6 uur tussenuur, moet ik nog steeds gewoon naar school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: 6 uur tussenuur, moet ik nog steeds gewoon naar school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:58

Is het structureel of eenmalig?
Bij structureel zou ik toch eens met de mentor bespreken of dat niet met de roostermaker opgenomen kan worden.
Bij eenmalig zou ik aan de docent een vervangende opdracht vragen die je thuis kan maken (of in de eerste drie tussenuren :P ) zodat je de les mag skippen. In overleg is er normaal veel mogelijk hoor.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:09

Wij mochten op de middelbare school ook niet van het plein af. Zodra ze daar achter kwamen hadden wij corvee aan onze broek hangen :+ Ik zou me gewoon ziek melden (lief kijken naar mama) of kijken of je met de klas wat kan regelen :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:13

Wat stom dat je in de 4e nog niet van het schoolterrein af mag! Wij mogen dat alleen de eerste 2 jaar niet..

Je bent gewoon verplicht te gaan (iig bij ons wel) maar misschien valt er met je afdeelingshoofd/docent/iemand anders die erover gaat wel wat te regelen? Bij ons verschilt het een beetje per hoofd, maar bij ons zou je bij de meeste wel iets kunnen regelen..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:24

Op zich begrijp ik wel dat leerlingen niet het schoolplein af mogen. De school is verantwoordelijk tot de bel 's middags gaat. Stel dat er iets gebeurd in zo'n tussenuur, kan ik me voorstellen dat het voor problemen kan zorgen tussen bijvoorbeeld de ouders en de school.
Als je een tussenuurtje hebt, kun je gewoon op school aan het werk. Twee tussenuren kunnen ook wel. Maar zes tussenuren? Ik snap eigenlijk niet hoe ze zoiets kunnen bedenken :?
Overleg met de betreffende docenten of je afdelingsleider, zou ik zeggen!

Succes morgen! :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:31

Dit is mede waarom ik echt de schoolbanken niet meer in wil. er wordt zo veel tijd besteed aan niks. Ik denk altijd tijd is geld en dan vind ik 2 uur zitten wachten al lang. dit terwijl ik leren heel erg leuk vind, maar gewoon dat vaak ongeregelde en die les uitvallen vind ik echt zo zonde.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:36

Pff jeetje, dit is wel abnormaal. Kan je niet met leraren overleggen of er misschien toch geruild of zo kan worden? Doen wij ook wel, proberen kan altijd. Ik zou het eigenlijk wel raar vinden als dit voor vast is. Een malig, vervelend maar oke. Maar elke keer? Hmm, dan houdt de school er niet veel rekening mee.

Ook jammer dat je niet van het plein mag. Anders kan je met wat vrienden en zo wel op stap. Maar 6 uur lang in de kantine, eindeloos. Óók als je huiswerk gaat maken. Dan duurt het alsnog héél lang.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:42

Tja, als je als school bonje krijgt met ouders omdat leerlingen diefstal plegen 'onder schooltijd' in de naastgelegen AH ga je wel regels bedenken :') .

Ik geloof er niet in dat dit structureel is... leraren zijn net mensen dus als dit structureel was word het echt wel opgelost!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:17

amber15 schreef:
Op zich begrijp ik wel dat leerlingen niet het schoolplein af mogen. De school is verantwoordelijk tot de bel 's middags gaat. Stel dat er iets gebeurd in zo'n tussenuur, kan ik me voorstellen dat het voor problemen kan zorgen tussen bijvoorbeeld de ouders en de school.

Dat vind ik echt onzin hoor. Regels voor de pauze snap ik nog wel enigzins, inderdaad ivm overlast. Maar als kinderen 16 zijn hoeven ze geen kinderoppas meer te hebben en is dat hele verhaal van aansprakelijkheid volgens mij ook niet meer aan de orde.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:25

School aansprakelijk? Dus als een docent ziek is en je eerder vrij bent is de school ook aansprakelijk als je wat overkomt? Lijkt mij sterk hoor :+

Vind het vooral idioot dat je niet van het schoolterrein af mag, tis toch verdorie geen gevangenis :? Ik geloof dat ze er weinig aan kunnen doen als je er wel af gaat, je spijbelt immers niet. Waar ze het vandaan halen dat je verplicht bent daar te blijven?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:31

moonsparkle schreef:
Dit is mede waarom ik echt de schoolbanken niet meer in wil. er wordt zo veel tijd besteed aan niks. Ik denk altijd tijd is geld en dan vind ik 2 uur zitten wachten al lang. dit terwijl ik leren heel erg leuk vind, maar gewoon dat vaak ongeregelde en die les uitvallen vind ik echt zo zonde.

