1 Als u op internet kijkt naar paarden die te koop staan waar let u dan op voordat u een advertentie aanklikt?
e: Anders, namelijk:
Uw 'open antwoord':
Een combinatie van prijs en foto's is het belangrijkst. Ik kijk in de eerste instantie naar prijs, het heeft weinig zin om 'verliefd te worden' op een paard dat buiten mijn prijsklasse valt. Daarna komt de foto, het geeft je een indruk van de bouw van het paard, bespiering en of het op het eerste gezicht geschikt zou zijn voor waar ik het paard voor wil gebruiken. Titels zijn vaak misleidend en daar let ik niet zo op, negen van de tien keer vind ik het "chique paard" waar in de titel van de advertentie mee wordt gepronkt helemaal niet zo chique
. 2 Als u een advertentie opent waar kijkt u als eerste naar?
e: Anders, namelijk: Combinatie van foto's en beschrijving
Uw 'open antwoord':
De beschrijving is toch het belangrijkste, mits de verkopende partij het redelijk naar waarheid invult. De eerste indruk blijft bij mij altijd het uiterlijk, maar een foto zegt mij niets over het temperament van het paard, waar het paard tot nu toe voor gebruikt is, eventuele gebreken etcetera. Dat soort informatie hoop ik wel in de beschrijving te vinden, waardoor ik een goede afweging kan maken of het paard wel of niet overeenkomt met mijn wensen en, zo ja, of ik het paard eventueel zou willen bezichtigen.
3 Wat is de belangrijkste reden waarom een paard uw aanspreekt?
a: De foto’s
b: De omschrijving
Uw 'open antwoord': Meestal worden er geen filmpjes bijgeleverd bij advertenties en moet je toch volledig afgaan op foto's. Een filmpje zou zeker wel helpen in mijn beoordeling van het dier. Ik ga toch het meest af op een beschrijving in combinatie met de foto's. Prijs speelt in dit stadium minder mee, want advertenties van paarden die buiten mijn prijsklasse vallen, klik ik überhaupt niet aan.
4 Wat vind u de fijnste/makkelijkste manier om te bieden op een paard
b: E-mailen naar de adverteerder
Uw 'open antwoord': Ik ben niet zo'n beller en e-mailen geeft de kans om goed na te denken over de vragen die ik stellen wil. Daarnaast vind ik het een stuk relaxter om zelf te bepalen wanneer ik ergens op reageer, ik voel me nogal voor het blok gezet als mensen nú iets willen weten.
5 Wat moet er volgens u absoluut in advertentie staan
Meerdere antwoorden mogelijk
a: Foto’s
c: Leeftijd
d: Wat het paard kent
e: Karakter
e: Reden van verkoop
Uw 'open antwoord': Foto's zijn een must, advertenties zonder foto's worden sowieso weg geklikt. Ik ben niet zo geïnteresseerd in de afstamming van een paard, zolang het paard er qua bouw fatsoenlijk uitziet ben ik snel tevreden. De reden van de verkoop is iets waar ik altijd naar kijk, ik wil altijd graag weten waarom het "geweldige, getalenteerde, perfect gebouwde paard met een super afstamming" verkocht wordt. Daarnaast zou ik inderdaad graag weten wat het paard kent. Als het paard in kwestie niet verkeersmak is bijvoorbeeld en ik daar pas achterkom als ik op bezoek kom, is dat een verspilling van benzinegeld.