xSlvna schreef:Ja en als je na 2 maanden stopt, so what? Of je dat nu in Utrecht doet of in Zwolle, dat maakt ook geen enkel verschil
Daar ben ik het niet mee eens je begint geen studie die je echt wil om te stoppen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:Ja en als je na 2 maanden stopt, so what? Of je dat nu in Utrecht doet of in Zwolle, dat maakt ook geen enkel verschil
)
Vraag of ze toch mee willen naar de open dag in Utrecht, omdat je het fijn vindt als ze je steunen in wat je doet. Ga desnoods, als tegemoetkoming, ook met je ouders naar een open dag in Zwolle, en laat ze zíen waarom je liever naar Utrecht gaat
Probeer ook open te staan voor de mening van je ouders.Princesspres schreef:Vind het nogal wat dat vrijwel iedereen roept dat het jouw leven is en niet dat van je ouders...
Je ouders kennen je al 18 jaar dus denk dat die wel ongeveer weten uit welk hout je gesneden bent. Beter dan welke bokker ook. Ook geloof ik dat ze het beste met je voor hebben en ga ik er vanuit dat je ouders je opleiding gaan betalen? Of bijvoorbeeld je inwoning? Ik vind dat je tenminste rekening kunt houden met hun mening.Wat ik ook vind dat je zou MOETEN doen is je ouders BEWIJZEN dat je het wel kan.
Ik zou voor jezelf een plan maken om op een vrije dag de reis te maken. ALLEEN.
Zorg ervoor dat je een opgeladen telefoon bij je je hebt. Wat eten en wat drinken en geld/pinpas.
Je bent 18... kom op je kan best een stuk met de trein alleen. Je komt niet in the middlebof nowhere terecht en je kan dan prima de weg vragen. Ga daar in de buurt van je toekomstige school kijken. Maak foto's.
Bel desnoods enthousiast je ouders dat je daar bent en hoe de reis was en spreek af hoelaat je weer thuis bent. Of als je dat niet doet koop voor de grap een kaartje van de stad en verstuur die vanaf daar naar je ouders .
Mocht dit allemaal op niets uitlopen heb je het ov reizen voor jezelf overwonnen en bewezen dat je het kan!
Nu snap ik bepaalde beslissingen van mijn ouders ook zo veel beter
MarisdB schreef:Tijd om op jezelf te gaan wonen. In Utrecht, waar je de opleiding van je keuze gaat doen!
) en dat ze je de kans moeten geven die fouten te maken, maar dat je het echt een hele leuke opleiding vindt en dit de opleiding is waar je ambitie ligt. En inderdaad wat andere zeiden, ze overhalen mee te gaan naar de open dag.
Kort gezegd meid, doe gewoon lekker wat jíj wil. Maar ik hoop voor je dat je ouders toch ook je keuze zullen steunen.
Delphi schreef:MarisdB schreef:Tijd om op jezelf te gaan wonen. In Utrecht, waar je de opleiding van je keuze gaat doen!
Makkelijk gezegd, maar wie gaat dat betalen?
Ik vraag me af of jullie, wel beseffen wat dat allemaal kost, een kamer met de studie erbij?