ontslagen.... en nu..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:20

Frederieke_ schreef:
beetje research en je kan wel achter komen wie bij hunter 87 hoort hoor :) ik heb verder geen tips voor je!

Ik wou net zeggen... Heb je voor en achternaam zo gevonden. Nog geen minuut werk.
Denk dat in combinatie met het noemen van de bedrijfsnaam, zij je ook wel kunnen vinden.
Dus misschien een modje even vragen of ze de bedrijfsnaam weg kunnen halen?

Verder; zorgtoeslag heb je ook recht op als het goed is.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... index.html

Sterkte met alles, t is erg natuurlijk :(:)

Maak ook een huishoudboek (op papier of pc), dan weet je exact wat er in komt en eruit gaat en waar je beter op kan letten :) t is even wat werk, maar het kan veel inzicht opleveren.

Splinterz

Re: ontslagen.... en nu..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:29

Meis, komt door de naam van Frids in je onderschrift dat ze je kunnen vinden. :+

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:30

Wat ontzettend vervelend voor je! Kijk even of je kan over stappen op je zorgverzekering. Goedkopere met betere voorwaardes, je telefoon/tv/inet kan je ook even voor kijken. Geen stomme abbo's die je niet gebruikt?

Me vriend is/was ook soort van werkloos. Heb van alles en nog wat opgezegd, wat ik eerst wel kon missen en nu echt niet meer!!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 13:10

gelukkig kreeg ik van oplettende bokkers veel namen toegestuurd, alleen foute namen gelinkt aan hunter87

en splinterz, gelukkig staat Frids anders op mn startpas :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:55

Je huur is 410 incl? Je kunt de verhuurder vragen wat je aan kale huur betaalt en aan eventuele servicekosten. Boven de 23 jaar mag je tot ruim 600 huren om voor toeslag in aanmerking te komen.

O ja, letsel aan de kruisband kan heeeel lang duren, helaas maar dan maar iets overdrijven. Kennis zit er al een jaar mee, ongewenst dat wel maar werken zit er nog niet in.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:19

Dit bedrijf is toch erg groot, is er geen andere functie of standplaats voor je te vinden ? En staat men open voor bemiddeling naar vendors ?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 20:51

bigone, nou ik heb al contact met de verhuurvereniging opgenomen maar ze kunnen niks aan mijn huur doen. het enigste wat ik kan doen is even uitzoeken wat ik precies voor mijn kale huur betaal en dan huursubsidie. ik weet dat een vriendin van mij zn 200e minder dan mij verdiend (wel een huur van 100e meer heeft) maar zn 300e huursubsidie ontvangt. rare berekening want haar huis is dus groter dan mij maar in tegenstelling moet ik dus voor mijn kleine appartement meer betalen dat zij maar dat alleen omdat zij subsidie krijgt.

freespirit. nee mijn standplaatst is noord-oost nederland. daar allen dan groningen, friesland, drenthe, overijssel, utrecht, gelderland en flevoland onder. ik kom uit gelderland dus zit een beetje ''ingepakt'' door de andere provincies waardoor ik niet overgeplaatst kan worden. je mag namelijk maar max 40km van je werkplek vandaan komen.
ik kreeg gisteren nog een goeie tip van een collega. er zijn namelijk een aantal (jaar!)contracten verlengd! dit zou dus in eerste instantie niet eens mogen! dit is op een object wat binnen de 40km van mijn woonplaats ligt dus ook ik zou daar geplaatst kunnen worden. daarnaast belde een collega en die had nog een goeie tip.
ik had 8 werkplekken op 2 verschillende locaties, op beide locaties worden nu 2 mensen opnieuw ingewerkt. alle 4 de mensen zijn duurder dan mij!! ten eerste omdat ze ouders zijn dan mij en ten tweede omdat zij verder van het object wonen dus meer benzine vergoeding krijgen. grote vraag waarom ik er dan uit moet... bah het staat me steeds meer tegen. maar morgen nog een bel afspraak met de bond, ik ga het hun ook maar even voor de neus gooien want dit is natuurlijk raar.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:10

Kunnen ze je wel zo makkelijk eruit gooien? Als je er al 4 jaar werkt heb je een contract voor onbepaalde tijd....

