Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:19

Ik geloof dat je ouders je paard en wedstrijden oid betalen? Want anders had je het nooit tot nu zonder baantje gered..

Maar als je echt graag geld wilt verdienen zul je denk ik toch wat op moeten geven.. Ik kocht op m'n 18e mijn eerste paard en zat op het hbo en werkte 15 uur per week, ja ik had amper een sociaal leven, maar ja dat had ik ervoor over..

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:23

Veerle schreef:
Op zondag willen mijn ouders niet dat ik werk, en ik zou inderdaad even wat kunnen kijken of het op de zaterdagavond gaat lukken. Overdag gaat lastig worden aangezien ik dan ook wel eens een wedstrijd wil rijden. (Ik weet het ik wil veel te veel :') )

En krantenwijk gaat misschien lastig worden omdat ik eigenlijk altijd al te weinig slaap. Al zou het als het voor 1x in de week kan misschien nog wel moeten lukken. Ik zal eens vragen hoe dat zit bij het postkantoor hier.

Ik kreeg voor mijn weekend krantenwijk van zaterdag s'ochtends tot zondag's 12 uur s'middags de tijd om de krant met reclame te bezorgen. Dus wedstrijd rijden en een krantenwijk moet dan toch wel mogelijk zijn. Voor die 2 uur werk die ik er totaal aan kwijt was verdiende ik wel mooi 80 euro.
Laatst bijgewerkt door Moonlight17 op 10-12-13 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MerakiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:24

Ik maakte schoon.. dat was van 5 tot 7, daarna eten en naar stal..
Nou had ik geen eigen paard, maar de uren waarop er gepoetst werd was voor mij ideaal, en 't was met weinig uur best lekker verdienen.

unihorses

Re: Een eigen paard, VWO 6 & geld tekort...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:27

je kan best een ochtendwijk gaan lopen... dat is prioriteiten stellen.
dan maar eens wat eerder op bed, en wat minder vriendinnen. je zaterdag avond heb je ook wel vrij als je wedstrijden rijdt.
prioriteiten ;) ik heb vwo 5 gedaan met 2 bijbaantjes en 2 paarden...
en toch had ik tijd over.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:31

Je zit in je examenjaar, dan ben je dus gewoon druk. Als ik jou was zou ik tot juni geen wedstrijden rijden en op zaterdag een baantje zoeken. McDonalds bijvoorbeeld? Daar zoeken ze vrijwel altijd mensen. Dan kun je bijvoorbeeld op vrijdagavond en op zaterdag overdag werken, dus door de week na school heb je tijd voor huiswerk, op zaterdag avond voor vriendinnen en op zaterdag ochtend (gewoon voor of na werk) kun je naar je paard. Zondag kun je dan voor school aan de gang en misschien zelfs met vriendinnen optrekken.
Prioriteiten stellen, ik denk dat wedstrijden rijden op dit moment gewoon te veel is, dan heb je namelijk echt geen tijd voor een baantje dat het nodige oplevert,..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:36

In de schoonmaak (scholen of kantoorpanden) kan je leuk werken. Inderdaad vaak van 17-19 uur. Ik at altijd vooraf tijdens het huiswerk maken en ging daarna meteen door naar de paarden. Ik werkte 4 dagen in de week; verdiende best leuk bij. Daarnaast had ik nog een zaterdag baantje; 's ochtends bij oude mensen in de huishouding en 's middags in een winkel.

Je raadt het al; mijn ouders betaalden niks. :+

Ophouden met zeuren dus en jezelf een schop onder je achterste geven.

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:41

Het is inderdaad niet altijd makkelijk om school en paard te combineren. En dan ook nog willen werken.
Doorlees nog eens alle adviezen en schrijf voor jezelf op Wat wil ik )prioriteiten) en wat moet ik en hoe ga ik dat bereiken.

Anne XxX heeft gelijk later ga je nog met weemoed terug denken aan de tijd toen je op het vwo zat.

Het komt allemaal goed / alleen moet je wel keuzes maken ...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:46

Bij de TNT kun je ook heel gemakkelijk naast je studie werken. Op het dagdeel dat je niet naar school hoeft.

Of bij een ouderen instelling, in de weekenden afwassen. Zijn vaak maar een paar uurtjes per dag en het verdient leuk. Thuis zorg is ook een handige optie. Je hebt vaak vaste tijden ... en schoonmaken kun je natuurlijk ook zo er bij doen.. zelf een adresje zoeken.. verdien je toch met 3 uurtjes schoonmaken zo 120 euro per maand erbij.

Ken je geen oude mensen die wel hulp willen thuis in de huishouding of boodschappen doen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:03

Ik ging vroeger dinsdag en donderdag paardrijden. Woensdag en vrijdag avond werken achter de kassa van 17u tm 21u en vvakanties en koopzondagen.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:10

Haal je goede cijfers? In dat geval is bijles of huiswerkbegeleiding geven misschien wat voor je.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:34

Prioriteiten stellen. Bv zoals rubber_duck al aangeeft.
Realiseer je wel dat je nu nog relatief veel tijd hebt met als je in vergelijking na je studie 40 uur zou werken. Geniet van de tijd die je nu nog hebt voor al die leuke dingen. Misschien dat het dan maar iets minder moet kosten!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:49

