Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

no--a schreef:Blijft mijn vraag of je al naar open/meeloopdagen bent geweest? Want ik zou me voor zo veel mogelijk meeloopdagen inschrijven als ik jou was. Overal een keertje kijken, vragen stellen en vergelijken. Ik had toen ik een studie zocht ook ontzettend veel studies die me leuk leken, maar die vaak in praktijk toch heel anders bleken te zijn dan verwacht.
UnitedxWest schreef:no--a schreef:Blijft mijn vraag of je al naar open/meeloopdagen bent geweest? Want ik zou me voor zo veel mogelijk meeloopdagen inschrijven als ik jou was. Overal een keertje kijken, vragen stellen en vergelijken. Ik had toen ik een studie zocht ook ontzettend veel studies die me leuk leken, maar die vaak in praktijk toch heel anders bleken te zijn dan verwacht.
Nee, ik heb nog geen meeloopdagen gelopen, omdat ik gewoon nog niet zeker wist, welke opleiding geschikt voor me zou zijn enzo. Maar meeloopdagen lopen is inderdaad wel een goede tip!
MariskaFally schreef:en bio informatica dan? dat is wel biologisch dus deels ook met dieren alleen dan wetenschappelijker, je hebt ook goede toekomstperspectieven en gaat er een leuk zakcentje mee verdienen.

Finesse schreef:MariskaFally schreef:en bio informatica dan? dat is wel biologisch dus deels ook met dieren alleen dan wetenschappelijker, je hebt ook goede toekomstperspectieven en gaat er een leuk zakcentje mee verdienen.
Dat het een leuk zakcentje verdiend is zeker, maar bio-informatica moet je zeker niet gaan studeren als je 'iets met dieren' wilt. Het komt voornamelijk toch neer op ruwe data analyses, rekenwerk en programmeren. Het biologie aspect maakt de theorie/toepassing wat luchtiger, maar het blijft een technische studie. Enig inzicht in het computerbrein is dan toch wel handig, het moet je wel liggen, anders valt het zwaar tegen.