Echt blij met je baan / werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Re: Echt blij met je baan / werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:03

Op het moment? Nee.

Ik had het hier heel erg naar mijn zin. Tot er een hoop veranderingen kwamen binnen het bedrijf, een hoop ellende, een nieuwe collega, mijn fijne leidinggevende weg, nog meer ellende en nu wordt mijn contract niet verlengd.
Ga nu elke dag echt met tegenzin naar mijn werk en dat is moeilijk. Heb dit nog nooit gehad. Nog 2 weekjes doorbijten.
Hopelijk vind ik wel snel een nieuwe baan waar ik wél weer met plezier naartoe ga.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:06

Met mijn huidige functie ben ik niet blij. Er is geen afwisseling meer in het werk en het wordt nu wel erg simpel. Ik was binnen de organisatie aan het kijken of ik misschien iets anders kon gaan doen. Want mijn collega's en de manier van opzet bedrijf vind ik wel leuk. Maar helaas zijn daar geen kansen. Dus blijf ik nu maar wat ongelukkig zitten omdat er buiten de deur niet veel beter te vinden.

Als ik kijk naar mijn passie is daar weinig tot geen werk in te vinden. En nee ben geen hoogvlieger maar wil eigenlijk wel graag een functie met iets meer inhoud en afwisseling. Ik werk als management assistente en dit is een uitstervend beroep bij ons bedrijf, maar ook bij meer bedrijven.

Zou graag iets heel anders doen maar zou dan moeten bepalen wat....

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:21

Echt blij nee...Ik ben chemisch analist van beroep bij een groot bedrijf in de Botlek.

Sinds de reorganisatie is de sfeer behoorlijk weg en is de gezelligheid 0,0.
We waren een afdeling met een hechte groep van 6 man, in een bedrijf van toen totaal 400.
Er zijn er nu ,inclusief mijzelf, 3 man van over. en totaal nog 275...
Helaas zijn ook hier geen doorgroei mogelijkheden.
Vroeger werkten we in 2-ploegendienst, dit is komen te vervallen en dus ben ik in salaris achteruit gegaan maar de werkdruk is twee keer zo hoog geworden...
We staan nu met z'n tweeen al een jaar lang dag in dag uit hetzelfde te doen.
Dit blijf ik echt geen 20 jaar doen, maar het is hier in de regio bij elk bedrijf het zelfde, er is hier geen ander werk te vinden.
Dus helaas ben ik genoodzaakt hier te blijven.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:31

Het verbaast mij hoeveel mensen tevreden zijn. Ik ga al jaren met tegenzin naar mijn werk, verschillende jobs gehad maar het bevalt mij niet. Misschien een verkeerde keuze gemaakt met mijn opleiding en kan nu niet meer wijzigen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:35

mystery1980 schreef:
Het verbaast mij hoeveel mensen tevreden zijn. Ik ga al jaren met tegenzin naar mijn werk, verschillende jobs gehad maar het bevalt mij niet. Misschien een verkeerde keuze gemaakt met mijn opleiding en kan nu niet meer wijzigen.

Dat lijkt mij dan ook verschrikkelijk, iedere dag met tegenzin naar je werk gaan. Dan zou het echt eindeloos voelen voor mij, en dan de gedachte dat je het nog een jaar of 40 moet volhouden pfff (als je in de luxepositie bent om zolang een baan vast te kunnen houden).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:40

Ik werk in de horeca (keuken, bar en bediening) en in de thuiszorg als verzorgende IG.

Ik ben in opleiding voor verpleegkundige hbo.

