Gezocht: Studenten opleiding equine,leisure and sports (VHL)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 23:14

Juuuuul_Xx schreef:
Ik ga op kamers en neem mn paardje mee :) ik kan niet zonder hem. O:)

Nee ik ben bij de opendag geweest en heb een poos met studenten en leraren gekletst. En het sprak me allemaal meteen aan dus een meeloopdag hoeft van mij niet eens. Ik heb mn keuze gemaakt :D

Klinkt leuk! Ga je opzoek naar een stal in Wageningen? Ik kijk nog even hoe ik het ga doen. Eerst reizen en misschien in de toekomst ook op kamers en paard mee :)
Okee! Ik dagt misschien zijn we er teglijk geweest haha.
Ik kan ook egt niet zonder mijn paardje!
Ga je zomerscurses scheikunde doen?

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 23:18

unihorses schreef:
he, toevallig ik wil dit volgend jaar gaan beginnen :D heb een meeloop dag gedaan en opendag.
ik en mijn 2 paarden gaan wel verhuizen kom uit het noorden :+

Inderdaad toevallig!
Leuk dat je het ook wil gaan doen!
Ga je ook opzoek naar een stal in Wageningen? :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:19

Ik zit nu op Dierwetenschappen bij de wur maar ga overstappen naar de vhl.
Ik start dus volgend jaar in het tweede jaar ben dan ook echt benieuwd! !

esmeerodrigo

Re: Gezocht: Studenten opleiding equine,leisure and sports (VHL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:26

Ik meld mij ook ! Zit nu in examen jaar havo en wil de opleiding ook gaaan doen !! Super leuk dit topic, nog mensen uit noord holland ?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:27

ssandyy schreef:
unihorses schreef:
he, toevallig ik wil dit volgend jaar gaan beginnen :D heb een meeloop dag gedaan en opendag.
ik en mijn 2 paarden gaan wel verhuizen kom uit het noorden :+

Inderdaad toevallig!
Leuk dat je het ook wil gaan doen!
Ga je ook opzoek naar een stal in Wageningen? :)

niet in wageningen, ... ik denk ede. sws wil ik in ede gaan wonen... en sporten in lunteren (voltige :+) en dan dus studeren in wageningen :D dus paardjes daar ergens in de buurt...
zit alleen met die kamers als ik nu wat wil is het voor vanaf april op zijn laatst mei en stallen reserveren gaat ook niet ( of nouja een stukje gras heb niets met een stal :+ ) wil ook wel op een laag budget blijven haha rond de 100 p.p :P
maar wordt er wat zenuwachtig van dat alles op zo'n laat moment komt...

ik denk dat engels enzo wel goed komt :+ kom van vwo maar eerst maar slagen he...

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 23:37

Superleuk dat jullie ook allemaal deze opleiding willen gaan doen! :)
@unihorse idd eerst slagen!

Voor de mensen die in de buurt vd school gaan wonen, hoe gaan jullie dat doen met de paarden? Zetten jullie die in pension?

Ik kom uit regio Gelderland, dus ga met het openbaar vervoer voorlopig. Nog meer mensen?

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:40

[/quote]

Klinkt leuk! Ga je opzoek naar een stal in Wageningen? Ik kijk nog even hoe ik het ga doen. Eerst reizen en misschien in de toekomst ook op kamers en paard mee :)
Okee! Ik dagt misschien zijn we er teglijk geweest haha.
Ik kan ook egt niet zonder mijn paardje!
Ga je zomerscurses scheikunde doen?[/quote]

Ja ik kon via iemand van VHL aan een aantal stallen komen. :) ze zei dat ik dan maar even moest mailen. Ook ga ik ervoor om in het tweede jaar in het talenten team te komen.

Gelukkig heb ik NG gedaan dus hoef ik geen cursus te volgen:D

Het Engels zal wel even moeilijk worden maar ik denk dat jet snel went.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:41

Ik kom trouwens ook uit Gelderland maar dan uit Harderwijk. Dat is nog best een pittig stuk om te reizen :(

Wel heel leuk om vast aat mensen te spreken die ook gaan :). Dan is niet alles nieuw.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:45

Ik zou 2 uur heen en 2 uur terug moeten... Is niet echt haalbaar denk ik ? Vind het eerlijk gezegd spannend om op kamers te gaan is wel leuk om alvast wat meiden te kennen :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:46

talententeam moet je daar niet heel goed voor zijn? :+

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:47

Esmeehh schreef:
Ik zou 2 uur heen en 2 uur terug moeten... Is niet echt haalbaar denk ik ? Vind het eerlijk gezegd spannend om op kamers te gaan is wel leuk om alvast wat meiden te kennen :)

Haha nee dat is niet te doen. Maar op kamers gaan is ook een leuk nieuw avontuur. Ik vind het ook super eng om alles achter me te moeten laten thuis en helemaal opnieuw te beginnen. Een nieuwe school, een nieuwe stad, een nieuw huis, en ook nog een nieuwe stal. Ik heb er wel heel veel zin in maar dat neemt niet weg dat het knetter moeilijk gaat worden de laatste zomer thuis.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:49

unihorses schreef:

Ja ik sprak de leider ervan en je moet Z zijn maar ze zei ook dat er hele goede M'ers zijn en hele slechte Z'ers. Nu ga ik eind zomer M2 proberen te halen. Dat is natuurlijk geen Z maar ik trek de stoute.schoenen aan door toch een filmpje op te sturen. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:50

Juuuuul_Xx schreef:
Esmeehh schreef:

Haha nee dat is niet te doen. Maar op kamers gaan is ook een leuk nieuw avontuur. Ik vind het ook super eng om alles achter me te moeten laten thuis en helemaal opnieuw te beginnen. Een nieuwe school, een nieuwe stad, een nieuw huis, en ook nog een nieuwe stal. Ik heb er wel heel veel zin in maar dat neemt niet weg dat het knetter moeilijk gaat worden de laatste zomer thuis.

ik kijk er wel naar uit om weg te gaan :+
zal wel wennen zijn paard ineens op een stal ipv eigen weide... 5 jaar lang ze voeren mesten en doen heb ook nooit bos naast de deur gehad... (paar stallen die ik zag wel :p) nooit een bak... krijg straks zoveel mogelijkheden :D ben alleen niet zo'n stallingsmens maar goed :+
zijn jullie al bij kamerzoeksite's ingeschreven?