Verder zouden ze dan met o.a. een verslagvergunning moeten komen etc. Of iig je kan het aanvechten in mijn ogen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:35

Schrijf alles op wat je te horen krijgt, probeer ook zoveel mogelijk info per mail te krijgen zodat je enig bewijs hebt. Wat betreft je huur, dat moet in je contract staan wat je kale huurprijs is.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 19:54

ik heb vandaag de hele dag geprobeerd om die beste man van de bond te bereiken maar ik kreeg geen contact. tot ik opeens rond 16:00uur een mailtje van hem kreeg.

hij heeft een laatste aanbod gekregen van mijn werk. hij adviseert om hier mee akkoord te gaan, het geld te nemen en dan klaar. ik weet alleen niet wat ik wil.
ik wil graag gaan voor behoud van werk. morgen nog maar weer gaan proberen te bellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:54

hunter87 schreef:
ik heb vandaag de hele dag geprobeerd om die beste man van de bond te bereiken maar ik kreeg geen contact. tot ik opeens rond 16:00uur een mailtje van hem kreeg.

hij heeft een laatste aanbod gekregen van mijn werk. hij adviseert om hier mee akkoord te gaan, het geld te nemen en dan klaar. ik weet alleen niet wat ik wil.
ik wil graag gaan voor behoud van werk. morgen nog maar weer gaan proberen te bellen.

Het feit dat ze iets aanbieden geeft al aan dat ze graag van je af willen(en ze waarschijnlijk van het uwv geen fiat hebben gekregen) mocht je er mee akkoord gaan dan wel staan op een daverende referentie. Als je Afrikaavontuur niet wat word en je gaat hier weer solliciteren dan mag de reden van ontslag hier geen reden zijn waarom je ergens anders niet aangenomen zou worden. En wel in de ziektewet zolang je been nog niet goed is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:02

Niet tekenen zolang je ziek bent!!

Echt je verliest het recht op ziektewet en dus inkomen. Ww. krijg je ook niet want je bent nu niet beschikbaar voor werk.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 13:23

somebitch, in het contract waar ze nu aan het onderhandelen staan staat dus in dat mijn einddatum pas word 8 weken nadat ik mij beter heb gemeld. dus om het zo bot mogelijk te zeggen, ik kan op dit moment zo lang mogelijk in de ziektewet (proberen) te blijven zitten.

ik heb vanmorgen de uitslag van de mri gekregen. ik heb dus wel een scheur in mijn scheenbeen (er ging een welles nietes spelletje tussen kaapstad en nederland rond, het was in kaapstad goed zichtbaar en 5 dagen later in nl was het ''weg'') zitten. ze hebben me gips aangeboden maar dat heb ik geweigerd. het is gebeurd op 19 oktober, daarmee heb ik tot 26 oktober doorgelopen en vanaf toen een brace meegekregen. aan die brace heb ik veel steun en kan ik tenminste af doen met douchen en slapen. daarnaast waren de banden in mn knie goed (betreft geen scheuren ect). er zit wel veel vocht in mijn knie dus dit kan je vergelijken met een zware kneuzing in mijn knie. ik moet nu lopen op 2 krukken maar zoveel mogelijk mijn been gebruiken. mijn bovenbeenspier moet goed aansterken want die moet mijn knie gaan ondersteunen. het liefste moet ik meteen nu zonder krukken gaan lopen maar door de scheur gaat dat niet lukken. en op naar de fysiotherapeut. ik ben heel benieuwd.

ohjah ook goed nieuws van de sollicitaties
bij 1 ben ik door naar een volgende ronde en word volgende week uitgenodigd voor een gesprek
bij een andere sollicitatie sta ik boven aan de lijst om uitgenodigd te worden (de vestiging is nog niet open waar ik wil gaan werken, dat gebeurt per februari)

ik heb nog een aantal vragen aan die man van de bond, maar ik krijg gewoon geen contact met hem, zo lastig. misschien dat een van jullie het weet....?
ik krijg straks 8 weken doorbetaald (vrij van werk) maar stel ik word aangenomen bij een nieuw bedrijf in die 8 weken. krijg ik dan die 8 weken nog gewoon betaald? ja toch? op dat moment heb ik toch gewoon 2 banen alleen hoef ik bij de een niet aanwezig te zijn...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:34

Loop je abo's na zoals telefoon internet en tv en vraag je af wat echt noodzakelijk is. Gewoon internet en mobiel internet kost samen een berg, vaak zijn die combi's met een toestel erbij erg duur. Zet op je telefoon alleen een sim voor bellen en sms en. Koop aanbiedingen en loop de reclamefolders na. Wat betreft kleding en schoenen goedkoop is duurkoop. Schuiven met je energieleverancier levert alleen een berg stress op, dus niet doen. Verwarming bij koud weer niet lager dan 18 a 19 kost anders teveel om op te warmen. Deuren dicht, licht uit stand-by eraf. :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:39

Dan nog zou ik niet tekenen als je ziek bent. Want straks kom jij bij de bedrijfsarts en zegt de bedrijfsarts dat je beter bent terwijl je dat niet bent. Dan melden ze je dus wel hersteld en dan heb je dus geen recht op uitkering.

