Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Procedure bij ziekzijn in tentamenweek (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:58

Heb je in de algemen OER gekeken of in de OER van jouw studie? in mijn geval verschillen die van elkaar namelijk!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:02

Ja mijn studie, dat zijn de artikelen die ik net benoemde, tenminste studienaam staat erbij.
Ook gekeken of het de versie is van dit jaar. :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:04

Hmmm, dan zou ik eens een mails turen naar je decaan. Uit het eerste artikel blijkt sowieso dat je de eerstvolgende herkansingsmogelijkheid moet pakken, en als die er niet is dat het jammer is, tenzij je een extra herkansing aanvraagt.

Die tweede, zou ik echt niet weten. Mijn school zegt namelijk ook rekenregels, maar wel afronding op 1 decimaal. Als de HVA sowieso toestaat dat je zonder een examen gemaakt te hebben een 5 of 4 krijgt, vind ik dat echt heel slecht maar goed :=

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:10

Ik zal eerst een gesprek met SLB'er dan aanvragen hierover. Anders passeer ik haar :j
ivm met een extra herkansingspoging, en hoe realistisch die aanvraag is.

ja maar dan zouden ze toch afronden naar 1 decimaal lijkt me?

Die 4/5 bij missen is dus omdat je geen losse herkansingen heb, en je dus kan compenseren met andere toetsen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:22

Toch vind ik het raar :=

mijn oer over afronden cijfers:

Citaat:
Artikel 4.5 Beoordeling
1. Een toets of deeltoets kan worden beoordeeld met:
a. de kwalificatie ‘voldoende’ of ‘onvoldoende’, of
b. een cijfer op een schaal van 1 tot 10. 2.

Indien een toets of deeltoets wordt beoordeeld met een cijfer als bedoeld in lid 1, onder b, dan wordt dit cijfer uitgedrukt met één decimaal. Bij cijfers die het resultaat zijn van een gewogen of rekenkundig gemiddelde van meerdere deeltoetsen, wordt dit gemiddelde berekend op basis van deelcijfers die zijn uitgedrukt met één decimaal. Indien dit gemiddelde cijfer uit meer dan één decimaal bestaat, dan wordt het gemiddelde cijfer afgekapt na de eerste decimaal (bijvoorbeeld: 6,49 wordt 6,4). 3. Het cijfer voor een toets kan worden afgerond op hele getallen. In dat geval wordt het cijfer, dat met één decimaal is uitgedrukt zoals beschreven in lid 2, naar beneden afgerond als de decimaal kleiner is dan 5 (bijvoorbeeld: 6,4 wordt 6) en wordt het cijfer naar boven afgerond als de decimaal groter dan of gelijk aan 5 is (bijvoorbeeld: 6,5 wordt 7). Cijfers voor deeltoetsen worden niet afgerond op hele getallen. Indien er sprake is van afronding van toetscijfers op hele getallen, dan is dit vastgelegd in de modulebeschrijving van de betreffende onderwijseenheid.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:28

Ik zal hem even helemaal kopiëren :j
Zo terug

Edit: Heb nu ook iets gevonden wat gaat over toetsgelegenheden in een studiejaar. En heel het stuk over cijfers/ normering erbij geplakt. Iedereen vind het ook raar hoor :o Nog niemand (naast docenten) is blij met dit nieuwe systeem. Lijkt ook niet in het OER verwerkt te zijn? er staat niets over compensatoir toetsen..

5.3
3.
Bij het bepalen van de datum van de tweede toetsgelegenheid in een studiejaar, wordt rekening gehouden met de vereiste studeerbaarheid van het totale programma voor een student.

4.
Wordt een onderwijseenheid niet meer aangeboden, dan wordt in het daarop volgende studiejaar nog twee
maal gelegenheid gegeven voor het afleggen van het tentamen of een toets van een onderwijseenheid waarvan het onderwijs in dat studiejaar niet meer wordt aangeboden

rtikel 5.9
Normering van de beoordelingen
1.
De beoordeling van een tentamen of toets wordt uitgedrukt in één van de volgende
kwalificaties:
Onderwijs en examenregeling opleiding

2.
een cijfer op de schaal van 1 tot en met 10, voorzien van maximaal één decimaal, waarbij
het cijfer 1 resp. 1.0 staat voor “zeer slecht”, het cijfer 2 voor “slecht”, het cijfer
3 voor “ruim onvoldoende/zeer onvoldoende”, het cijfer 4 voor “onvoldoende”, het cijfer 5 voor
“net niet voldoende/matig/zwak”, het cijfer 6 voor “voldoende”, het cijfer 7 voor “ruim
voldoende”, het cijfer 8 voor “goed”, het cijfer 9 voor “zeer goed” en het cijfer 10 voor “uitmuntend/uitstekend”.

