Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Meer echte werkgroepen en opdrachten maken die met de hoorcolleges te maken hadden. Wederom veel stampen, stampen, stampen. Maar leuk en interessant, als je geïnteresseerd bent in geschiedenis kan ik je dit toch echt wel aanraden. Eerste jaar gaat snel en vlug, daarna kun je een vakgebied kiezen en ga je dieper in op je gekozen periode.
. Zo kom je er het beste achter wat bij je past.
StuiterBall schreef:Wat ik je wel heel graag wil meegeven: denk alsjeblieft goed na over de opleidingsvorm. Ik heb verschillende universitaire studies uitgeprobeerd om er uiteindelijk achter te komen dat het niet de studie was die niet bij mij paste, maar de opleidingsvorm. Iedereen wil graag een universitaire studie afronden; ik ook. Maar ik kan simpelweg niet omgaan met die immense hoeveelheid zelfstudie. Voor mij is het allemaal net even te abstract. Dus 'meeloopdag-je-dood' zou ik zeggen. Zo kom je er het beste achter wat bij je past.
Verder wat andere opleidingen betreft: zou IBM (International business and languages) iets voor je zijn? Talen en internationaal bedrijfsleven gecombineerd. Wel met wiskunde, maar daar moet je je niet op blindstaren imo! Desnoods doe je een tussenjaar om je extra te oriënteren en pak je er een cursus wiskunde bij.
Heel veel succes! Probeer achter de keuze te staan die je maakt, een verkeerde keuze maken is tegenwoordig erg duur....