Vandaar dat ik dit adviseer :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:19

Mocht je een nieuwe baan krijgen dan moet je oude werkgever zich aan de regels houden dus gewoon die acht weken uitkeren. Als je aangenomen word in een nieuwe functie dan eerst tekenen en direct erop je beter melden dan kunnen ze de afkoopregeling uit gaan betalen. Zorg eerst voor zekerheid, straks meld je je beter voor je getekend hebt en gaat die andere baan toch niet door. Let wel op wat je verdient mocht je acht weken lang dubbel verdienen ivm belastingschijven want dat kan je veel kosten, ook mbt zorgtoeslag en huursubsidie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:03

Ik neem aan, dat de 8 weken de wettelijke opzegtermijn voor de werkgever is aan de hand van het aantal dienstjaren?
Wat ik mij afvraag, is er toestemming van het UWV voor het ontslag? Of teken jij een vaststellingsovereenkomst? In sommige overeenkomsten staat namelijk, dat als men binnen de termijn van 8 weken (of ander opzegtermijn) werknemer een andere baan vindt, het recht op de afkoopsom vervalt. Ik zou daarom de overeenkomst laten nakijken door rechtsbijstand of iemand van de bond, zodat je geen verkeerde keuze maakt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:07

het gaat inderdaad om een overeenkomst Electra, er is geen vergunning van UWV gezien TS geen bericht heeft van UWV en je dat altijd krijgt als er ontslag is aangevraagd voor je.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:12

Welkom bij de club. Vorig jaar februari ontslagen bij dezelfde wergever als jou. Ik was dus 1 van
de eerste. Gelukkig wel snel weer werk gevonden.

Ik had er een advocaat op gezet en daardoor nog iets meer gekregen en me er toen maar bij
neergelegd.

Enne ze mogen dit gewoon zonder ontslagvergunning hoor.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:14

Wat een nare situatie! Mijn schoonzus werkt ook bij G4S. Zij is echter niet ontslagen maar is wel verplicht om van Amsterdam nu te werken in Zoetermeer. Een fijne reistijd van 1,5u en anders mag je je biezen pakken. Heel veel succes! Qua besparen is het inderdaad: abbo's, hobby's, boodschappen (op bokt een HEEL handig topic!), het daarbij behorende restjes eten (helemaal niet zo erg!), leuke dingen doen, vervoersmiddelen (een motor EN een auto is dubbele (overbodige?) luxe: ik heb ze beiden niet en ik doe het met een scooter (erg kostenbesparend), en zo kan ik nog wel even door gaan hoor.. :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:15

@ Glitfaxi dat wouden ze bij mij ook doen mocht ik naar Utrecht vanuit zeeland.
Dacht het niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:15

Werkgever moet ontslag aanvragen bij het UWV. Je moet de kans inschatten of het UWV akkoord zal gaan met de ontslagaanvraag. Ik weet dat het UWV niet altijd een ontslagaanvraag honoreert. Het is wel een risico, gaat UWV wel akkoord, dan heb je geen ontslagvergoeding, maar voorlopig wel wat maanden nog salaris, immers je hebt nog niets gehoord van het UWV en nadat UWV akkoord is gegaan, dan nog de wettelijke opzegtermijn, dus ben je zo al een paar maanden verder. Ik schat in dat de ontslagvergoeding ook niet al te hoog zal zijn (niet zo lang dienstverband en nog jong), dus het is een kwestie van rekenen en of je nog even wil blijven bij deze werkgever.
Ik weet dat in de vaststellingsovereenkomsten van mijn werkgever een clausule staat, dat mocht werknemer (tijdens de opzegtermijn) een andere werkgever vinden voor de ontslagdatum de ontslagvergoeding naar beneden wordt bijgesteld en in sommige gevallen niet wordt uitgekeerd. Dat betekent natuurlijk wel, dat niemand direct op zoek gaat naar een andere baan en iedereen rustig afwacht tot de ontslagdatum voorbij is. Niemand wil de ontslagvergoeding mislopen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:16

Maisie schreef:
Welkom bij de club. Vorig jaar februari ontslagen bij dezelfde wergever als jou. Ik was dus 1 van
de eerste. Gelukkig wel snel weer werk gevonden.

Ik had er een advocaat op gezet en daardoor nog iets meer gekregen en me er toen maar bij
neergelegd.

Enne ze mogen dit gewoon zonder ontslagvergunning hoor.

Nee hoor. Indien men een contract heeft voor onbepaalde tijd, dan dient dit via het UWV aangevraagd te worden. Of men moet een vaststellingsovereenkomst tekenen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:21

Nee hoor Maisie niet in alle situaties. :) Als jij het er bijvoorbeeld niet mee eens bent niet.
En daarnaast tijdens ziekte is ontslag NOOIT mogelijk, mits een handtekening van werknemer of uitspraak van het kantongerecht.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:48

ik had gewoon een contract voor onbepaalde tijd hoor. En er is nooit een ontslagvergunning aangevraagd.
En dat gaan ze denk ik in dit geval ook niet doen.

Van de ziekte dat snap ik wel dat ze haar nu niet kunnen ontslaan.