Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jumerenik schreef:ik herken dit soort gerdag en ik weet zeker dat het heel vervelend is, MAAR onhoud dat topspor heel veel werk is, zij zitten mischien niet tot laat op school, maar ze zitten vaak wel uren te trainen. omdanks dat op dit moment lijkt dat ze mider moet doen, ook zij moegen gewoon alle toetsen maken, voor hun is het gewoon uitstel van exicutie. uiteindellijk komen zij zichzelf echt wel tegen! aan het eind van ht jaar moeten gewoon alle oprdachten ingelevrt zijn, zo niet dan mag je gewoon niet naar de volgende klas en vlijf je zitten!
ik ben het er zeker mee eens, maar ga gewoon eens met de schooleiding zelf praten NIET SPECEFIEK OVE DIT GEVAL!!!!! maar gewooon in het lemeen. dat jij het gevoel hebt dat topsporters voorgetrokken worden en dat je dat vervelend vind, dat je snapt dat ze veel moeten doen, maar dat er ook een max aan zit. ik denk dat je er vedder
Snollygoster schreef:jumerenik schreef:ik herken dit soort gerdag en ik weet zeker dat het heel vervelend is, MAAR onhoud dat topspor heel veel werk is, zij zitten mischien niet tot laat op school, maar ze zitten vaak wel uren te trainen. omdanks dat op dit moment lijkt dat ze mider moet doen, ook zij moegen gewoon alle toetsen maken, voor hun is het gewoon uitstel van exicutie. uiteindellijk komen zij zichzelf echt wel tegen! aan het eind van ht jaar moeten gewoon alle oprdachten ingelevrt zijn, zo niet dan mag je gewoon niet naar de volgende klas en vlijf je zitten!
ik ben het er zeker mee eens, maar ga gewoon eens met de schooleiding zelf praten NIET SPECEFIEK OVE DIT GEVAL!!!!! maar gewooon in het lemeen. dat jij het gevoel hebt dat topsporters voorgetrokken worden en dat je dat vervelend vind, dat je snapt dat ze veel moeten doen, maar dat er ook een max aan zit. ik denk dat je er vedder
Hun lessenrooster is al speciaal aangepast, ze mogen gewoon gaan trainen tijdens de schooluren, wanneer ze geen hoofdvakken hebben. Natuurlijk zitten er ook hele aardige kerel tussen die echt hun best willen doen, maar de grote hoop zijn gewoon irritante rotjochies die goed genoeg weten dat ze alles mogen want de school doet er toch niets aan.
Er zaten inderdaad hele goede mensen bij Topsport, maar ook evengoed personen die het "systeem" helemaal naar hun hand hebben gezet.chelle_dora schreef:TS ik snap dat je het vervelend vind, maar ik vraag me een ding af; als ze als topsport paardrijden hadden gehad, of helemaal geen topsporters waren geweest, had je ze dan ook rotjochies gevonden?
Topsport is zeker niet makkelijk, en al helemaal niet als je wel gewoon je lessen moet volgen (want aan het eind van het verhaal moeten ze nog steeds alle toetsen maken, alleen komt er een hoop op zelfstudie aan, denk je dat dát makkelijk is op die leeftijd?), en tegelijkertijd door je klas wordt uitgekotst omdat jij niet naar de les hoeft en zij wel, terwijl jij wel je reet eraf traint. En eigen keuze.. het is toch ook je eigen keuze om géén topsporter te worden? Om niet 7 uur op een dag met sport bezig te zijn en daarnaast nog steeds school te volgen? Als het zo gemakkelijk is, dan doe je het zelf toch, dat is immers óók een keuze.
De een leert de hele dag, de ander sport de hele dag, als ze daar nou goed in zijn, laat ze dan lekker. En dat ze dan niet na hoeven te blijven, wil niet zeggen dat ze niet op hun sodeflikker krijgen; enkel kunnen ze niet op de uren nablijven die jij nablijft, omdat dit in de war komt met hun sportschema. Een school geeft die uitzondering niet voor niets, er zit wel degelijk talent in die kinderen en school stimuleert talent ook. Als jij achterlijk goed had kunnen paardrijden, had je dezelfde behandeling gekregen, maar dan was het ineens mooi geweest waarschijnlijk, had je alleen geklaagd over het feit dat je klasgenootjes zo gemeen deden tegen je... Omdat jij topsport had beoefend..
Met de manier waarop jij over je topsportende klasgenootjes praat (en wellicht doen je klasgenoten dat ook) snap ik best dat je topsportende klasgenootjes niet heel sociaal doen. Waarom zouden ze aardig zijn tegen een klas vol kinderen vol afgunst.
Snollygoster schreef:Shirley schreef:Het afluisteren van een gesprek en de gegevens daarvan doorspelen, vind ik eigenlijk nog veel erger !