Moet zeggen dat ik mijn beide werken erg leuk vind! Hoewel dit natuurlijk niet is wat ik wil blijven doen, het is prima voor mij om hier te starten. Zo heb ik al ervaring als ik de opleiding heb afgerond en ik geloof dat dat positief is voor mijn verdere carriere :D

Ik werk niet altijd met plezier :') Heb ook wel eens een baaldag,, maar over het algemeen ben ik wel ht blij met mijn werk! En ben ik zeker blij dat ik uberhaupt werk héb!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:44

Ik denk dat als ik mijn werk niet écht leuk had gevonden ik het nooit vol zou houden.
Ik werk in een hotel in het buitenland. Van 21 april tot 21 oktober werk je zonder ook maar 1 dag vrij. Dagen van 17 uur zijn standaard, dagen van 20 uur zijn in het hoogseizoen zeker geen uitzondering :D
Dus ja, ik vind mijn werk écht leuk!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:49

wat leuk om te lezen wat men allemaal qua werk doet, spiek ook gelijk in de profielen om er iemand achter te zoeken erg leuk om te lezen allemaal.

ik ga zeker met plezier naar me werk als kraamverzorgende, al zou ik een baan in de paardenwereld ook waarderen en als me deze word aangeboden voor leuke uren en centjes zou ik deze toch met beide handen aangrijpen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:51

Ik ga elke dag (nou bijna dan) met veel plezier naar mijn werk! Zoals iedereen heb ik ook wel eens een baaldag maar dat is eigenlijk niet werk gerelateerd.

Werk bij een groot bedrijf vlak bij huis, ga dus dagelijks op de fiets.
Heb een uitdagende functie, groei nog elk jaar in mijn werk, bedrijf is groeiende en ontwikkeld door dus mogelijkheden en uitdagingen zat!

Heb hiervoor 1 jaar in een bedrijf gezeten waar ik mijn werk met de spreekwoordelijke 2 vingers in de neus kon doen. Daar werd ik diep ongelukkig van en ondanks dat ik een vast contract kon krijgen en het goed verdiende heb ik gekozen voor een uitzendbaan, onzekerheid maar wel een hele toffe baan (waar ik nu al bijna 7 jaar zit).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:01

Nee, ik ben niet blij met mijn baan. Hiervoor werkte ik in een luxe lingeriezaak en daar heb ik 3,5 jaar lang met veel passie en plezier gewerkt. Na 2,5 jaar begon de sfeer te veranderen en uiteindelijk ging de boel failliet, omdat ik voor een stel oplichters bleek te werken (heeft zelfs de media gehaald). Door dat laatste super stressvolle jaar heeft mijn gezondheid een fikse tik gehad.

Na ruim een jaar vond ik weer nieuw werk, waar ik van begin af aan al wel mijn twijfels over had. Maarja, ik wou mijn horizon verbreden en heb de baan aangenomen (daarbij was het ook erg prettig om weer een inkomen te hebben :D ). Vanaf mijn eerste werkdag voelde ik me niet welkom en ondanks dat het werk zelf heel leuk is, heb ik gemerkt dat collega's en de sfeer op het werk ontzettend belangrijk zijn. De klachten die ik had na mijn baan in de lingeriezaak kwamen weer opspelen, waardoor ik nu ziek thuis zit. Ben er dus wel achter dat collega's en sfeer op het werk voor mij heel belangrijk zijn om een baan te laten slagen.

Heb na veel overleggen met partner, vrienden en familie besloten om voor mijn eigen geluk te kiezen en ik zit nu te wachten op een telefoontje van de re-integratiecoach om te bespreken hoe we dit nu aan moeten pakken. Ik vind het een hele enge beslissing, in deze tijd zelf ervoor kiezen om vroegtijdig je contract te beëindigen, maar ik ga desnoods wel weer schoonmaken of kranten bezorgen als we op een gegeven moment krap komen te zitten.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:02

Ik ga wel elke dag met plezier naar mijn 'werk'! Zit in het laatste jaar van mijn opleiding, maar dat bestaat bijna volledig uit werken. Ik sta voor de klas op de middelbare school en geef aardrijkskunde.
Heb ook wel stages gedaan bij scholen waar ik het lang niet zo leuk vond, maar mijn huidige school is helemaal geweldig! Het past precies bij mij, een lekker kleine dorpsschool met maar 230 leerlingen. En super collega's! Ik heb dus absoluut geen spijt van mijn opleidingskeuze en dit wil ik voorlopig ook wel blijven doen (op deze school dan).
Met mijn bijbaantje (in een bakkerij) ga ik binnenkort stoppen. Dat was werk waar ik niet (meer) gelukkig van werd. Ik zou dat absoluut niet de rest van mijn leven kunnen doen. Verkopen in de winkel wel; contact met klanten is leuk, administratief werk ook wel, maar het inpak- en schoonmaakwerk... :\ Tja dat hoort er wel bij, maar dat zijn dingen die ik als docent dus lekker niet hoef te doen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:06

