Activiteiten met cliënten (zorgboerderij, en op de woning)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danielle8027

Re: Activiteiten met cliënten (zorgboerderij, en op de woning)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 18:13

Ja klopt, het is jammer! Maar ondanks dat we weinig creatieve dingen doen doen we wel zat andere leuke dingen met de jongens en de dieren!

Die naamstickers vind ik een hele leuke! Dankjewel!

danielle8027

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 18:15

Nassie schreef:
Je hebt bij de hema ook z'n set voor punniken, maar dan zijn het hele grote rondjes. Daar kun je sjalen van punniken :))

Dat is ook leuk ja! Ik ken het wel, deed ik vroeger ook haha :j
Dankjewel!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:16

Ik geef dit topic even een schopje omhoog.
Hier zelf een kleinschalige zorgboerderij begonnen. Met cliënten die hoog van niveau zijn maar lager qua werkniveau. Kunnen geen werkdruk aan.
Het doel is eigenlijk: het er zijn....fijn dat je er bent.

Maar...in de zomer was hier veel te doen. Fruitbomen, moestuin, dieren etc. Maar het slechte weer komt eraan. Cliënten houden van creatief bezig zijn. En we koken geregeld. Alleen de winter duurt nog aardig lang en ik ben bang dat straks er een moment van verveling gaat komen. Buiten is er nl op paardenstal na (nog) niet veel overdekt.

Dus ik hoop dat bokt misschien nog wat ideeën heeft....ik hoor het graag!!

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:24

dito schreef:
Hier zelf een kleinschalige zorgboerderij begonnen. Met cliënten die hoog van niveau zijn maar lager qua werkniveau. Kunnen geen werkdruk aan.

Maar...in de zomer was hier veel te doen. Fruitbomen, moestuin, dieren etc. Maar het slechte weer komt eraan. Cliënten houden van creatief bezig zijn. En we koken geregeld. Alleen de winter duurt nog aardig lang en ik ben bang dat straks er een moment van verveling gaat komen. Buiten is er nl op paardenstal na (nog) niet veel overdekt.

Bij ons hebben ze naambordjes gemaakt voor de dieren.
Zelf zagen of helpen met aangeven (wie dat kan), schilderen, lakken, ophangen etc.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:03

dito schreef:

- Bordspellen doen
- Bordspellen bedenken (bv [naam zorgboerderij]-o-poly en die dan zelf knutselen).
- Bakken
- Regenpakken aan en met de pony's door de plassen stampen
- Afhankelijk van wat ze gewend zijn en of je veilig overzicht kan houden: op stal pimp your pony doen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:42

In de winterperiode gaat bij ons de verzorging van de dieren door, wordt er nog steeds met de geiten gewandeld en verrichten we onderhoud. Nu wordt bijvoorbeeld een nieuw kippenhok met ren gebouwd. Ook gaan we het hekwerk om de dierenwei herstellen. Bij slecht weer gaat dit gewoon door: regenpak aan en gaan. Tenzij het echt hoost natuurlijk.

Binnen hebben we een creatieve groep, die vanalles knutselen voor verkoop. Houtbewerking maar straks ook kerststukken maken.

Bij storm enz gaan we voor de bordspelletjes.

Belangrijk is vooral goed aangekleed zijn op het weer buiten. Warm genoeg.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 02:02

De woonvorm waar ik door begeleid wordt had voorheen diverse activiteiten , geloof 1x per week: muziek/zang, creatief, kookgroep (ieder een taak zoals tafel dekken, koken, afwassen, groente snijden etc en dat rouleerde per week), beautymiddag.
En verder biljarten/bordspellen, bingo-avonden, zwemmen, voetballen, fitnessen, zumba, film/voetbal kijken, spelletjes op de wii doen etc.
En dan eind vh jaar regelmatig een kerstmarkt organiseren en daarvoor dingen maken als kerstballen, knuffels haken, sjaals breien en noem het maar op.

Zoals nu komt kerst eraan, maak kerstornamenten met zoutdeeg en steek ze uit met koekjesvormen, bak ze af en laat de cliënten ze versieren met verf, glitters, lapjes stof, lintjes, kralen etcetc.
Ingrediënten voor zoutdeeg heb je vast wel in huis (zout, bloem, beetje olie of water) en bij Action, Wibra etc kun je vaak wel goedkoop versierspullen kopen of doe bijvoorbeeld een oproep op de plaatselijke weggeefhoek op facebook of mensen nog spullen hebben liggen die ze niet meer gebruiken.

Kun je ook doen met transparante kunststof kerstballen bijvoorbeeld of van die piepschuim bollen. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:43

Ik heb een idee wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen. Wat willen de cliënten zelf? Ga met elkaar in gesprek, plan een werkoverleg en individuele gesprekken. Maak samen een plan om de wintermaanden door te komen.