Wie ook thuisstudeerder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Wie ook thuisstudeerder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:40

Maar hoe is de lesstof? Overzichtelijk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:41

Ik vind van wel :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:41

Ga me morgen aanmelden voor de cursus.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:43

Bij de NHA?
Ik vind het goed overzichtelijk hoor! Bevalt me zeer goed :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:43

Jep... bij de NHA

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 16:01

Ik ben benieuwd wat je er van vindt, succes in ieder geval!
Ik heb de afgelopen dagen nogal wat 'slechte' cijfers terug gehad, balen..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:47

Ik doe ook een thuisstudie !
Studeer nu sinds een halfjaar pedagogiek bij het NCOI. Ik ga 1x
in de twee weken naar school en doe de rest thuis.
Erg duur maar wel goed geregeld, goede lesstof en kundige docenten :j

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:52

Ik wil ook een thuisstudie gaan doen, maar dan een talencursus. Waarschijnlijk dus via de LOI. Ik heb al eens les gehad in die taal, maar ik ben bang dat het weer weggezakt is. Ik moet nog wel even bellen naar de LOI of je de cursus ook sneller mag/kan doen (aangezien ik vast nog wel wat weet) en of je hem ook tussendoor even stil kan zetten (ivm reizen).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:08

LOI staat slecht aangeschreven, zie bovenstaande reacties

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:38

Ja dat zag ik, maar Spaans wordt niet gegeven via NCOI. Of zijn er meer mogelijkheden die ik vergeet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:51

NTi? NHA?

Heb me zojuist aangemeld voor de cursus SEPR :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:56

Succes Purny!

Ik merk dat ik even mijn motivatie volledig kwijt ben. Ik moet voor maart 3 verslagen inleveren waarvan de vorige steeds goedgekeurd moet zijn voor ik de nieuwe in mag leveren. Pffff.

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:06

Ik doe ook een thuisstudie; Equine Sport Therapy. Een super leuke studie, maar het valt me ZWAAR. Steeds die discipline opbrengen om te gaan leren (zeker nu, alleen maar anatomie, en veel anatomie). En het helpt ook niet echt mee dat ik zelf mag bepalen wanneer ik de tentamens maak, ik blijf het maar uitstellen...

Standaard heb ik in mijn agenda 's ochtends van 9 tot 12 iig niets, zodat ik kan leren, maar dan nog werkt het vrij slecht :( terwijl ik het echt graag wil halen hoor, maar het is pittig.
En ik merk ook dat ik de aanspraak van een 'school' mis, als ik op stal kom blijf ik maar praten. Op de een of andere manier heb ik het gewoon nodig om even sociaal met anderen te zijn, en dat mis ik met mijn opleiding (dus dat is ook niet echt gunstig voor de uren dat ik kan leren, haha).

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:13

Ik doe bij de NHA de opleiding Bedrijfsadministrateur. Vanwege mijn ziekte, de ziekte van crohn, ben ik vaak vermoeid en moet om de zes weken naar het ziekenhuis. Ik redde het gewoon niet met mijn energie om iedere keer naar school te reizen en alle vakken te volgen. Ook de stress van deadlines maakte mijn gezondheid er niet beter op. Nu ik thuis studeer voel ik me lichamelijk al beter en hou ik meer energie over om naast school ook leuke dingen te doen.
Ik heb 25 januari mijn eerste examen. Burgerschap . Heeft iemand ervaring met dit examen? Ik vind de de tekst zo compact, dat het mij niet lukt om er een beetje een samenvatting van te maken.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:16

Ik lees even mee hier. Ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen!
Ben bijna klaar met mijn opleiding en wil daarna best nog wel wat doen,
alleen als ik naar school ga krijg ik altijd zo veel pijn in m'n lijf en m'n hoofd dat ik liever thuis ga studeren.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:29

Ik doe OU focus op Natuurkunde en een Mooc MIT fysica met colleges van bv prof Walter Lewin ( ja een ex Hollander) en op dit moment lees ik 6 easy peaces van Richard Feynman.

Er was thuis geen pecunia genoeg om er 2 te laten studeren dus doe ik het zo, ik hoef geen baan in die sector, gewoon om m'n hersens bezig te laten zijn, m'n reguliere baan is er voor de rekeningen.

ik vertel s'avonds op stal tegen de paarden wat ik gelezen heb, zooooo geduldig die beesten......

trouwens kijken jullie wel eens op een heldere nacht naar de sterren ??

doei,

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:42

Ik zie op NHA staan dat er bv 2 lessen per maand zijn. Kna iemand mij uitleggen hoe dat zit?
Zijn die lessen online of klassikaal en waar dan?