Ik heb ook wel eens een rotdag, maar ik heb nu een bijbaan in de dierverzorging naast mijn studie. Maar weinig mensen mogen zich zo gelukkig prijzen dat ze werken met fantastische apensoorten, mensen alles mogen vertellen over de geweldige apen die er rondlopen en het mooiste wat er imo is, is dat je hand vastgepakt wordt door zo'n bijzonder wezentje.. <3 Ik ben echt gek op m'n werk!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:08

Ja, ik ben blij met mijn baan!
Ondanks dat het een kantoorbaan is (juridisch secretaresse) vind ik de afwisseling erg leuk, misschien komt dat ook wel omdat ik de enige werknemer ben... Er zijn altijd dingen die je minder leuk vindt, maar de processtukken opstellen en mensen te woord staan c.q. informeren vind ik erg leuk! :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:11

Ja, ik vind mijn baan leuk. En natuurlijk heb ik er ook weleens stress van (dat is inherent aan de job), en op die momenten ga ik uiteraard niet altijd met plezier naar mijn werk :n
Ik werk als beleidsmedewerker in de gehandicaptenzorg, wat het zo leuk maakt is de diversheid aan onderwerpen, maar ook dat ik op deze manier als beleidsmedewerker dicht bij de mensen kan staan waar het beleid voor bedoeld is. Ik kan mijn kennis en kunde gebruiken voor mensen, en indirect een bijdrage leveren. Dat heb ik tijdens mijn studie altijd al gewild, en is in praktijk erg prettig :j

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:28

Ja, ik heb plezier aan mijn werk en vooral alles daaromheen.
Ik ben freelance vertaler en werk dus thuis. Ik kan heerlijk mijn eigen tijd indelen en zo 's middags voldoende tijd vrijmaken voor mijn paarden zonder dat mijn partner daar 'last' van heeft.
Ik heb momenteel 4 paarden en kan alles zelf bekostigen.
Geen ellendige files, door de regen naar je werk fietsen of rare collega's, maar soms wel strenge opdrachtgevers die het werk liever vandaag dan morgen af willen zien. Meestal geen probleem voor mij want dan werk ik toch gewoon tot middernacht of het hele weekend door? Elke minuut die ik werk, levert immers geld op.
Soms stomme opdrachten, soms ook leuke. Laatst een website vertaald met informatie over tampongebruik bijvoorbeeld :=

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:34

Nee ik vind mijn baan niet leuk.. :n
Simpel werk, door gasten uitgelachen/bedreigd/genegeerd worden, stomme roosters, etc

Alleen mijn collega's zijn wel leuk en gezellig! :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:38

Ik zit op dit moment al >6 maanden thuis, pas afgestudeerd.
En kan echt niet wachten tot ik 15 maart aan de slag mag bij mijn eerste echte baan.
Thuiszitten is echt verschrikkelijk, het voelt als stilstaan. Het duurde mij dan ook veel te lang totdat ik iets vond.
Ik kan me voorstellen dat een baan waar je niet gelukkig in bent, ook verschrikkelijk is hoor. Maar persoonlijk doe ik liever iets dan dat ik niets doe.

Ik ga de academische wetenschap in, duidelijk geen standaard '9 tot 5' baan en erg dynamisch en afwisselend.
Ik kijk er ook erg naar uit, heb tijdens mijn stages enorm genoten van de mogelijkheid om lekker elke dag bezig te zijn in het onderzoek.
Ik hoop van harte dat ik dit over een hele hoop jaar nog steeds zo leuk vind natuurlijk :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:45

Ja, ik ben heel blij met mijn baan. Zeker nu ik eigen baas ben en mijn reguliere werkzaamheden combineer met personeelsmanagement, netwerken en organiseren van allerhande dingen, ga ik met veel plezier naar mijn werk. Er zitten ook mindere kanten aan maar die wegen niet op tegen de leuke :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:45

Ja ik ben wel blij met mijn baan. Ga elke dag met plezier naar het werk. Oke, op zondag zeg ik ook weleens dat ik helemaal geen zin heb om weer te beginnen en vanmorgen mompelde ik dat ik vandaag de hele dag in bed zou blijven :+
Maar goed ik zit er toch, heb heel veel vrijheid, leuke collega's, leuke bazen, volg een HBO opleiding op kosten van de baas. Mag best weleens bokken tussendoor, zolang het werk aan het einde van de dag maar gewoon klaar is e.d.

