Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:19

ietjelover schreef:
Anoniem schreef:
Door studeren en je HAVO halen?
En dan hippische bedrijfskunde? Moet je wel voor naar dronten. Maar past denk ik het beste bij wat je nu deed.

Edit: Wel naar school blijven gaan en dit jaar afmaken! alles wat je nu haalt hoef je op een nieuwe opleiding niet meer te doen!

gaat helaas ook niet. Om van vmbo door te stromen naar havo moet je slagen met alleen maar 7ens. Dat is me niet gelukt.

Je kan na je vmbo toch nog gewoon een jaar havo er achter aan plakken :)? Bij ons kon dat gewoon, ongeacht je cijfers.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:23

TS je bent 16, probeer je niet alleen maar te focussen op een toekomst bij je vriend in het bedrijf.

Ga op zoek naar een zelfstandige opleiding waarmee je ook buiten de paardenwereld aan de slag kan.

Management en organisatie
Personeel en organisatie
Iets in die richting ook interessant?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:24

Mjetterd schreef:
Elke optie die genoemd word is niet geschikt :'). Ik heb ook zon vriendin, die heeft uiteindelijk 2 jaar thuis gezeten en uit haar neus gegeten.

Uiteindelijk heeft ze een schop onder haar kont gekregen en is ze nu net gestart met een opleiding.

Zoals ik al zei wat niet gaat gaat niet, kan ik wel willen maar gaat niet.
Ik wil havo gaat niet.

Dat komt omdat ik op mijn middelbare school geen havo had. Daar is vmbo het hoogste.
Dan moet ik na een andere school en daar kon ik dus niet instromen. Hebben we vorig jaar een half jaar op lopen zoeken maar was nergens mogelijk.

thuisstudies heb ik wel een paar leuke gevonden, rijksoverheid gebeld mocht dat niet. Ik moet minimaal 1 dag per week op school zitten.

Marlies. Dat is ook mijn doel, ik wil nu helemaal niet perse verder in de paarden maar weet dus niet zo goed wat wel, want er is verder niet echt iets wat mijn interesseert.

edit: Het liefst ben ik dus heel de dag lekker bezig met dingen en ben niet echt van het leren uit boeken etc.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:26

MarliesV schreef:
TS je bent 16, probeer je niet alleen maar te focussen op een toekomst bij je vriend in het bedrijf.

Ga op zoek naar een zelfstandige opleiding waarmee je ook buiten de paardenwereld aan de slag kan.

Management en organisatie
Personeel en organisatie
Iets in die richting ook interessant?

Mee eens, ts is 16. Keuzes maken waar je zelf wat aan hebt en niet waarbij je vriend dan eventueel bij betrokken zou zijn.
Niet leuk om te horen, maar als je 16 bent is de kans nog zo groot dat jij en je vriend later niet meer samen zijn.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:26

ietjelover schreef:
Hallo allemaal!

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten is deurne failliet.
Ik ben net begonnen met de opleiding horse&business, en omdat deurne geen enkele zekerheid kan geven heb ik zo goed als besloten hiermee te stoppen.

Maar dan komt het, wat ga je dan doen?

Heb een VMBO T diploma, en kan dus niveau 4 aan.
Vorig jaar was een opleiding zoeken al moeilijk voor mij, maar nu deurne ook helemaal afvalt weet ik het ook niet meer.

Meer hobbys als paarden heb ik niet, vriendlief heeft eigen stal en is hoefsmid, thuis 3 paarden dus alles is paard, paard, paard.
Ik wil niet op kamers, gewoon lekker thuis blijven en tsja wat moet ik nu toch kiezen?

Iemand die me misschien wat kan helpen?

Groetjes Anne

http://www.cursuscentrum.nl ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:27

Mjetterd schreef:
ietjelover schreef:

gaat helaas ook niet. Om van vmbo door te stromen naar havo moet je slagen met alleen maar 7ens. Dat is me niet gelukt.

Je kan na je vmbo toch nog gewoon een jaar havo er achter aan plakken :)? Bij ons kon dat gewoon, ongeacht je cijfers.

Tijden zijn wel veranderd.. Exameneisen veel strenger en dus ook instroom vanaf vmbo..

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:28

ik doe de opleiding dier, gedrag en ondernemen op het helicon in velp.
is ook een niveau 4 opleiding :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:30

Misschien beroepskeuzetest gaan doen?
Want nu heb je totaal geen idee behalve wat je allemaal niet kan/lukt en als enige interesse paard.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:30

mvermeulen1 schreef:
ietjelover schreef:
Hallo allemaal!

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten is deurne failliet.
Ik ben net begonnen met de opleiding horse&business, en omdat deurne geen enkele zekerheid kan geven heb ik zo goed als besloten hiermee te stoppen.

Maar dan komt het, wat ga je dan doen?

