Ontslag nemen, hoe?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ontslag nemen, hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:21

Ja heb er zelf ook gemengde gevoelens bij.

aan de ene kant denk ik van ja laat maar hangen lekker via de telefoon.
En aan de andere kant is het wel zo netjes om morgen of zoiets langs te gaan en te zeggen dat ik er mee wil stoppen.
Vonden mijn ouders ook.
Dus dan mezelf maar een schop onder mn hol geven en gewoon langs gaan, wil hem liever niet meer bellen maar gewoon in 1 keer aanspreken en klaar ermee zijn.. Nu nog ergens de moed vinden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:23

En stel ik word vandaag niet meer door hem gebeld, hopelijk, dan ga ik morgen ergens in de middag langs om mede te delen dat ik wil stoppen. Dan kom ik ook expres niet in werkkleding want dalijk zegt hij dat ik alsnog moet werken o.i.d. ..

Kan ik dat gewoon doen?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:24

LZP -> STW

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:26

Je kan ook vandaag even heen gaan, dan heb je het maar alvast gehad.
Misschien rekenen ze morgen wel op je en vandaag kunnen ze nog iemand anders oproepen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:26

Het kan wel, maar het veroorzaakt wel serieuze problemen voor hun als je nu al weet dat je morgen niet komt werken, en het morgen pas vlak voor de dienst vertelt. Het mooist is als je morgen wel gewoon gaat werken, maar daarbij ook meedeelt dat het wat jou betreft de laatste keer is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:27

ingvdh schreef:
Je kan ook vandaag even heen gaan, dan heb je het maar alvast gehad.
Misschien rekenen ze morgen wel op je en vandaag kunnen ze nog iemand anders oproepen.

Zit vandaag de hele middag + avond in een andere stad i.v.m. een verjaardag, dus dat gaat niet lukken..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:29

_Dominique schreef:
dan ga ik morgen ergens in de middag langs om mede te delen dat ik wil stoppen. Dan kom ik ook expres niet in werkkleding want dalijk zegt hij dat ik alsnog moet werken o.i.d. ..

Als je morgen moet werken dan zou ik dat niet netjes vinden. Dan is het netter om je dienst te werken en een gesprekje te hebben dat het de laatste keer is dat je komt werken. Als je vlak voor werktijd aan komt zetten met; ik kom niet meer werken dan hebben ze een probleem qua personeelsbezetting...

Ik wens je veel succes met moed vinden en veel plezier bij je nieuwe baan!

PineApple

Dan zou ik inderdaad gaan voor de optie van telefoon. Of morgen wel gaan werken zoals Prrrr zegt en dan mededelen dat dit de laatste keer was. op het allerlaatste moment afzeggen vind ik ook niet zo netjes

_San87_

Prrrr schreef:
Het kan wel, maar het veroorzaakt wel serieuze problemen voor hun als je nu al weet dat je morgen niet komt werken, en het morgen pas vlak voor de dienst vertelt. Het mooist is als je morgen wel gewoon gaat werken, maar daarbij ook meedeelt dat het wat jou betreft de laatste keer is...

Dit is inderdaad de meest nette oplossing :).

tinkert_tje

ik vind bellen niet onbeschoft hoor
ik zou het veel onbeschofter vinden dan ze morgen op je rekenen en jij dan alleen komt vertellen dat je stopt en vervolgens morgen niet werkt
dus ik gewoon nu bellen zeker omdat je nu niet de mogelijkheid hebt om langs te gaan

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:31

Wat per zegt ben ik het wel mee eens. Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je vlak voor je diens zegt dat je niet meer komt. Verzamel dan nu je moed ,fiets langs , vraag of je even je leidinggevende kunt spreken en vertel dat je per direct stopt. Niet dat onzekere dat je wilt stoppen dan laat je ruimte voor discussie. Mocht je willen dan kan je er een reden bij geven maar dat hoeft helemaal niet. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:32

_San87_ schreef:
Prrrr schreef:

Dit is inderdaad de meest nette oplossing :).

Dan doe ik dit wel denk ik.
Moet ik wel mn begintijd weten en ik wil écht écht niet zelf bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:34

Ik ben nu nog thuis en we gaan over anderhalfuur weg, zal ik anders nu snel er naartoe fietsen?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:36

ja dat zou ik doen
dan heb je het gehad en loop je er niet meer mee in je maag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:36

Doen! Dan ben je er meteen vanaf, zit je ook niet meer in eventuele stress dat je morgen nog moet werken etc. :)
Hebben hun nog extra tijd iemand te zoeken. :Q

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:38

Dat zou ik ook doen! Dan heb je tenminste niet morgen nog een dienst waar je tegen op kijkt!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:38

Gewoon doen, je kan het *\o/* !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:48

Hoop nu wel dat die leidinggevende aanwezig is..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:54

Doen doen! Snap dat het heel lastig is, maar daarna ben je zo opgelucht. Succes in ieder geval!
En je mag nu gewoon opzeggen en je hoeft morgen niet nog te werken als je dat niet wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:06

Nou daar ga ik dan, tot zo!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:06

Succes!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:10

Het kan ook nog zo zijn dat de werkgever jou wilde afbellen. Een medewerkster die flauwvalt tijdens het werk, daar zit ook niemand op te wachten.

_San87_

Succes, TS!

Urion

Succes. Ik had overigens zelf gewoon de telefoon gepakt. Als ik pas twee keer ergens heb gewerkt, niet fijn ben behandeld en ontslag wil nemen dan ga ik niet de moeite nemen om langs te komen. Ben zelf ook wel eens per telefoon ontslagen en dat waren toch echt hele aardige mensen maar hadden niet genoeg inkomsten meer om mij te betalen. Ik vind het geen punt, het is maar een zakelijk contact, zolang je ze netjes te woord staat doet het mij niets hoe je het doet.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:16

santie schreef:
Het kan ook nog zo zijn dat de werkgever jou wilde afbellen. Een medewerkster die flauwvalt tijdens het werk, daar zit ook niemand op te wachten.

Pardon? Dit vind ik wel heel kort door de bocht.. ts geeft aan het werk onderschat te hebben en ze kan het dus duidelijk niet aan. Kan zij niks aan doen?

TS goed van je dat je nu gaat, succes!