Ik werk in het onderwijs (in een ondersteunende dienst en functie ;) ) en daardoor heb ik veel vakantie en in de zomer zelfs 5 weken. Maar eigenlijk zijn die 5 weken me vaak ook wel een beetje te lang.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:46

Ik word blij van mijn werkgever, het is echt een geweldig bedrijf waar ik mijn fulltime baan heb.
Het is alleen een kl*te end rijden :D Het is een kantoorbaan, ik ben incidentcoordinator, leuk, afwisselend en uitdagend.

Maar van mijn eigen bedrijf word ik pas echt blij. :D
Het is een 'home-based-business'. Mijn man werkt vanuit huis en op tijden dat hij zelf wilt,
ideaal met een kleine pup in huis en zoveel dieren. Geen files, niet vroeg opstaan :Y) .
Ik help en ondersteun hem in de avonduren en in het weekend.
Wij helpen een groot team van enthousiaste mensen naar een goede gezondheid en een inkomen,
allemaal mensen die soms heel parttime naast hun baan of bedrijf bezig zijn een extra inkomen op te bouwen.
Fantastisch om te doen, het is erg dankbaar en het geeft me veel energie en voldoening.
Tevens kan ik er mijn passie in kwijt; trainen.

Ik was altijd trainer bij een grote glasvezelprovider, maar door verhuizing van het bedrijf heb ik
noodgedwongen afscheid moeten nemen.
Nu train en coach ik onze teamleden, meestal online, ideaal! :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:52

Ik werk als psychiatrisch verpleegkundige en ja, ik ben dol op mijn baan!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:00

Via het uitzendbureau soms diensten in de kinderopvang. Kinderdagverblijf vind ik niet echt leuk, ik kan gewoon écht slecht tegen poepluiers. Buitenschoolse opvang (4+) vind ik al leuker, maar is niet iets wat ik echt lang voor vast wil doen. Het is leuk om met die kinderen bezig te zijn, maar het brengt mij geen voldoening.

Ik kijk wel uit naar mogelijke opdrachten voor mijn eigen bedrijf: bijles/huiswerkbegeleiding, kinderen begeleiden op een film-/tvset en dat soort dingen. Dingen doen, regelen, kinderen vooruit helpen, dat is waar ik mijn plezier uit haal.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:06

Ja, ik ben erg blij met mijn werk! (naast mijn studie als Accountmanager)
werk er nu 3 jaar en volgende maand loopt mijn contract af wat niet verlengd mag worden omdat ik te duur ben (lang leve het werk in een winkel!)
ben met school aan het kijken of ik een meer uren contract kan regelen, dan mag ik wel blijven :D
ze willen me ook graag houden en ik wil ook graag mijn volgende studie op het hoofdkantoor gaan doen. :j

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:08

Met mijn bijbaantje? Nee. Het is kassawerk en daar word ik totaal niet uitgedaagd om nieuwe dingen te doen/ te leren. Ik zit nu in mijn 2e jaar HBO.
Later wil ik gaan werken op een accountantskantoor, een eigen bedrijf starten om mensen met schulden te helpen of lerares economie op de middelbare school/ MBO worden. Dit lijkt me allemaal hartstikke leuk!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:10

Ik ben ook blij met mijn werk. Werk momenteel parttime in een restaurant. Nog niet zolang, maar krijg het steeds meer naar mijn zin.
Ik doe momenteel de opleiding kinderopvang en loop stage bij een leuk bedrijf, maar ben er wel achter dat dit niet is wat ik 24-7 wil gaan doen. ik vind het wel ontzettend leuk, maar momenteel trekt de horeca mij meer.