Heb een VMBO T diploma, en kan dus niveau 4 aan.
Vorig jaar was een opleiding zoeken al moeilijk voor mij, maar nu deurne ook helemaal afvalt weet ik het ook niet meer.

Meer hobbys als paarden heb ik niet, vriendlief heeft eigen stal en is hoefsmid, thuis 3 paarden dus alles is paard, paard, paard.
Ik wil niet op kamers, gewoon lekker thuis blijven en tsja wat moet ik nu toch kiezen?

Iemand die me misschien wat kan helpen?

Groetjes Anne

http://www.cursuscentrum.nl ??

Dat mag dus helaas niet. Ik ben leerplichtig en moet minimaal 1 dag per week op school zitten.

Mjetterd: Ik wil ook helemaal niet perse verder in de paarden zoals ik al zei. en hoef ook niet iets waarbij ik verder kan ik bedrijf van mijn vriend maar weet niet goed wat dan.

ietjelover

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:31

ga even een beroepskeuze test doen.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:32

ben je ook creatief?
Ik zit op een mode opleiding, niveau 3 maar niveau 4 is ook mogelijk. Je hebt heel veel praktijk daarbij.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:35

SnuitjeLove schreef:
ben je ook creatief?
Ik zit op een mode opleiding, niveau 3 maar niveau 4 is ook mogelijk. Je hebt heel veel praktijk daarbij.

Ik vind tekenen en schilderen wel leuk, maar ben bang dat ik daar niet genoeg talent voor heb.
Mode en interieur vind ik dan weer niet echt iets, ben niet zo ingesteld op hoe iets of iemand er uitziet.

Als uitkomst van een gratis beroepskeuze test kwam leraar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:35

Ga werken en daarnaast je deelcertificaten havo halen, dan kun je over een paar jaar hbo gaan doen. Als je kunt aantonen dat je thuis serieus aan het studeren bent dan krijg je voor die ene dag vast wel vrijstelling en anders mbo.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:41

bigone schreef:
Ga werken en daarnaast je deelcertificaten havo halen, dan kun je over een paar jaar hbo gaan doen. Als je kunt aantonen dat je thuis serieus aan het studeren bent dan krijg je voor die ene dag vast wel vrijstelling en anders mbo.

Helaas, dat was mijn bedoeling om te doen. Had een super leuke opleiding maar helaas was dit echt verplicht omdat ik pas 16 ben. We hebben dus de rijksoverheid gebeld, die hebben het nagezocht en dat is eruit gekomen. Dus enigste optie voor mij is nu toch MBO

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:42

ietjelover schreef:
Ik mag mijn opleiding afmaken maar deurne geeft niet voor de volle 100% garantie op mijn diploma,
alles gaat anders lopen, ik heb al een klas met 8 als er daar van af vielen wisten ze ook niet wat daarmee zou gebeuren en ze kunnen nu dus niets garanderen. Ben vanmorgen bij een bijeenkomst geweest.

ROC, helicon en de rooipannen zitten in de buurt, maar ben eigenlijk helemaal tegen ROC.

Ik heb niets met de zorg, horeca, koken etc. ben ook geen kantoormens en graag bezig.

edit: dierenartsassistente valt helemaal af. Die word zo afgeraden door iedereen en zelfs door dierenartsen zelf. Is totaal geen werk in, en ook nog eens heel erg slecht betaald

Ik weet niet waar jij die wijsheid opgedaan hebt, maar paraveterinair krijgt gewoon een normaal salaris, beter betaald dan de gemiddelde werker in de paardenbranche.

Ik hoor goede verhalen over de HAS en het CAH in Dronten.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:44

xx_Horsiex schreef:
ietjelover schreef:
Ik mag mijn opleiding afmaken maar deurne geeft niet voor de volle 100% garantie op mijn diploma,
alles gaat anders lopen, ik heb al een klas met 8 als er daar van af vielen wisten ze ook niet wat daarmee zou gebeuren en ze kunnen nu dus niets garanderen. Ben vanmorgen bij een bijeenkomst geweest.

ROC, helicon en de rooipannen zitten in de buurt, maar ben eigenlijk helemaal tegen ROC.