Je moet toch echt gaan kiezen en dingen opgeven. Ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij hebt.
Ik heb een eigen paard, ben aan de studie, heb een vriend en werk erbij. Tijd voor jezelf heb je dan gewoon bijna niet meer en je zult dan veel moeten opgeven. Wat ik opgegeven heb is het wedstrijden rijden(het kost namelijk erg veel tijd en geld!) en vriendinnen, alleen op zaterdagavond ga ik af en toe nog uit met vriendinnen en anders zie ik ze op school. Ik werk op zondagavond in de bediening in een restaurant. Nu is zondag werken geen optie voor jou, dus dan wordt dat toch door de week of zaterdags werken, en dan heb je de hele zondag voor huiswerk en je paard. Overigens ben ik bang dat als je echt gaat studeren nog minder tijd hebt, en zul je toch misschien je paard op moeten geven. En dat is natuurlijk zeer vervelend. Misschien kun je toch je ouders overhalen alleen de zondagavond te gaan werken. En natuurlijk de vakanties veeel werken, zodat je kan sparen. Ik hoop dat je zo een idee hebt hoe anderen heb doen :) Succes !

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 00:21

Super bedankt voor de mensen die me een goede tip geven, ik ga alles even goed uitzoeken en denk dat ik er zeker wat aan heb :j

Al is het volgens mij nog goed om even iets duidelijk te maken. Ik heb inderdaad het geluk dat mijn ouders veel van mijn paard, en dus ook de wedstrijden betalen. Ik weet dat ik daarmee best wel verwend ben, ben ze er heel dankbaar voor en besef dat dat niet zomaar kan. Maar hierdoor liggen mijn prioriteiten niet bij geld. Ik werk hard voor mijn school en voor mijn paard en dat vind ik belangrijker dan dat bijvoorbeeld veel mooie spullen kan kopen. Ik hoef hier geen commentaar op te krijgen, ik heb dit topic alleen geopend met de vraag of mensen toevallig een idee hadden waar ik zelf nog niet aan gedacht had.

Maar nogmaals bedankt voor alle mensen die met me meedenken :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:25

Heb je al gekeken naar tijdelijke baantjes tijdens de vakantieperiode`.
Als het goed is, heb jij straks na het examen tijd te over. Misschien dan even ´gas bijzetten´ en eens een tijdje fulltime werken.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 00:27

Oh daar had ik niet eens aan gedacht! Natuurlijk, als ik in mei straks klaar ben heb ik zeker wel tijd om te werken :j

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:40

Ik zeg mc donalds!! Leuk week zit op veel locaties hele week open zoeken vaak Zaterdag werknemers die ook in vakanties wat met willen werken .
Je kan altijd meer werken dan je vaste beschikbaarheid, heb je een dagje bij kan je ook bellen dat je een paar uurtjes wil werken.
Ik ga ook naar school en betalen mijn paard van mijn stufie en zaterdag en zondag werk.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:42

noukie12 schreef:
Ik zeg mc donalds!! Leuk week zit op veel locaties hele week open zoeken vaak Zaterdag werknemers die ook in vakanties wat met willen werken .
Je kan altijd meer werken dan je vaste beschikbaarheid, heb je een dagje bij kan je ook bellen dat je een paar uurtjes wil werken.
Ik ga ook naar school en betalen mijn paard van mijn stufie en zaterdag en zondag werk.

Sorry voor de vele spelfouten! Zit op mijn telefoon

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:19

Bedankt voor de tip! Alleen is voor mij de Macdonalds niet zo handig helaas.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:30

Het lijkt wel alsof je voor ieder baantje een excuus hebt TS...

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 23:53

Nou sorry hoor maar de Macdonalds ligt hier harstikke ver vandaan. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:57

AnneXxX schreef:
Het lijkt wel alsof je voor ieder baantje een excuus hebt TS...

Sja als die mac een takke-eind weg is schiet ze er weinig mee op.
Dan is ze het geld wat ze verdiend al kwijt aan het reizen, of wel meer..
Ik geloof dat TS hier best uit gaat komen met de tips die ze gekregen heeft.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:11

Misschien heb je iets aan hulpstudent.nl volgens mij heette dat zo tenminste.. haha. Verdien je zo'n 12,50 per uur las ik. Mooie verdiensten voor wat poetsen, boodschappen doen, oppassen oid.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:16

Wij hebben hier ook afwassers die werken 1 dag in de week en dat is ongeveer 4 uurtjes (van 5 tot 9), vaak ook iets minder.

Is dat dan niks? Dat je 1 avondje per week gaat afwassen.
Je moet wel een beetje moeite doen hoor TS.
Je krijgt het niet allemaal in je schoot geworpen.. Je moet er wel iets voor dóen ;)

Anders een krantenwijk, ik heb jaren de krant op maandag gelopen (niks invouwen, alleen de krant), was daar 1,5 uur of minder mee bezig en toch mooie verdiensten.
Zou je ook naar kunnen kijken.

Anders in een supermarkt? Kassa of vakken vullen?
Er zijn meestal zat vacatures daarvoor en je hebt de goede leeftijd.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:27

Heel simpel, bij mij gaat werk toch écht voor wedstrijden. Eerst werken, dan na een tijdje kun je weer gaan kijken of er iets te regelen is qua wedstrijden. Plus, voor wedstrijden moet je inschrijfgeld betalen en dat heb je nu eenmaal even niet. Prioriteiten stellen.

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:28

Bij de Kruidvat in ons dorp is een vacature voor vulploegmedewerker, voor 3 uur per week. Misschien hebben ze dat bij jou ook?

Edit: zie in je profiel dat je in Amersfoort woont, dit zijn twee vacatures voor 3 uur per week:
Klik 1
Klik 2