Ik zit namelijk te dubben op een cursus of studie naast mijn werk en zag wel wat staan wat mij zeer intereseerd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:12

iamsam schreef:
Ik doe OU focus op Natuurkunde en een Mooc MIT fysica met colleges van bv prof Walter Lewin ( ja een ex Hollander) en op dit moment lees ik 6 easy peaces van Richard Feynman.

Er was thuis geen pecunia genoeg om er 2 te laten studeren dus doe ik het zo, ik hoef geen baan in die sector, gewoon om m'n hersens bezig te laten zijn, m'n reguliere baan is er voor de rekeningen.

ik vertel s'avonds op stal tegen de paarden wat ik gelezen heb, zooooo geduldig die beesten......

trouwens kijken jullie wel eens op een heldere nacht naar de sterren ??

doei,

Ja! Heel vaak zelfs. Als ik buiten loop kijk ik ook vaak alleen maar omhoog. Ben al regelmatig ergens tegenop gelopen. Of lekker met een kopje thee bij het raam als het helder is.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 13:20

Ik kan precies vanuit mijn bed als het helder is, naar de sterren kijken (lig precies onder het raam en geen gordijnen).
Dus ik doe dat regelmatig ja, als ik niet kan slapen of in gedachten verzonken ben.

Het valt me trouwens op dat er best veel mensen zijn die een thuisstudie doen of die er over nadenken om het te doen.

Marlies V, ik denk dat dat is dat je 2 lessen per maand toegestuurd krijgt? Maar durf het niet 100% te zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:31

Ik doe het ook meer als zekerheid, heb geen zekerheid op een contractverlenging.

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:41

Ik doe een thuis studie van de LOI, evenementenorganisatie. Het is echt ontzettend veel en vind het echt wel tegenvallen. Eerst dacht ik, dat het super fijn was om thuis te leren en zelf je tijd in te kunnen plannen, maar ik merk echt dat de leukere dingen toch wel voor gaan... :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:44

Ik vind het zelf indelen juist een groot pluspunt. Ik had zo'n hekel aan die georganiseerde
lessen en samenwerkingsprojecten. Het komt toch vaak op 1 of 2 mensen uit die
het werk doen, en de rest weinig.

De lessen die ik nu volg zijn echt leerzaam en voegen iets toe, mensen willen leren
en willen actief mee doen. Dat is zo anders dan op de Inholland waar ik op gezeten heb.

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:47

Ik heb helemaal geen les dagen, alleen het examen is bij de LOI.
Vind het ook vervelend dat het nu echt alleen maar droge tekst is, op de middelbare werd dit ook nog uitgelegd meestal.(deed HAVO).
Nu hoor ik dat het op de meeste HBO ook niet meer eerst uitgelegd wordt, dus dat ligt misschien niet aan het thuis studeren zelf.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:55

xApple schreef:
Ik doe ook een thuisstudie !
Studeer nu sinds een halfjaar pedagogiek bij het NCOI. Ik ga 1x
in de twee weken naar school en doe de rest thuis.
Erg duur maar wel goed geregeld, goede lesstof en kundige docenten :j

Nog meer mensen met NCOI-ervaring? Lijkt me vel professioneler dan NHA of LOI dus ik zit er aan te denken om hier een HBO-studie naast mijn ban te gaan doen als verrijking.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:04

Ik heb veel thuisstudies gedaan, zo heb ik mijn HAVO afgemaakt via de LOI, juridisch secretaresse via de NTI, coaching via Civas en competent personeelsmanagement via de NTI. Ook voor de opleiding(en) die ik nu volg is er een flinke studiebelasting naast de lesdagen. Voor mij werkt dat heel prettig, ik heb zelfdiscipline zat, kan goed plannen en heb dus alles ruim op tijd af. Heb de meeste opleidingen gedaan in de helft van de tijd die er voor stond en ook nu heb ik al een paar maanden vooruit gewerkt.

Wat ik doe is televisie uit, radio uit en de lesstof in kleine stukjes verdelen. Steeds een hoofdstukje/aantal bladzijdes lezen, samenvatten en eventueel huiswerk ervan maken. Als dat klaar is weer verder met het volgende hoofdstukje/aantal bladzijdes.