ik hoefde simpelweg nooit echt te werken om goede cijfers te halen. Kwam wel iets meer druk bij toen ik aan toelatingseisen voor de universiteit moest voldoen, maar heb toch zonder echte inspanning met een 9 gemiddeld het VWO-diploma in ontvangst mogen nemen..Ik zit nu in een totaal andere omgeving, omringd door mensen die intelligenter zijn en sneller leren dan ik, met uitdagende vakken, op een universiteit waar ineens wel waarde gehecht wordt aan je resultaten (en waar een herkansing me mijn zomervakantie en een hoeveelheid geld kost
). Werkt wel heel motiverend voor mij (het is ook 1 van de redenen dat ik graag naar het buitenland wilde om te studeren). Daarnaast vind ik mijn studie ontzettend leuk en besef ik ook dat ik niet alleen moet leren voor de examens van nu, maar ook voor komende jaren. Stukje bij beetje leer ik nu mijn luiheid overwinnen en hoe 'echt' studeren moet
En gelukkig maar, want het is nogal frustrerend om perfectionistisch te zijn en tegelijkertijd niet te weten hoe je nu precies studeert! Gewoon iets laten zitten of tevreden zijn met een lager cijfer kan ik gewoon niet..
ik hecht heel veel waarde aan mijn resultaten en kan oprecht overstuur raken als ik niet aan mijn eigen eisen voldoe
is ook niet ideaal!

die is nieuw!