3.
De eindbeoordeling van een minor wordt uitgedrukt in een GH cijfer op de schaal van 1 tot en met 10, waarbij het cijfer 1 staat voor “zeer slecht”, het cijfer 2 voor “slecht”, het cijfer 3 voor “ruim onvoldoende/zeer onvoldoende”, het cijfer 4 voor “onvoldoende”, hetcijfer 5 voor “net niet voldoende/matig/zwak”, het cijfer 6 voor “voldoende”, het cijfer 7 voor “ruim voldoende”, het cijfer 8 voor “goed”, het cijfer 9 voor “zeer goed” en het cijfer 10 voor “uitmuntend/uitstekend”.

4.
Afrondingen om te komen tot de beoordeling op een GH cijfer dan wel een cijfer voorzien
van één decimaal geschieden volgens de normale rekenregels. Dat betekent dat decimalen vanaf 500... naar boven en decimalen lager dan 500... naar beneden worden afgerond.

5.
De student heeft voor een tentamen of toets een voldoende resultaat behaald, indien het toegekende resultaat het cijfer 5.5 of hoger is.

6.
Indien de student een reeds eerder afgelegde toets nogmaals aflegt, is de hoogst behaalde beoordeling bepalend voor de vraag of de student aan zijn verplichtingen heeft voldaan

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:44

Dus een 5.46 is een 5 dus onvoldoende

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 23:55

Mag ik vragen waar jij dat uit opmaakt :o ?
Ik lees het als afronden naar 1 decimaal, en dan zou het dus 5.5 worden welke wel voldoende is?
Of lees ik de artikelen dan echt verkeerd? :o

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:56

Citaat:
Dat betekent dat decimalen vanaf 500... naar boven en decimalen lager dan 500... naar beneden worden afgerond.

Oftewel een 5,49999 is naar beneden, dus een 5,4. 5,500000 is dus een 5,5.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 23:58

O:) Aaaaah zoo... :o

Wacht ik op mailtje docente, moet eerlijk bekennen dat ik een vervangende opdracht niet zie zitten/ eerlijk zou vinden

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:19

Waarom zou je een vervangende opdracht niet eerlijk vinden?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 10:15

Omdat het eerdere project een groepsproject was en ik veruit het meeste werk heb geleverd. Het klopt niet als iedereen een voldoende heeft, behalve degene die het meeste werk leverde :n

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:05

_Yasmine_ schreef:
Omdat het eerdere project een groepsproject was en ik veruit het meeste werk heb geleverd. Het klopt niet als iedereen een voldoende heeft, behalve degene die het meeste werk leverde :n

Maar het klopt toch ook niet dat je voor je tentamen een cijfer krijgt als je geen tentamen hebt gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:06

Groepsprojecten werken nu eenmaal zo. Een van mijn studiegenoten is een enorme meelifter geweest. Kan ik erg slecht tegen, maar het is nu eenmaal zo...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:54

Mag ik weten welke opleiding je doet? Ik volg ook een opleiding aan de HVA domein gezondheid en bij ons kun je in groepsopdrachten in de samenwerkingsreflectiebeschrijven hoe de samenwerking verlopen is en wie wat gedaan heeft. Bij het verdelen van de individuele punten wordt hier rekening mee gehouden.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 16:49

Nee het hele cijfersysteem klopt naar mijn idee ook niet :j
maar daar heb ik geen inspraak op. Ik val er in principe ook niet over dat ze meegelift hebben maar wel wanneer ik dan als enige een vervangende opdracht krijg ;) dat klopt gevoelsmatig niet.

We hebben wel een reflectieverslag, hierin is enkel voldoende/ onvoldoende.. verder helemaal niets ;)

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:06

Dat over die individuele punten klinkt heel vreemd.
Hier gaat het zo dat er nog een eindbijeenkomst is mbt reflectie, samenwerking etc.
Een beetje zoals K_im beschrijft, lijkt me ook een vijj logische manier :=