Afluisteren? Ze waren in de ruimte ernaast aan het praten met de deur wijdopen, ik ga mijn oren ook niet dichtstoppen omdat zij zo dom zijn geweest om in het bijzijn van een leerling zulke dingen te zeggen!
Snollygoster schreef:chelle_dora schreef:TS ik snap dat je het vervelend vind, maar ik vraag me een ding af; als ze als topsport paardrijden hadden gehad, of helemaal geen topsporters waren geweest, had je ze dan ook rotjochies gevonden?
Topsport is zeker niet makkelijk, en al helemaal niet als je wel gewoon je lessen moet volgen (want aan het eind van het verhaal moeten ze nog steeds alle toetsen maken, alleen komt er een hoop op zelfstudie aan, denk je dat dát makkelijk is op die leeftijd?), en tegelijkertijd door je klas wordt uitgekotst omdat jij niet naar de les hoeft en zij wel, terwijl jij wel je reet eraf traint. En eigen keuze.. het is toch ook je eigen keuze om géén topsporter te worden? Om niet 7 uur op een dag met sport bezig te zijn en daarnaast nog steeds school te volgen? Als het zo gemakkelijk is, dan doe je het zelf toch, dat is immers óók een keuze.
De een leert de hele dag, de ander sport de hele dag, als ze daar nou goed in zijn, laat ze dan lekker. En dat ze dan niet na hoeven te blijven, wil niet zeggen dat ze niet op hun sodeflikker krijgen; enkel kunnen ze niet op de uren nablijven die jij nablijft, omdat dit in de war komt met hun sportschema. Een school geeft die uitzondering niet voor niets, er zit wel degelijk talent in die kinderen en school stimuleert talent ook. Als jij achterlijk goed had kunnen paardrijden, had je dezelfde behandeling gekregen, maar dan was het ineens mooi geweest waarschijnlijk, had je alleen geklaagd over het feit dat je klasgenootjes zo gemeen deden tegen je... Omdat jij topsport had beoefend..
Met de manier waarop jij over je topsportende klasgenootjes praat (en wellicht doen je klasgenoten dat ook) snap ik best dat je topsportende klasgenootjes niet heel sociaal doen. Waarom zouden ze aardig zijn tegen een klas vol kinderen vol afgunst.
Ja, zelfs al reden ze paard zou ik ze nog rotjochies vinden. Zoals ik al eerder zei zitten er ook hele aardige kerels tussen waar ik wel goed mee kan opschieten, maar de rest heeft gewoon een nek van hier tot in Tokio omdat hun team "een naam" heeft. Een stom voorbeeld wat laatst was voorgevallen, een van die jongens rent door de gangen, zegt een leekracht dat ie niet mag rennen, waarop die jongen dus zegt "ik krijg geen les van jou, dus jij hebt helemaal niets over mij te zeggen".
Ik begrijp ook goed genoeg dat ze hard werken, maar ze mispeuteren ook vanalles en worden hier niet voor gestraft. Dat zit mij hier dwars, want een gewone leerling zou allang van school geschopt worden.
Ibbel schreef:Een volwassen persoon staat dan op, loopt naar de deur, maakt zich bekend, en vertrekt en/of sluit de deur. Het feit dat je bent blijven luisteren is gewoon niet netjes.
Ayasha schreef:Het zou me werkelijk geen **** kunnen schelen of een ander voor getrokken wordt zolang ik daar zelf geen last van heb. Doe je iets mis, niet gaan janken dat een ander dit of een ander dat. Wees dan ook zo "volwassen" om de straf uit te zitten. Zie het als een deel van jouw leerproces. Als zij van een brug springen, spring je er dan achteraan?
Je had het gesprek niet mogen horen, daar kan je niet aan doen, maar waar je wel aan kan doen is dat je het vervolgens meteen gaat door beppen aan de rest.
Percy schreef:Ook ik kan me de reactie van ts wel voorstellen.
Weet nu over welke jongens ts het heeft en ik kan me wel voorstellen dat de andere leerlingen last van een aantal van hen heeft want die vinden zichzelf echt geweldig en gedragen zich daar ook naar. Mijn dochter zit niet bij ts op school voor zover ik weet maar die kent deze jongens wel (en nee, die doen niet de paardensportopleiding).
Dat ze privileges hebben omdat ze (top)sport beoefenen en dat het heel zwaar is in combinatie met school is hier volgens mij helemaal het probleem niet. Ook normaal pubergedrag is dat niet maar de manier waarop deze jongens zich gedragen is er echt ver over. Niet alleen op school maar ook op andere plaatsen. Ga daar niet te veel over uitweiden omdat ts dat zelf ook niet doet.
Zeg maar dag tegen je topsportcarriere als je je (ernstig) misdraagt.