Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
raad ik niet aan haha), maar het was wel over.
Degene die mij op de basisschool pestte deed dat omdat ik van paarden hield en op een boerderij rondliep en meehielp. Ironisch is dat hij nu zelf op een boerderij werkt en paardrijd
De pester op mijn middelbare school het eerste jaar, was erg klein maar best intimiderend. Iedereen had ontzag voor dat ventje. Ik niet.. En toen was ik de banketstaaf. Het woord "paardekop" en gehinnik volgden mij de hele dag. Ik ben naar verschillende mensen gestapt en nergens werd ik geholpen. Toen maar naar de directeur gestapt en hij zei letterlijk: "Ik heb niks gezien, dus los het zelf maar op." Ik dacht, oke, doen we.
Nooit meer last van gehad..
DAMWolf schreef:Ik ben zelf ook jarenlang gepest.. En het heeft echt effect gehad op mijn dagelijkse leven. Ik zal echt niet zomaar op iemand afstappen, of als iemand boos is op mij krimp ik ook echt.
Gelukkig had ik op de middelbare school karate-les en heb ik er toen wat aan kunnen doen. Éen keer een goede rechtse en het was over. Nu zeg ik niet dat je iedereen maar meteen in elkaar moet slaan!! Bij mij zat er een heel traject aan vooraf, met mentoren, decanen en vertrouwenspersonen. Dus probeer dingen eerst op te lossen via de mentor. Vaak zijn pesters erg onzeker en zoeken ze mensen uit die "anders" zijn of minstens zo onzeker om zichzelf beter te voelen. Het beste kun je ze maar gewoon aankijken en doen alsof het je geen fl*kker boeit. Ene oor in en het andere er weer uitDegene die mij op de basisschool pestte deed dat omdat ik van paarden hield en op een boerderij rondliep en meehielp. Ironisch is dat hij nu zelf op een boerderij werkt en paardrijd
De pester op mijn middelbare school het eerste jaar, was erg klein maar best intimiderend. Iedereen had ontzag voor dat ventje. Ik niet.. En toen was ik de banketstaaf. Het woord "paardekop" en gehinnik volgden mij de hele dag. Ik ben naar verschillende mensen gestapt en nergens werd ik geholpen. Toen maar naar de directeur gestapt en hij zei letterlijk: "Ik heb niks gezien, dus los het zelf maar op." Ik dacht, oke, doen we.
Die avond toen ik weer werd uitgescholden had ik er genoeg van en ik vertelde het ventje dat ik het niet meer zou pikken en niet in zou staan voor de gevolgen. Hij begon hard te lachen. Volgende dag, kwam hij weer. Hee paardekop, wat had je nou! BAM, enkeltje buurtziekenhuisNooit meer last van gehad..
Edit: Moet er wel bij vertellen dat na deze gebeurtenis er een anti-pest programma is gekomen en dat het pesten op die school stukken minder is!
_nvds schreef:Ik heb al met mijn ouders gepraat , zij vinden het uiteraard niet leuk maar hebben mijn mentor al gemailt maar hij wilt er niets aan doen ..
Sylvia_B schreef:_nvds schreef:Ik heb al met mijn ouders gepraat , zij vinden het uiteraard niet leuk maar hebben mijn mentor al gemailt maar hij wilt er niets aan doen ..
Ik dacht dat elke schooltegenwoordig een pestprotocol moest hebben, klopt dat?
Op basis daarvan moet je mentor je helpen, zeker als ook je ouders al gemaild hebben.
Misschien kan je voor jezelf ook een weerbaarheidstraining volgen.
Dat schijnt soms ook erg goed te helpen.
Die zijn gratis en daar moet je mentor je meer over kunnen vertellen.
Succes en sterkte!
Ik heb het gelukkig nooit als ondraaglijk ervaren, ik werd voornamelijk gewoon overal buiten gesloten met als mededeling dat ik "lelijk" was. Ik snapte er niets van, maar ik was al een einzelgänger dus het deed me minder dan het misschien had moeten doen. Ik ben er nooit mee naar mijn mentor gegaan, maar dat raad ik jou niet aan.