We hebben het over de middelbare school nu he..

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:35

Ik heb ook zoiets, erg fijn ahum. Ik heb met een docenten overlegd, en we zijn tot het besluit gekomen dat ik wiskunde met een ander uur kan meedoen. Dus en eerder vrij en minder tussenuren, misschien ook een optie voor jou?

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:41

Ik zou het wel weten :Y)

Hartstikke zonde van je tijd joh..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:45

Dan spijbelde ik altijd gewoon. Wisten m'n ouders wel van en die vonden het geen enkel probleem zolang ik goede cijfers haalde. En dat was mijn probleem nooit :)

Wij verzonnen ook altijd de regel dat het niet mocht etc. _O-
Volgens mij begonnen we met 2 tussenuren en werden dat er steeds meer :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:53

Als ik dat heb dan ga ik gewoon naar huis hoor. Dan maar 2 uur inhalen (dan ben je in principe alsnog eerder uit). Als het elke week is natuurlijk niet, maar dan ga ik wel in gesprek met mentor/roostermaker/directeur.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:55

Ken het probleem.. En dan de mediatheek niet in kunnen omdat die vol zat.. mijn ouders meldden mij in zo'n geval ziek!

Heb ook een tijdje pfeiffer gehad en had toen toestemming om in tussenuren thuis te gaan slapen. Toch nog wat geluk ;)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:55

Bij mij is het zo dat als je langer onderweg ben (heen + terug) dan jij les hebt je thuis mag blijven, en ik heb dan weer het geluk dat ik een uur heen en een uur terug fiets :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:02

Tja, het is vervelend, maar ik ben bang dat je gewoon heen moet. Bij ons waren zulke roosters zelfs redelijk 'normaal'.
Kan je je tijd niet nuttig besteden? Ik neem aan dat je school toch wel een studieruimte heeft.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:19

Bij ons was het zo: als je langer onderweg bent dan dat je les hebt, dan hoef je niet op school te komen.
Maar met 6 tussenuren zou ik zoiezo niet gaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:22

Dit was voor mij de reden om te roepen dat ik een verlengd weekend had! :) Ik deed dan wel een eerlijke mail naar de leraren waarvan ik wel les had dat ik het onnodig vond om op te komen dagen door de veel uitval. Veelal werd dat wel gewaardeerd. :j

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:31

3 tussenuren??!! Jemig zeg. Dan kan je uitgebreid je paard verzorgen en rijden en dan weer terug nat school.
Ik hoop van harte dat je iets geregeld krijgt. Dat je in elk geval naar buiten mag tussendoor.
Pffff. En dan nóg eens drie. Heb je al je huiswerk ook meteen af. Sterkte!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:38

Jeetje... Wat een onzin dat je niet van het terrein af mag zeg! Nog nooit van gehoord, als ik het terrein af wilde ging ik gewoon en houd me maar eens tegen :+

Kan me herinneren ook ooit zo'n rooster te hebben gehad, alleen nog geschiedenis en LO aan t einde van de dag. Geschiedenis hadden we daarom een regeling dat als je een opdracht maakte je niet naar de les hoefde te komen en ik had verder een ontzettend toffe gymleraar :P
Maar linksom of rechtsom... ik had geen uuuuren op school gaan zitten wachten hoor, toedeledokie.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:41

Suzanne F. schreef:
Ik kan me iets herinneren van vroeger dat als je meer dan 3 tussenuren had, de lessen erna kwamen te vervallen. Maar dat kan ook iets zijn wat ik zelf had verzonnen toen. :')
No way dat ik op school was gebleven. Een uurtje les en lekker naar huis. Maar dat is niet echt een pedagogisch verantwoord antwoord. Ahum, ik zou gewoon je boeken pakken en je huiswerk gaan maken en gaan leren.

Dat geldt op mijn school nog steeds. 7 tussenuren is gewoon waanzin!