 6, maar meestal maak je die niet vol. Op maandag ben je standaard het eerste uur vrij dus kun je op zijn vroegst kwart over 10 beginnen. Op vrijdagen is het laatste uur uitgeroosterd dus kun je maximaal tot kwart voor vier les hebben. Elk lesuur duurt 1,5 uur gevolgd door een kwartier pauze. Je lessen zijn onderverdeeld in modules waarvan je er 4 krijgt (2 elk halfjaar). Binnen deze modules krijg je verschillende vakken, zo heb je het eerste halfjaar een paardenmodule en een bedrijfskundige module waarvan de vakken door elkaar heen gegeven worden. Elke 7 weken heb je tentamens.
In mijn eerste jaar had ik elke dag les, meestal 3 á 4 lesuren per dag. Soms een dag met maar één uur. De hoeveelheid les maakt eigenlijk niet zo veel uit in je eerste jaar als je op de campus zit want je kunt zo je bed uit rollen en naar school lopen. Nu in het laatste halfjaar van mijn tweede jaar heb ik minder les en ben ik 1 dag van de week vrij en een andere dag bijna helemaal vrij. De andere dagen wel volle dagen van half 9 tot half 6, maar geen van de lessen zijn verplicht dus je mag zelf bepalen welke je volgt en welke niet.

Heel verhaal getypt :P Maar ik hoop zo een beetje jullie vragen beantwoord te hebben. Voor een echte sfeerimpressie kun je het beste een meeloopdag doen, dat geeft een goed idee van de sfeer op school :)

noukie175

Re: Dier en gezondheidszorg in Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:57

Super bedankt voor de info! Typen is niet voor niets geweest, haha.

Meeloopdag heb ik dinsdag gehad, maar blijft toch lastig na 4uurtjes op de school.. Maar sfeer proeven is gelukt. :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:19

Ik sleur mijn vader naar de eerstvolgende open dag en ik ga ook nog een meeloopdag doen. Ik ben er vrij zeker van dat ik hier terecht ga komen, Almere laten ze me niet naar toe gaan xD

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 08:17

Bedankt voor je verhaal xladyx
als ik nog meer vragen heb, dan hoor je t wel :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:52

Wat ook een aanrader is, is om bij een studentenvereniging of studievereniging te gaan. Of die in ieder geval te liken op facebook zodat je een beetje weet wat er speelt. Door zo'n vereniging leer je ook heel veel mensen kennen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:01

Het zijn allemaal christelijke verenigingen, toch? Willen die wel iemand die het niet zo heeft op religie?

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:05

De Alpha en Vis Vitalis zijn echt Christelijk. Die doen ook aan bijbelstudie e.d.

De USRA zitten de meeste studenten bij. Daar zit ik ook bij, maar doe er niet zo heel veel mee. Maar ik was wel heel blij dat ik de USRA-week gelopen heb voor ik daadwerkelijk op school kwam voor de kennismakingsweek. Ik kende al zoveel mensen toen.

En sinds een maand is ook studievereniging Animo per Animali 'geopend' voor leden. Wij organiseren activiteiten die studiegerelateerd zijn. Voor de opening hebben we een theorieavond EHBO hond, paard en kat gehad bijv.

Maar er is wel een verschil tussen een studentenvereniging en studievereniging.

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:34

xIirtJj schreef:
De Alpha en Vis Vitalis zijn echt Christelijk. Die doen ook aan bijbelstudie e.d.

De USRA zitten de meeste studenten bij. Daar zit ik ook bij, maar doe er niet zo heel veel mee. Maar ik was wel heel blij dat ik de USRA-week gelopen heb voor ik daadwerkelijk op school kwam voor de kennismakingsweek. Ik kende al zoveel mensen toen.

En sinds een maand is ook studievereniging Animo per Animali 'geopend' voor leden. Wij organiseren activiteiten die studiegerelateerd zijn. Voor de opening hebben we een theorieavond EHBO hond, paard en kat gehad bijv.

kan je dat verschil uitleggen? :+

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:50

Bij een studievereniging heeft het te maken met je studie.
Een studentenvereniging is echt ter bevorderen van de contacten onder de leden.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:40

xIirtJj schreef:

Inderdaad een aanrader om bij een studentenvereniging te gaan, ik was ook erg blij dat ik de USRA-week gelopen heb en ben nu nog steeds actief lid in commissies, niet alleen leuk maar ook heel erg leerzaam.
Zo heb ik een groot feest inclusief cabaret en diner mogen organiseren met een aantal anderen.
En er zijn heel veel commissies binnen de studentenvereniging, bedenk het en het is er; een denkcommissie, sportcommissie, rattle and Hum (tractorpulling, de USRA heeft een eigen wagen) etc dus voor ieder wat wils. Je kunt zo veel of weinig doen voor de vereniging als je zelf wilt en mag bovendien altijd gratis koffie en thee halen in de USRA Toren halen (zithoek van de vereniging).

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:14

Hi!

Ik zit enorm te twijfelen.
Ben vorig jaar op de opendag geweest.
De combinatie lijkt me leuk alleen ik zou dan in dronten moeten gaan wonen en dat wil ik gewoon echt niet :P

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:38

Heb even in je profiel gespiekt, maar Meppel - Dronten moet toch te doen zijn? Trein ben je 50min bezig. Daar komt dan wel huis-station bij en de 5min van Dronten station-school..

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 16:45

Als het is wat je leuk lijkt, zou ik er gewoon voor gaan.
Mij lijkt het ook wel te doen vanuit Meppel, maar dat is natuurlijk je eigen mening en ik weet niet wat voor opleidingen er dichterbij voor je zijn.
Zelf neem ik natuurlijk een grote stap door uit huis te gaan, maar ik ben blij als ik eindelijk een beetje zelfstandigheid heb :+

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:19

Ik studeer nu in Leeuwarden en reis ook met de trein 50 minuten.
Ik wil niet in leeuwarden wonen omdat ik de stad niet echt geweldig vind.
En als ik Leeuwarden al niet echt bijzonder vind dan dronten al helemaal niet :p

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:49

Haha, dat verklaard idd genoeg!
Maar de juiste opleiding kent geen plek denk ik.. Maar als je dat heel belangrijk vind, is de opleiding ook minder leuk. Dus dan moet je gaan afwegen. ;)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:51

Ik moet dus wel kiezen tussen plek en studie. Leukere studie zit in Almere, maar Dronten is dichtbij. Ben er nog steeds niet over uit. Op 4 april maar even mijn vader meeslepen en kijken wat die er van vindt.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:23

Je moet doen wat je leuk lijkt.
Echt waar.

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 17:59

Ik zou persoonlijk voor de leukere studie gaan en zo veel verder is Almere nou ook weer niet (in mijn ogen)!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:23

Dronten is 15 minuten met de auto, Almere bijna 2 uur met de trein. Verbinding is gewoon bagger. En mijn ouders zien me niet graag gaan. Natuurlijk vind ik het zelf ook spannend. Maar ik weet het niet |o

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 19:25

Ow dan is het verschil toch nog wel wat, met name door die slechte verbinding.
Maar als je die studie écht leuker vindt, dan zou ik alsnog lekker naar Almere gaan!
Misschien denk ik wel te makkelijk hoor, maar toch...

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:56

Als je de studie in Almere leuker vindt, dan moet je daarvoor gaan. Je moet niet naar Dronten gaan omdat dat lekker dichtbij is.
Er stoppen zoveel mensen in het eerse jaar....

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 20:27

Riraito heb je al een keuze kunnen maken?

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 18:14

Nog meer mensen?