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:52

Ik heb een geweldige stal met super lieve mensen. Al mijn vriendinnen zitten op stal en het is 1 grote familie dus ik zal wel moeten afkicken van de gezelligheid.... we hebben bos op een kwartier rijden en een bak en vooral heel veel liebe mensen zoals ik al zei..maar een nieuwe start is ook heel leuk. Nee nog niet gedaan. Ik denk dat ik in Juli een kamer ga zoeken. Zodat ik er in augustus in kan. En een stal moet natuurlijk ook geregeld worden.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:54

Wat een geregel eigenlijk he. In zo'n redelijk korte tijd

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:56

Juuuuul_Xx schreef:
Wat een geregel eigenlijk he. In zo'n redelijk korte tijd

nogal... had het liever nu al geregeld. maar helaas ben zo bang dat ik geen kamer straks heb of de paarden geen weide :+

wat voor stalling gaan jullie eigenlijk? wageningen- omgeving weide/stal binnenbak/buitenbak

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 00:00

Juuuuul_Xx schreef:
unihorses schreef:

Ja ik sprak de leider ervan en je moet Z zijn maar ze zei ook dat er hele goede M'ers zijn en hele slechte Z'ers. Nu ga ik eind zomer M2 proberen te halen. Dat is natuurlijk geen Z maar ik trek de stoute.schoenen aan door toch een filmpje op te sturen. :)

Talententeam lijkt me ook gaaf.
Heb net een nieuw paard dus we zijn er nog lang niet :(
Weet je misschien meer info? Over min leeftijd etc. En tm welk jaar het kan? En na wie moet je het filmpje insturen?
T lijkt me super leuk! Heb al wel veel mensen om info gevraagd mr weet nog niet zo veel erover :)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 00:02

Zou iemand mij een prijsindicatie kunnen geven van op kamers en paard in Wageningen stallen op goede pension stal? Misschien dat een van jullie aan het rekenen is geweest? :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:04

ssandyy schreef:
Zou iemand mij een prijsindicatie kunnen geven van op kamers en paard in Wageningen stallen op goede pension stal? Misschien dat een van jullie aan het rekenen is geweest? :)

kamers 240-hoe duur wil je het maken op het moment ( maar ja... gaat die prijs nog stijgen richting studenten tijd? )
stalling 100 (buitenbak, weide voer) tot een 250 waar alles erbij in zit.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:04

Ja. Stom dat t zo laat allemaal moet maarja anders moeten we twee maanden extra huur betalen terwijl ik er niet eens in zit. Dat zou zonde zijn. Ik wil een stal vlak bij school met stalling en weidegang is wel een vereiste, overdag in de wei en 's nachts binnen. Buiten bak erbij, binnen hoeft niet perse. Wel het liefste dat er uitgemest word zodat ik in het weekend ook wel eens naar huis kan. :) Dat ben ik nu niet gewend maar dat zou wel fijn zijn haha en jij.?

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:07

Volgens mij maakt leeftijd niet uit. Niveau dus wel. Dus ik ben bang dat ik gewoon door moet bikkelen. Het kan elk jaar. Er is elk jaar een selectie, wel is de voorwaarde dat je goede cijfers hebt omdat je het voorbeeld vam de school bent. Naar wie het filmpje moet weet ik niet precies maar dat krikg je tegem de tijd van de selectie wel te horen denk ik.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:09

Juuuuul_Xx schreef:
Ja. Stom dat t zo laat allemaal moet maarja anders moeten we twee maanden extra huur betalen terwijl ik er niet eens in zit. Dat zou zonde zijn. Ik wil een stal vlak bij school met stalling en weidegang is wel een vereiste, overdag in de wei en 's nachts binnen. Buiten bak erbij, binnen hoeft niet perse. Wel het liefste dat er uitgemest word zodat ik in het weekend ook wel eens naar huis kan. :) Dat ben ik nu niet gewend maar dat zou wel fijn zijn haha en jij.?

ik had wat kanshebbers :

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

dus ben er wel van overtuigd dat de 2 paardjes wel een plekje vinden :D wil heel de dag buiten, een bak zou leuk zijn heb ik nooit gehad :) en moet gewoon binnen 25 km zitten. liefst rond ede.

edit: van dat talenten ding kan ik echt niets vinden :+ is dat alleen dressuur of ook springen eventing? endurance? western? etc (voltige :+)

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:22

Op de website staat ook een lijst met stallen in de buurt van het campus.gewoon op vhl.nl en dan locatie wageningen en dan huisvesting. Ik krijg ineens ontzettend veel zin in de opleiding nu ik lees dat er nog meer mensen enthousiast zijn :)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:30

@esmeeeh okee :)

Ik oook! Heb er echt zin in! :D

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:20

Heeft iemand van de studenten die al studeren aan VHL die hier gereageerd heeft
een beetje een beeld van de studie belasting?
Dus hoelang ben je bezig in de week aan hw, voorbereiding etc. naast je gewone schooluren ?

dit is wel een mooie en leuke stal trouwens! http://www.tj-stables.nl/