Ik heb niets met de zorg, horeca, koken etc. ben ook geen kantoormens en graag bezig.

edit: dierenartsassistente valt helemaal af. Die word zo afgeraden door iedereen en zelfs door dierenartsen zelf. Is totaal geen werk in, en ook nog eens heel erg slecht betaald

Ik weet niet waar jij die wijsheid opgedaan hebt, maar paraveterinair krijgt gewoon een normaal salaris, beter betaald dan de gemiddelde werker in de paardenbranche.

van opleidingen zelf, mensen die de opleiding gedaan hebben en nu supermarkt werk doen, dierenartsen zelf? Zoals ik al eerder wil/kan ik niet op kamers. Ik woon brabant, limburgse grens.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:45

Zou dit schooljaar gewoon afmaken. Als die mogelijkheid er is.
Ergens instromen kan ook niet.
Doe je best en zorg dat je mooie cijfers haalt. Dan gaan er andere wegen open.
Tegen die tijd weet je misschien beter wat je wilt.
En kun je nog een opleiding kiezen.
En paarden opleidingen zijn er meer als Deurne.
En je zal ergens water bij de wijn moeten doen. Of reizen of kamers.
Of iets totaal anders in de buurt gaan doen

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:47

Onderwijsassistent? Is een 3 jarige MBO opleiding, niveau 4 :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:47

ietjelover schreef:
xx_Horsiex schreef:

van opleidingen zelf, mensen die de opleiding gedaan hebben en nu supermarkt werk doen, dierenartsen zelf? Zoals ik al eerder wil/kan ik niet op kamers. Ik woon brabant, limburgse grens.

Ik ben zelf paraveterinair en ken er een hoop, en ik krijg prima betaald en zij ook. Ik denk zoals ik al eerder zei, en waarvan ik het zelfs weet, dat de gemiddelde werker in de paardenwereld minder krijgt.

Wat wil je nou precies? Schrijf eens op wat je wil.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:47

Zinzi_jewel schreef:
Zou dit schooljaar gewoon afmaken. Als die mogelijkheid er is.
Ergens instromen kan ook niet.
Doe je best en zorg dat je mooie cijfers haalt. Dan gaan er andere wegen open.
Tegen die tijd weet je misschien beter wat je wilt.
En kun je nog een opleiding kiezen.
En paarden opleidingen zijn er meer als Deurne.
En je zal ergens water bij de wijn moeten doen. Of reizen of kamers.
Of iets totaal anders in de buurt gaan doen

Reizen/kamers gaat helaas ook niet met het geld.
Ik ben nog geen 18 dus krijg geen 1 cent meebetaald en geen gratis ov, geen studiefinanciering.
Helemaal niets.
Goede cijfers haal ik nu zeker wel.
Ver reizen moet ik nu ook. Deurne is niet ver, maar rotverbinding. 4/5 uur per dag onderweg.
Maar het is niet te betalen om grote afstanden te doen.
ook dit kan ik wel willen, maar gaat niet.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:50

xx_Horsiex schreef:
Ik
Ik ben zelf paraveterinair en ken er een hoop, en ik krijg prima betaald en zij ook. Ik denk zoals ik al eerder zei, en waarvan ik het zelfs weet, dat de gemiddelde werker in de paardenwereld minder krijgt.

Wat ik wil weet ik dus niet precies.

Dingen die me leuk lijken gaan gewoon niet.

Gedragdeskundige voor dieren lijkt me leuk, maar zijn geen opleidingen maar cursussen.
Paardentandarts is gewoon veels te duur.

en zo zijn er nog wel wat dingen. Ik weet echt niet wat mij nou nog meer leuk lijkt dan paarden? Opleiding in de paarden zal waarschijnlijk gewoon afvallen maarja wat wil ik dan wel?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:51

Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 08-11-13 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:52

ietjelover schreef:
xx_Horsiex schreef:
Ik

Wat ik wil weet ik dus niet precies.

Dingen die me leuk lijken gaan gewoon niet.

Gedragdeskundige voor dieren lijkt me leuk, maar zijn geen opleidingen maar cursussen.
Paardentandarts is gewoon veels te duur.

en zo zijn er nog wel wat dingen. Ik weet echt niet wat mij nou nog meer leuk lijkt dan paarden? Opleiding in de paarden zal waarschijnlijk gewoon afvallen maarja wat wil ik dan wel?

Waar woon je precies in Brabant?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:54

xx_Horsiex schreef:

Helemaal onderaan, Leende. Onder eindhoven. 10 minuutjes van limburgse en belgische grens af.

Helamaal vergeten te zeggen trouwens!!

Mijn allergrootste droom is altijd nog politie agent te worden. (niet perse bereden politie, gewoon algemeen)
Helaas kun je daar pas vanaf je 17,5 solliciteren en hun raden aan om vooraf een niveau 4 opleiding af te ronden.
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 08-11-13 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:56

ietjelover schreef:
xx_Horsiex schreef:

Helemaal onderaan, Leende. Onder eindhoven. 10 minuutjes van limburgse en belgische grens af.

Helamaal vergeten te zeggen trouwens!!

Mijn allergrootste droom is altijd nog politie agent te worden. (niet perse bereden politie, gewoon algemeen)
Helaas kun je daar pas vanaf je 17,5 solliciteren en hun raden af om vooraf een niveau 4 opleiding af te ronden.

Oh Leende, dat ken ik wel. De groene campus in Helmond dan geen optie? Zij hebben meerdere opleidingen naast paraveterinair die met dieren te maken hebben.